شناسه خبر: ۸۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

عادت های معمولی که شما را پیر میکند!

همین الان باید از عاداتی که ممکن است سلامت جسمانی شما را در آینده به خطر بیاندازد دست بکشید.

پیری

پر بازدید

ترینی‌ها :

 برخی عادت‌های روزمره وجود دارد که می‌تواند روند پیرشدن تدریجی بدن را سرعت بخشد. رعایت و اصلاح عادات روزانه می‌تواند روند پیر شدن را تا حدی کُند کرده و سبب افزایش طول عمر ما شود.

نشستن در تمام طول روز

 خطر نشستن در طول روز و داشتن یک سبک زندگی بدون تحرک در واقع سبب کُشتن فرد می‌شود. از افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن گرفته تا بیماری‌های دیگر، سبب می‌شود تا فرد در خطر ابتلا به سرطان هایی خاص، فشار خون بالا، چاقی، افسردگی و اضطراب قرار بگیرد. شکی نیست که این عادات مسموم سبب می‌شود تا ما سریع‌تر پیر شویم.

 خوردن غذاهای ناسالم

غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع شده، کلسترول بد، قند و سدیم می‌توانند التهاب را در بدن افزایش دهند. پیر شدن به عنوان یک حالت التهابی مزمن در نظر گرفته می‌شود که خوردن غذاهای ناسالم می‌تواند آن را سرعت بخشد.

کم خوابی 

خوابیدن در طول شبانه‌روز حدود هفت ساعت بهینه است. اگر علائم کمبود خواب دارید، زودتر به رختخواب بروید تا انرژی روزانه بیشتری داشته باشید و کندی ذهن، مشکلات توجه و یا افزایش وزن به سراغتان نیاید.

ماندن در خانه

یکی دیگر از عواملی که سبب تسریع روند پیری می‌شود، ماندن در خانه است. بنابر این زمان آن رسیده تا کفش‌هایتان را به پا کرده و فعالیت‌های فیزیکی انجام دهید. بدانید در خانه ماندن مداوم علاوه بر تسریع روند پیر شدن، می‌تواند بر سلامت ذهنی شما نیز تأثیر بگذارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد