شناسه خبر: ۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

افراد در معرض گزیدگی آئدوس | کاندید ابتلا به تب دنگی | افراد مستعد تب دنگی

پشه آئدس بیشتر چه کسانی رو مبتلا می کنه؟ | این دسته افراد مراقب پشه آئدس باشند!

پشه آئدس حشره ای است که اخیرا وارد کشور شده و باعث بیماری تب دنگی شده، اما این پشه بیشتر روی چه کسانی اثر می گذارد؟

پشه آئدس

پر بازدید

ترینی‌ها :

پشه آئدس افراد مختلفی با رنج سنی های متفاوت را آلوده کرده است اما کدام قشر از جامعه بیشتر مستعد ابتلا به بیماری تب دنگی هستند؟ نوع شدید بیماری تب دنگی در کدام افراد اتفاق می‌افتد و در چه کسانی می‌تواند مرگبار باشد؟

احتمال بیماری تب دنگی در افرادی که به مناطق آلوده سفر کرده‌اند، بیشتر است. علائمی چون تب و خونریزی از لثه و استخوان درد در این افراد اهمیت دارد.

ویروس دنگی ۴ تایپ یا نوع دارد. اگر فرد به یکی از انواع این ویروس مبتلا شود و بعدها به نوع دیگری مبتلا شود، ایمنی قبلی کمک نمی‌کند که بیماری در مرتبه دوم ضعیف‌تر شود. اتفاقا بیماری شدیدتر خود را نشان می‌دهد.

کاندیدهای ابتلا به تب دنگی:

به گفته متخصصان بیماری‌های عفونی، این افراد مستعد ابتلا به تب دنگی هستند:

  • افرادی که یک بار سابقه ابتلا داشته باشند،
  • زنان باردار
  • افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مثل دیابت، بیماری‌های کلیه و هر نوع بیماری زمینه‌ای مزمنی که فرد را مستعد ابتلا به طیف شدیدتر این بیماری می‌کند
  •  این بیماری در کودکان هم نسبتا شدیدتر خود را نشان می‌دهد.

بارداری

هر فرد ممکن است بر اثر نیش پشه آلوده به این بیماری دچار شود، اما افرادی که در گروه‌های حساس هستند، از جمله بیماران زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی و بیماران قلبی حساس‌تر هستند و باید بیشتر از آنها مراقبت شود.

نوبت اول ابتلاء به این بیماری خفیف‌تر است، اما در موارد ابتلای مجدد بیماری مهلک تری ایجاد می‌کند که خطر جانی دارد.

خطر مرگ بر اثر تب دنگی در افراد مبتلا یک درصد است، البته در صورت ابتلاء، سرعت تحت درمان بودن و رسیدگی به بیمار از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد