شناسه خبر: ۹۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

این نوشیدنی افسردگی را درمان میکند !

درجدید ترین مطالعات نشان داده شده است که قهوه میتواند تاثیر مثبتی بر حالات روحی و کاهش علائم افسردگی داشته باشد.

قهوه برای افسردگی

پر بازدید

ترینی‌ها :

نوشیدن قهوه میتواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد. در جدید ترین مطالعات نشان داده شده است که کسانی که به طور منظم در روز قهوه میل میکنند علائم افسردگی کمتری را تجربه میکنند .این امر به خاطر کافئین موجود در قهوه تلقی میشود که میتواند بهبود عوامل شناختی و کاهش احساسات منفی را تسهیل کند.

علاوه بر کاهش علائم افسردگی، مصرف قهوه به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند زوال عقل، پارکینسون، سکته مغزی و حتی برخی انواع سرطان مرتبط شده است. ترکیبات محافظ موجود در دانه‌های قهوه و تأثیرات کافئین می‌توانند بر بهبود عملکرد ذهنی و جلوگیری از آسیب‌های عصبی مؤثر باشند.

چگونه قهوه بر افسردگی تاثیر میگذرد ؟

وجود کافئین در قهوه به بهبود سلامت ذهنی از جمله مشکلات مربوط به افسردگی و اضطراب کمک می‌کند. کافئین یک ماده محرک قوی است که روی ذهن و بدن انسان تاثیرات مثبتی می‌گذارد. همین خاصیتِ افزایش انرژیِ قهوه حالت روحی فرد را تقویت کرده و کمک می‌کند که با خارج شدن از حالت افسردگی و کرختی، بهتر وظایف روزانه خود را انجام دهد. درعین‌حال باید توجه کنید که این اثرات موقت هستند و مثل تمام محرک‌های دیگر با به پایان رسیدن بازه اثر‌گذاری آنها، شور و هیجان ایجاد شده هم کم‌کم ناپدید می‌شود. البته، برخی از این تحقیقات بر سر میزان مصرفی قهوه که بر علائم افسردگی فرد تاثیر بگذارد اختلاف دارند.

قهوه اصل رو چطوری از تقلبی تشخیص بدیم؟ + نکات خرید قهوه اصل

چه مقدار قهوه بنوشیم تا دچار افسردگی نشویم؟

در یک کلام، باید گفت که اگر در مصرف هر خوراکی یا نوشیدنی از حالت تعادل خارج شوید، دچار عوارض یا تشدید علائم بیماری‌های فعلی می‌شوید. نوشیدن بیش از حد قهوه هم از این قاعده مستثنی نیست!

برای اینکه علائم افسردگی شما بدتر نشود یا حتی دچار عوارض جسمی‌ و ذهنی دیگری مانند اضطراب و افسردگی نشوید، میزان مصرف قهوه را کنترل کنید و اجازه ندهید که به این نوشیدنی پرانرژی وابستگی پیدا کنید.

برای اینکه مصرف قهوه باعث بروز افسردگی و سایر عوارض نشود، باید سبک نوشیدن قهوه خود را تغییر دهید. مثلا باید به زمان، مقدار و نحوه مصرف قهوه روزانه خود توجه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد