شناسه خبر: ۸۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

کوله پشتی مناسب مدرسه | کوله پشتی اصولی برای دانش آموزان

10 نکته ضروری برای خرید کوله پشتی مدرسه + طرز استفاده صحیح از کوله پشتی

کوله پشتی وسیله‌ای رایج برای حمل وسایل مدرسه است که در صورت انتخاب صحیح و مناسب بهترین وسیله برای حمل بارهای روزانه می‌باشد.

5059675

پر بازدید

ترینی‌ها :

کوله پشتی معمول ترین وسیله حمل دفتر و دیگر وسایل مورد نیاز به مدرسه است. به عبارتی کیف یا کوله پشتی همراه همیشگی کودکان در طول سال تحصیلی است. تحقیقات نشان داده است که اگر کوله پشتی به طور اصولی انتخاب شود میتواند بهترین وسیله برای حمل و نقل وسایل برای دانش آموزان باشد.اما در عین حال استفاده از کوله پشتی نامناسب و غیر ارگونومیک میتواند صدمات جبران ناپذیری به ستوت فقرات کودکان وارد کند.

خصوصیات ظاهری یک کوله پشتی مناسب به شرح زیر است :

۱-کوله پشتی باید از سبک ترین جنس و بادوام و از نوع قابل شستشو انتخاب شود.

۲-اندازه کوله باید متناسب با سن و جثه دانش آموز باشد. به عنوان مثال بایستی پهنای کوله با عرض تنه کودک همخوانی داشته باشد.

۳-کوله حتماً پدهایی در ناحیه شانه، پشت و سینه ها داشته باشد، زیرا شانه ها محل عبور عروق خونی و رشته های عصبی مهم هستند.

۵- کوله شامل کمربندهای اضافی (کمربند سینه ای و کمربند لگنی) باشد تا هم حمایت اضافی ایجاد کند و هم وزن را از شانه و کمر به لگن انتقال دهد. کوله هایی که دارای یک بند در قسمت قفسه سینه یا دور کمر هستند، مطمئن تر از سایر کوله ها هستند و سلامت سر، گردن و کمر فرد را تضمین می کنند.

۶-پهنای نوار کوله پشتی که روی شانه قرار می گیرد باید معادل ۵ سانتیمتر باشد. بندهای کمری و سینه ای کوله پشتی باید بتواند ۵۰ تا ۷۰ درصد وزن را از شانه و ستون مهره ها به لگن انتقال دهد.

۷-کوله باید شامل جیب ها و فضاهایی متناسب با نوع استفاده باشد تا سبب تقسیم وزن اشیاء و نگهداری آنها در جای امن و دسترسی آسان به وسایل شود.

۸-بهتر است کوله دارای یک لایه زیرین پشتی در داخل باشد تا شانه ها و کمر را از فشار زیاد محافظت کند.

۹-کوله هایی که دارای بالشتک در محل قرارگیری بند روی شانه ها هستند، مناسبترند. چرا که بندهای بدون بالشتک در زمان استفاده با فرو رفتن در شانه موجب اعمال فشار زیاد روی شانه ها و درد در آنها می شوند. در غیر این صورت کوله هایی را انتخاب کنید که بندهای پهن داشته باشند.

۱۰-بهتر است در کوله از مواد منعکس کننده نور (شبرنگ ها) استفاده شده باشد. این مواد باعث می شوند که کودکان در غروب و تاریکی توسط رانندگان دیده شوند.

۱۱-کوله را زمان خرید حتماً امتحان کنید. (چند کتاب داخل آن قرار دهید و دانش آموز در مسافتی آن را پوشیده و راه برود.)

دانش آموزان از آخرین روز های ثبت نام کتاب درسی جا نمانند!+ نحوه ثبت نام و زمان

طرز استفاده صحیح از کوله پشتی :

۱-از نگه داشتن کیف و کوله پشتی در دست خودداری کنید.

۲-کوله پشتی باید توسط هر دو بند آن استفاده شود. 

۳-بندهای کوله پشتی باید حالتی آزاد داشته باشند تا حرکت آزادانه دستها را بدون خم شدن ستون فقرات ممکن سازند و همچنین به راحتی اجازه پوشیدن و درآوردن کوله روی شانه ها را بدهند.

۴-بندهای کوله نباید شل باشند چون موجب تلوتلو خوردن آن هنگام حمل می شود و ضمن ایجاد ناراحتی ممکن است منجر به درد در کمر و پشت گردند.

۵-بندهای کوله پشتی باید به طور متقارن تنظیم شده باشند. عدم تقارن دو تسمه موجب بر هم خوردن تعادل بدن می شود.

۶-به دانش آموز آموزش دهید که از همه قسمت های کوله پشتی استفاده کند. بار سنگین باید کاملً به پشت چسبیده باشد یعنی درناحیه شانه و بارهای سبک باید در قسمت های جلو باشد و اگر این مسأله رعایت نشود در ناحیه کمری فشار خواهیم داشت.

۷-به دانش آموزان توصیه می شود هر وقت که فرصتی دست داد، کوله پشتی را از پشت خودشان بردارند و زمین بگذارند و مواقعی که ضرورت ندارد، کوله را با خودشان به این طرف و آن طرف نبرند و آن را در کمد شخصی خود در مدرسه یا در نیمکت بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد