شناسه خبر: ۹۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

10 روش سریع و خانگی برای کاهش قند خون !

برای کنترل قند خون و پیشگیری دیایت روش های طبیعی و ساده تری وجود دارد که در این مقاله مشاهده میکنید.

کاهش قند خون در خانه

پر بازدید

ترینی‌ها :

دیابت بیماری شایعه ای است که عمدتا در مرحله پیش رفته تشخیص داده میشود .استفاده از برخی مواد غذایی یکی از راه های کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت است. افراد مبتلا به پیش دیابت میتوانند با استفاده از این مواد غذایی از ابتلا به دیابت کامل جلوگیری کنند.

مواد غذایی طبیعی برای کاهش قند خون 

1- سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب یکی از راه‌های طبیعی برای کاهش قند خون است. برای افزایش طعم، می‌توانید دو قاشق چای خوری سرکه را در ۸ اونس آب حل کرده و به عنوان سس سالاد استفاده کنید.

2- فیبر بالا

مصرف مواد غذایی غنی از فیبر به کاهش نوسانات قند خون و مقاومت به انسولین کمک می‌کند. هدف، دریافت ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر روزانه از منابع طبیعی است

3- عصاره دارچین

استفاده از مکمل عصاره دارچین به بهبود قند خون در افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت کمک می‌کند. مصرف به صورت مکمل روش مناسبی برای دریافت دارچین خالص است.

4- اسیدهای چرب امگا۳

ماهی‌هایی مانند سالمون، قزل‌آلا، تن، و خال مخالی منابع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا۳ هستند که به کاهش قند خون کمک می‌کنند.

5- سیر

سیر توانایی کنترل قند خون را دارد و می‌تواند قند خون ناشتا و هنگام غذا خوردن را کاهش دهد.

6- گیلاس ترش

گیلاس ترش، به دلیل داشتن آنتوسیانین‌ها، می‌تواند از دیابت و چاقی محافظت کند و تاثیر کمتری بر افزایش قند خون دارد.

7- سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم، و چغندر برگ دار به کاهش قند خون کمک می‌کنند و سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند.

8- دانه‌های چیا

دانه‌های چیا به دلیل داشتن فیبر و چربی‌های سالم، مفید بوده و می‌توانند به کاهش کلسترول LDL و تری‌گلیسیرید کمک کنند.

9- تمشک و زغال‌اخته

تمشک و زغال اخته با فیبر بالا و آنتوسیانین‌ های فراوان، برای کاهش قند خون مفید هستند. این توت‌ها سرعت گوارش را کم کرده و به مدیریت قند خون پس از مصرف غذاهای نشاسته‌ای کمک می‌کنند.

10- قهوه

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. اما توجه به مواد اضافه شده به قهوه، مانند شکر و شیره، مهم است.

 

این خوراکی ها و توصیه‌ها می‌توانند به عنوان بخشی از روش‌های طبیعی برای کاهش قند خون در نظر گرفته شوند، اما همیشه بهتر است قبل از انجام هر تغییری در رژیم غذایی یا سبک زندگی، با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد