شناسه خبر: ۸۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

بهترین دمنوش های گیاهی خواب آور کدامند؟

بسیاری از چای‌های گیاهی حاوی ترکیباتی هستند که با اتصال به گیرنده‌های GABA (انتقال‌دهنده‌های عصبی) در مغز که به القای خواب کمک می‌کنند.

دمنوش های خواب آور

پر بازدید

ترینی‌ها :

در این جا 5 مورد از بهترین دمنوش ها برای خواب وجود دارد که به شما کمک می کند، سریعتر بخوابید. همچنین در کل شب خواب بهتری داشته باشید.

1-دمنوش بابونه

بابونه گیاهی است که قرن ها به عنوان دارویی خواب آور استفاده می شود. این روزها، این ماده اصلی، چایی برای «زمان خواب» است. گیاه بابونه یک آرام بخش ملایم است که حاوی آپیژنین است، یک ماده شیمیایی که روی گیرنده های بنزودیازپین در مغز تاثیر می گذارد. مشابه این که برخی داروها مانند Ambien به درمان بی خوابی کمک می کنند.

برای کمک به خوابیدن، یک یا دو ساعت قبل از خواب یک فنجان چای بابونه بنوشید.

مهم: افراد باردار نباید چای بابونه بنوشند، زیرا ممکن است خطر زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش دهد.

طرز تهیه دمنوش بابونه

چای بابونه را در آب ۱۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دم کنید. می‌توانید همان طور ساده بنوشید یا هم اگر می‌خواهید شیرین باشد عسل به آن اضافه کنید.

بهترین چای برای هر گروه خونی چیه؟+ طرز تهیه                 

2-دمنوش بادرنجبویه 

بادرنجبویه از خانواده نعناع است. حاوی ترکیبی به نام رزمارینیک اسید است که روی گیرنده های GABA تاثیر داشته و خواب را تسهیل می کند.

مطالعات نشان می دهد که بادرنجبویه در کاهش بی خوابی، افسردگی و اضطراب که اغلب می تواند منجر به کم خوابی یا بی خوابی شود، موثر است. بادرنجبویه همچنین یک آنتی اکسیدان است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. بنابراین در طول زمستان و پاییز که سرماخوردگی و آنفولانزا اغلب خواب را مختل می کنند، فواید بیشتری دارد.

برای استفاده از بادرنجبویه برای خواب، دو ساعت قبل از خواب یک فنجان چای بادرنجبویه بنوشید. می توانید آن را گرم یا سرد بنوشید.

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه 

چای بادرنجبویه را به مدت ۳ دقیقه در آب ۱۷۵ درجه فارنهایت دم کنید.

3-دمنوش سنبل الطیب

گیاه سنبل الطیب قرن‌ها به عنوان یک آرام‌بخش استفاده شده است. اعتقاد بر این است که ترکیبات موجود در سنبل الطیب، از جمله اسیدهای والرنیک و والپوتریات ها، بر گیرنده های GABA در مغز تاثیر می گذارد. سپس منجر به خواب آلودگی شما می‌شود.

با این حال، تحقیقات در مورد سنبل الطیب برای بی خوابی متفاوت است. یک بررسی علمی در سال ۲۰۲۰ شواهدی از اثربخشی این گیاه پیدا کرد. اما خواستار تحقیقات بیشتر در مورد این که چه شکلی از سنبل الطیب – مکمل، چای یا چیز دیگری – ممکن است به تسهیل خواب کمک کند، شد.

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب

روی چای سنبل الطیب آب جوش بریزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم کنید.

4-دمنوش رویبوس 

چای رویبوس حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم است. هر دو آن ها با خواب سالم مرتبط هستند. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن شناخته شده می‌باشند.

برخی شواهد وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح آنتی اکسیدانی چای رویبوس همراه با خواص ضد التهابی آن ممکن است به خواب کمک کند.

طرز تهیه دمنوش رویبوس

روی چای رویبوس آب جوش بریزید و بسته به میزان غلظتی که دوست دارید ۲ تا ۵ دقیقه دم کنید.

5-دمنوش چای سبز

چای سبز حاوی مقداری کافئین است، بنابراین نباید قبل از خواب مصرف شود، اما همچنان می تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های با کافئین بیشتر باشد. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۷ نشان داد بزرگسالانی که در طول روز کمتر چای سبز با کافئین زیاد می‌نوشیدند نسبت به بزرگسالانی که چای سبز کاملا کافئین‌دار می‌نوشیدند، سطح استرس کمتری داشتند.

حتی چای سبز کاملاً کافئین دار فقط حدود ۱۲ میلی گرم کافئین دارد، در حالی که در یک فنجان قهوه متوسط ​​حدود ۹۵ میلی گرم کافئین وجود دارد. این گزینه خوبی برای یک صبح یا در ساعات بعدازظهر است که خللی در خواب شب شما ایجاد نمی‌کند.

طرز تهیه چای سبز

آب را بجوشانید و سپس روی کیسه چای بریزید و به مدت ۳ دقیقه دم کنید. اگر می‌خواهید چای سرد بنوشید، زمان دم را بیشتر کنید. سپس اجازه دهید نوشیدنی خنک شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد