شناسه خبر: ۹۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

این دو عامل اصلی ترین دلیل سکته مغزی هستند!

سکته مغزی به عنوان یکی از مهم ترین عامل مرگ ومیر جهانی سالانه جان بیش از هفت میلیون نفر را میگیرد. این درحالیست که اکثر عوامل خطر زا آن قابل پیشگیری است.

عوامل سکته مغزی

پر بازدید

ترینی‌ها :

محققان نیوزیلندی هشدار می‌دهد که تغییرات آب و هوایی و بدتر شدن رژیم‌های غذایی، نرخ بروز سکته مغزی و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به طور قابل توجهی افزایش داده است. به گفته "والری فیگین" از دانشگاه فناوری اوکلند، تعداد مبتلایان به سکته مغزی در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ میلیون نفر رسیده که نسبت به سال ۱۹۹۰ افزایشی ۷۰ درصدی داشته است.

سکته مغزی سومین علت مرگ‌ومیر در جهان است و سالانه بیش از ۷.۳ میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشاند. با این حال، متخصصان تاکید می‌کنند که بسیاری از عوامل خطر سکته مغزی، مانند آلودگی هوا، فشار خون بالا، اضافه وزن و عدم فعالیت بدنی، قابل کنترل و پیشگیری هستند.

عوامل سکته مغزی 

1-تغییرات آب و هوایی

تاثیر تغییرات آب و هوایی نیز در این میان چشمگیر است. دماهای بالاتر، که با بدتر شدن آلودگی هوا همراه است، به عنوان یکی از عوامل خطر مهم سکته مغزی شناخته می‌شود. این شرایط در کشورهای فقیرتر با آسیب‌های شدیدتری همراه است و خطرات ناشی از آن می‌تواند در آینده افزایش یابد.

2- تغذیه ناسالم 

تغذیه ناسالم نیز نقش عمده‌ای در این روند دارد و باعث افزایش چاقی، کلسترول بالا و فشار خون بالا، به عنوان عوامل خطر اصلی سکته، شده است.

محققان نتیجه‌گیری می‌کنند که اقدامات فوری برای کاهش آلودگی هوا و کنترل رژیم‌های غذایی ناسالم ضروری است تا بتوان از افزایش بیشتر سکته مغزی جلوگیری کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد