شناسه خبر: ۹۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

8 فایده مصرف روزانه تخم کدو | خوردن تخم کدو چه تاثیری بر بدن دارد ؟

تخم‌کدو دانه کدو است که به عنوان آجیل، بذر، دانه روغنی یا دارو مورد استفاده دارد و فواید بسیاری برای بدن دارد .

فواید تخم کدو

پر بازدید

ترینی‌ها :

دانه ها کدو سر شار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند . افزودن تخم کدو به رژیم غذایی روزانه میتواند فواید زیادی برای بدن و روان ما داشته باشد. تخم کدو منبع غنی اسید اولئیک، فیبر، پروتئین و ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌های فراوانی است. بعلت تراکم فلز و روی، دارای خواص ضدقارچی به ویژه ضدشوره سر است.

فواید تخم کدو:

1- سلامت قلب 

تخمه کدو منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، منیزیم، روی و اسیدهای چرب است که برای سلامت قلب مفید هستند. مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که روغن تخمه کدو می‌تواند به کاهش فشار خون و کلسترول بالا کمک کند.

2- کاهش کلسترول

یکی از مهم‌ترین خواص تخم کدو تنبل کاهش و تنظیم سطح کلسترول است. فیتواسترول همانند کلسترول در ساختار بدن است که موجب کاهش جذب پروتئین با چگالی کم در روده می‌شود. تخم کدو حاوی مس است و عنصر مس موجب افزایش شمارش گلبول های قرمز خون شده و عبور اکسیژن خون را افزایش می‌دهد.

3- کاهش استرس 

تخمه کدو حاوی مقدار زیادی منیزیم است که روی اعصاب اثر آرام‌بخشی دارد و هم‌چنین برای سیگنال‌های انتقال‌دهنده‌های عصبی درون مغز مفید است، در نتیجه باعث می‌شود احساس بهتری داشته ‌باشید.

4- تقویت ایمنی 

از آنجایی که تخمه کدو منشا روی می باشد می تواند به کاهش تولید سیتوکین های التهابی و استرس اکسیداتیو کمک کند. این دو عامل می تواند روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی داشته باشند. برای بهبود سیستم ایمنی بدن، روی یک ماده معدنی حیاتی می باشد.

5- درخشان کننده مو 

تخم کدو دارای ویتامین‌هایی از جمله ویتامین A و ویتامین K، روی و اسید‌های چرب امگا۳ است که این‌ها برای سلامت مو و پوست سر بسیار موثر و مفید هستند. اسیدچرب امگا۳ می‌تواند التهاب را کاهش داده و از این طریق سبب افزلیش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شود.  تخم کدو می‌تواند موجب محکم‌تر و درخشان‌تر و ضخیم‌تر شدن موها می‌شود.

روزی 7 تا بادام بخور تا هیچوقت مریض نشی | خواص بادام درختی

6- سلامت استخوان ها 

تخمه کدو حاوی مقداری کلسیم و روی دارد که برای حفظ توده‌ی استخوان مفید است و می‌تواند برای از دست دادن توده‌ی استخوانی یا همان پوکی استخوان مفید موثر باشد و همچنین افرادی که به‌طور مرتب روی مصرف می‌کنند معمولا کم‌تر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان در سن بالا هستند.

7- متعادل کننده سطح قند خون 

 عصاره تخم کدو می‌تواند موجب افزایش سطوح انسولین شده و موجب کاهش استرس اکسیداتیو می‌شود. اثر ضد دیابتی تخم کدو می‌تواند به حضور فنول ها، فلانویید و ساپونین ها کمک کند. بنابراین تخم کدو می‌تواند در تنظیم قند خون کمک کننده و مفید باشد‌.

8-سلامت روده 

تخمه کدو منبع خوبی از فیبر غذایی است. 28 گرم مغز تخمه کدو حاوی 5.2 گرم فیبر است، در حالی که تخمه کدو با پوست تنها 1.7 گرم فیبر دارد. رژیم‌های غذایی غنی از فیبر می‌توانند به بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد