شناسه خبر: ۸۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

7 فایده چای زعفران که باور نمیکنید + طرز تهیه

چای زعفران یکی از نوشیدنی‌ های بسیار خوش‌ طعم و دلنشین است که به واسطه خواص و ویژگی‌ های ناب خود جایگاه ویژه‌ای در بین ما ایرانی‌ ها باز کرده است.

چای زعفران

پر بازدید

ترینی‌ها :

زعفران به دلیل داشن مواد مغذی مانند ویتامین ب و بقیه ی آنتی اکسیدان ها موجب پایین آمدن سطح استرس شخص می شود و همچنین در درمان عفونت ها نیز مفید است.

1. خواص ضد افسردگی چای زعفران

اعتقاد بر این است که زعفران دارای خواص تقویت کننده روحیه است و یک مطالعه نشان داد که این نوع گیاه می تواند مانند داروی فلوکستین که برای درمان موارد افسردگی متوسط و خفیف استفاده می شود، موثر باشد و بنابراین می تواند جایگزین خوبی برای داروهای ضد افسردگی برای بیمارانی باشد که نمی توانند این داروها را مصرف کنند.

2. تقویت قلب با چای زعفران

زعفران حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که به کتهش فشار خون  کمک می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. مطالعاتی که بر روی حیوانات صورت گرفته نشان می دهد که این گیاه می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در خون کاهش دهد، مطالعه دیگری بر روی انسان نشان داده که زعفران می تواند آسیب بافت ناشی ازکلسترول مضر  را کاهش دهد و علاوه بر این، محققان معتقدند که خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند برای بیماری های قلبی بسیار مفید باشد.

3. درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی

سندروم قبل از قاعدگی علائم مختلفی ایجاد می کند، مانند: نوسانات خلقی، علائم جسمی و تاثیر آن ها در خانم ها متفاوت است. می توان از زعفران به جای استفاده از داروهای شیمیایی، برای تسکین این علائم استفاده کرد و علاوه بر این، اثر داروهای گیاهی روی این سندرم، و اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی نیز مورد تحقیق قرار گرفته است و مشخص شده است که زعفران یک درمان موثر برای تسکین آن علائم می باشد.

4. بهبود حافظه با چای زعفران

زعفران حاوی کروسین و کروستین است و محققان بر این باورند که این ترکیبات شیمیایی می توانند به بهبود عملکرد یادگیری و حافظه کمک کنند. یکی از مطالعات انجام شده روی موش ها نشان داد که این زعفران قادر به بهبود حافظه و رفع مشکلات یادگیری است، یعنی ممکن است توانایی درمان بیماری های مغزی مانند: بیماری آلزایمر و پارکینسون را داشته باشد.

5. احتمال کاهش خطر سرطان

از آنجا که زعفران حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند، و خطر ابتلا به بیماری های سرطانی را کاهش می دهد و مطالعات بسیاری نشان می دهد که این گیاه و ترکیبات موجود در آن علاوه بر جلوگیری از رشد سلول های سرطانی، بدون آسیب رساندن به سلول های سالم، به از بین بردن سلول های سرطانی روده بزرگ کمک می کند و این تاثیر بر روی سلول های سرطانی ریه، پستان و پروستات، پوست، مغز استخوان، دهانه رحم نیز همانگونه است. همچنین مطالعات نشان می دهد که کروسین می تواند تاثیر پذیری سلول های سرطانی را نسبت به درمان های شیمیایی افزایش دهد.

6. کاهش وزن با نوشیدن چای زعفران

طبق مطالعات صورت گرفته زعفران می تواند اشتها را کاهش دهد و می تواند به جلوگیری از خوردن میان وعده هایی که باعث افزایش وزن می شوند، کمک کند و یک مطالعه نشان داد زنانی که از مکمل های این گیاه استفاده می کنند، اشتها و مصرف مواد غذایی در آن ها کاهش می یابد و میزان وزنی که از دست داده اند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده اند افزایش یافته است، اما هنوز مشخص نیست که زعفران چگونه بر اشتها و وزن تاثیر می گذارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

7. بهبود بینایی با چای زعفران

همانطور که نشان داده شده است، زعفران می تواند بینایی را در افراد مسن مبتلا به بیماری دژنراسیون ماکولای وابسته به سن و پیر چشمی بهبود بخشد، و می تواند آن ها را از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد، که با عفونت این بیماری همراه است محافظت کند.

بلایی که نوشیدن زیاد چای بر سرتان می آورد!              

طرز تهیه چای زعفران 

مواد مورد نیاز جهت تهیه‌ی چای زعفران

  • دو لیوان آب

  • دو گرم زعفرانی که ساییده شده باشد
  • به اندازه یک قاشق غذاخوری چای سیاه
  • به اندازه یک قاشق غذاخوری گلاب
  • هل نیز، به مقدار نیاز کافی است

در مرحله اول آب را میجوشانیم، در مرحله دوم تمام مواد یعنی پودر زعفران، گلاب، هل و چای سیاه را به قوری آب اضافه می کنیم تا تقریبا ۱۰ دقیقه دم بکشد. همچنین شما می توانید به جای پودر زعفران از رشته های کامل زعفران استفاده نمایید.

چای زعفران خوش بو و لذیذ شما آماده است و می توانید این چای را با خرما یا عسل یا شکر و یا نبات نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد