شناسه خبر: ۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

برترین راه های آرامش اعصاب | تکنیک های آرامش اعصاب | روش های دست یابی به آرامش

۱۲ راهکار طلایی برای آرامش اعصاب | وقتی بهم می ریزی، اینجوری خودتو آروم کن!

اگه اعصابت بهم ریخته است به سادگی با این چند تا تکنیک میتونی تا نود درصد خودتو آروم کنی.

آرامش اعصاب

پر بازدید

ترینی‌ها :

در این دنیای پر از چالش و آشوب، هر لحظه امکان بهم ریختن و عدم آرامش عصبی برای ما وجود دارد. چالش ها و فشارهای روزانه اعصاب ما را چندین بار در روز بهم می ریزد. اما چاره چیست؟ وقتی اتفاقی آرامش اعصاب شما را بهم می ریزد، باید با روش هایی این بهم ریختگی را از خودمان دور کنیم. در اینجا ۱۲ روش طلایی برای آرامش اعصاب را خواهید خواند. با ترینی ها همراه باشید.

تمرکز و سکوت: چگونه آرام شویم؟ نیازی نیست به میان دشت‌ها و کوه‌ها بروید. 5 دقیقه سکوت و آرامش می‌تواند همان مزایای مدیتیشن را داشته باشد. روی تنفستان تمرکز و احساس کنید همه اضطراب‌ها از وجودتان خارج می‌شوند.

فقط با انجام این چند حرکت ساده ی یوگا؛ استرس رو فراری بده

به موسیقی گوش دهید: تا زمانی که از آن لذت می برید و به شما آرامش می بخشد، مهم نیست که چه سبکی است. موسیقی غذای روح است و یک راه فوری برای به دست آوردن آرامش ذهن می باشد.

نفس عمیق بکشید: راه آسان‌تری هم برای آرام شدن وجود دارد؟ نفس‌های آرام، شمرده و عمیق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند. سعی کنید روش‌های مختلفی را برای عمیق نفس کشیدن امتحان کنید.

دوش بگیرید:  دوش گرفتن بهترین راه دریافت حس آرامش است. اگر امکانش را داشتید حتما دوش بگیرید.

در استخر یا وان دراز بکشید: غوطه ور شدن در آب حس آرامشی دارد که نهایت ندارد. این روش مقدار زیادی از استرستان را کاهش خواهد داد.

خودت رو مشغول مرتب کردن دور و برت کن: تمیزکاری منظمی داشته باشید. کثیفی می تواند احساس تنش اضافه کند و یک خانه تمیز اجازه می دهد تا ذهنتان آرام تر شود.

یه تیکه شکلات تلخ بنداز بالا تا استرست فرار کنه

با شمارش معکوس ذهنتان را درگیر کنید:  وقتی نگرانی‌هایتان بیش از حد شدند، سعی کنید از 1 تا 10 بشمارید و سپس شروع به شمارش معکوس کنید. وقتی مشغول شمردن و تمرکز کردن روی اعداد هستید، فکر مصاحبه‌های کاری و مشغله‌های دیگر کمرنگ‌تر می‌شوند.

ماساژ: وقتی امکانش را ندارید که پیش ماساژور حرفه‌ای بروید، می‌توانید برای آرام کردن ضربان قلبتان با دست خودتان، پا یا گردن خود را ماساژ دهید. همچنین ماساژ برای افرادی که زمانی زیادی را صرف کارکردن با کیبورد می‌کنند هم کمک خوبی است. مقداری لوسیون به دست‌هایتان بمالید و ماهیچه‌های شانه، گردن و سر خود را ماساژ دهید تا آرامش به شما بازگردد.

آب سرد ریختن روی مچ دست: برای اینکه بدانید چگونه اعصاب خود را آرام کنیم سراغ آب خنک بروید. وقتی بهم ریخته اید، مقداری آب خنک روی مچ دستتان بریزید و کمی هم به پشت لاله گوشتان بزنید. این کار کمک می‌کند در تمام بدنتان احساس آرامش کنید.

بخندید: برای آرامش اعصاب چه کنیم؟همیشه بخندید. وقتی می‌خندید می‌توانید قسمت‌های زیبای زندگی را هم ببینید. قهقهه یک پادزهر بزرگ برای مقابله با استرس است و هورمون‌هایی آزاد می‌کند که احساس خوشحالی را در شما افزایش می‌دهند. اگر در جوی هستید که به شما امکان شادی و خندیدن می دهد این نعمت را از خودتان دریغ نکنید.

برای مدت کوتاهی آدامس بجوید: آدامس جویدن هم باعث آرامش بوده و حس آرامش را به شما خواهد داد.

خوراکی هایی که آرامش اعصاب می آورند!

با مرکبات و یا قهوه، رایحه درمانی کنید: یکی از بهترین روش ها دریافت حس خوب از رایحه های دلخواه و آرامش بخش است. در هر جایی هستید بوهای موردعلاقه تان آرامتان خواهد کرد. قهوه و مرکبات این حس را بیشتر ایجاد می کنند و یا بوی دریا اگر نزدیک دریا بودید چشمهایتان را ببندید و از بوی خوش دریا و طبیعت لذت ببرید و با نفس عمیق آرامش را به خودتان هدیه دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد