شناسه خبر: ۸۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

معرفی 10 چای معروف دنیا | شیرین ترین چای های جهان کدامند؟

انواع مختلفی از چای در سرتاسر جهان مصرف می‌شود. در ادامه برخی از محبوب‌ترین‌ چای‌ها و خاستگاه آنها را بررسی می‌کنیم.

معروف ترین چای ها

پر بازدید

ترینی‌ها :

انواع مختلفی از چای در سرتاسر دنیا وجود دارد که با توجه به نوع به عمل آوری و ترکیبات آن دسته بندی میشوند؛ انواع چای به طور کلی بسیار زیاد است در این مطلب قصد داریم تا 10 نوع چای را که از محبوبیت بیشتری برخوردارند معرفی کنیم .

1- چای هوجیچا

هوجیچا (Hōjicha) یک چای سبز بوداده ژاپنی است. از چای سبز بانچا یا سنچا تهیه می‌شود که روی حرارت زیاد برشته می‌شود. این چای به جای عطر و طعم چای سبز معمولی معمولاً طعمی بوداده مانند قهوه، کاکائو و کارامل دارد. 

2- چای سیاه سیلان

چای سیلان (Ceylon tea) نامی است که به چای تولید شده در سریلانکا داده می‌شود (سیلان نام سابق این کشور بود). بهترین نمونه‌های چای سیاه سیلان از مزارع چای مرتفع‌تر ‌می‌آیند که عطر و طعمی غنی و پیچیده به آن‌ها می‌دهد.

3- چای پوئر

چای پوئر (Pu erh) که به عنوان «چای قدیمی» نیز شناخته می‌شود، منحصراً در استان یوننان چین تولید می‌شود. دو نوع اصلی وجود دارد که خام و تخمیر نشده، و تخمیر شده هستند. نسخه خام دارای طعمی بسیار تازه و گیاهی است، در حالی که نوع رسیده دارای طعم ملایم و خاکی است که با فرآیند تخمیر به دست می‌آید.

بهترین چای برای هر گروه خونی چیه؟+ طرز تهیه              

4- چای دارجیلینگ

چای دارجیلینگ (Darjeeling) که از روی شهر هندی دارجیلینگ، مرکز کشت چای بنگالی، نامگذاری شده است، به خاطر میوه‌ای منحصر به فرد شبیه انگور موسکات از نظر عطر و طعم معروف است.

 

5- چای اولونگ

چای اولونگ (Oolong) که جایی بین چای سیاه و سبز قرار می‌گیرد، یک چای نیمه‌اکسیده است که بسته به نوع برگ، سطح اکسیداسیون، رنگ و درجه برشته شدن می‌تواند متفاوت باشد. رایحه آن اغلب شامل عطر خربزه، زردآلو، چوب، ارکیده ویا ادویه است.

6- چای سیاه

چای سیاه که منشا آن چین است شامل دسته‌‌ای بزرگ است و آنچه آن را متمایز می‌کند اکسیداسیون سنگین آن است. در این فرآیند، برگ‌های چای گیاه کاملیا سیننسیس رنگ تیره متمایز خود را به دست می‌آورند و طعم‌های خاکی ایجاد می‌کنند. وقتی چای سیاه دم می‌شود، معمولاً رنگی قهوه‌ای و طعم‌ و عطری قوی‌ دارد.

7- چای سنچا

محبوب‌ترین چای سبز در ژاپن، سنچا (Sencha) است که از برگ‌هایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند، برداشت می‌شود. پس از چیدن، برگ‌ها کمی بخار داده می‌شوند، سپس پیچیده و خشک می‌شوند. این چای شیرینی ملایمی دارد.

8- چای ماچا 

ماچا (Matcha) یک چای سبز است که روش‌های برداشت، فرآوری و آماده‌سازی منحصربه‌فردی را طی می‌کند. سه یا چهار هفته قبل از برداشت، بوته کاملیا سیننسیس را می‌پوشانند تا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری شود و برگ‌ها در سایه رشد کنند. پس از برداشت، برگ‌ها از ساقه‌ها و رگبرگ‌ها پاک می‌شوند و به پودری ریز تبدیل می‌شوند. این عمل اولین بار در چین معرفی شد، اما در ژاپن نیز رایج شد.

9- چای لانگ جینگ

لانگ جینگ (Longjing) که به «دراگون وِل» نیز معروف است، یکی از محبوب‌ترین چای‌های چینی است. نوعی چای سبز که در تابه بو داده می‌شود. پس از برشته شدن، برگ‌ها زمردی رنگ، صاف و شکننده می‌شوند.

10- چای آسام

آسام (Assam) نوعی چای سیاه هندی است که فقط در ایالت آسام در شمال شرقی هند تولید می‌شود. این چای به دلیل طعم قوی خاکی و مالت‌مانند خود متمایز است، با این حال، طعم و عطر نهایی تا حد زیادی به چرخه برداشت بستگی دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد