شناسه خبر: ۸۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

فواید پیاده روی در زیر باران | چرا باید زیر باران قدم بزنیم؟

قدم زدن در زیر باران باعث بهبود سلامت ذهن تقویت سیستم ایمنی و تقویت عضلات میشود

مزایا قدم زدن در زیر باران

پر بازدید

ترینی‌ها :

هنگام باریدن باران ذرات معلق موجود در هوا را تا ۳۰ درصد کاهش می یابد و در صورتی که با باد همراه باشد این اثرات افزایش می‌یابد. پیاده‌روی و ورزش در روزهای بارانی می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. از تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس گرفته تا سوزاندن کالری بیشتر و بهبود کیفیت هوا، این فعالیت‌ها می‌توانند به بهبود سلامت جسمی و روحی کمک کنند. 

مزایای قدم زدن در زیر باران

سلامت پوست و مو

آب باران قلیایی است و حاوی مواد معدنی مضر نیست؛ بنابراین برای پوست و مو افراد بسیار مفید است. رطوبت نیز برای پوست افراد مفید است. زمانی که باران می‌بارد، رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند و به بهبود پوست و موی افراد کمک می‌کند.

تقویت عضلات

زمانی که افراد در روزهای بارانی کنار ساحل و روی شن و ماسه راه می‌روند؛ عضلات بیشتری از بدن درگیر خواهند شد؛ بنابراین قدم زدن روی سطح گل آلود یا لغزنده باعث تقویت شدن عضلات به ویژه عضلات پا می‌شود.

سوزاندن کالری بیشتر

به طور کلی پیاده روی کردن باعث سوزاندن کالری می‌شود، اما قدم زدن در باران سرعت سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد. در صورتی که افراد روی سطوح لغزنده قدم بزنند بافت چربی بیشتری را از دست می‌دهند.

تقویت سیستم ایمنی

قرار گرفتن در معرض دماهای مختلف و حضور در محیط‌های بیرون از منزل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در فصل زمستان افزایش پیدا می‌کند، زیرا به اندازه کافی لباس گرم نمی‌پوشند. معمولاً هوا در روزهای بارانی تمیز و عاری از آلاینده‌ها است؛ بنابراین خطر بروز مشکلات سلامتی مربوط به آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.

بهبود سلامت ذهن و بدن

برقراری ارتباط با طبیعت مزایای زیادی برای ذهن و بدن افراد دارد؛ برای نمونه، قدم زدن در باران به کاهش استرس و افزایش تولید اندورفین کمک شایانی می‌کند. صدای باران تأثیر بسیار عمیقی بر ذهن افراد می‌گذارد و باعث کاهش استرس می‌شود.

کاهش استرس و التهاب

آیا تا به حال بوی خوش خاک در زمان بارش باران بر زمین خشک را حس کرده‌اید؟ این اثر پتریکور نامیده می‌شود و ناشی از برخورد آب با زمین خشک و تولید ترکیبی به نام ژئوسمین است. ژئوسمین می‌تواند استرس را کاهش دهد و اثر آرام‌بخش داشته باشد. تحقیقی در سال ۲۰۲۲ نشان داد افرادی که در معرض خاک حاوی استرپتومایسس قرار گرفتند، سطوح بالاتری از هورمون شادی، سروتونین، و سطوح پایین‌تری از نشانگر التهابی، پروتئین واکنشی سی (CRP) داشتند.

سوزاندن کالری بیشتر با پیاده‌روی زیر باران

ما تمایل داریم زیر باران سریع‌تر راه برویم یا بدویم که این امر منجر به سوزاندن کالری بیشتر می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که زیر باران می‌دویدند، سطوح آدرنالین و لاکتات بالاتری داشتند که نشان می‌دهد عضلات آنان سخت‌تر کار کرده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد