شناسه خبر: ۴۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

فواید آب گوجه فرنگی | خاصیت آب گوجه فرنگی خام

2 لیوان آب گوجه فرنگی اینقدر خاصیت داشته و خبر نداشتیم؟

جالب است بدانید که آب گوجه فرنگی خام، ارزش غذایی بالایی دارد و یک نوشیدنی فوق العاده محسوب می شود. در ادامه با خواص آن آشنا شوید.

آب گوجه فرنگی

پر بازدید

ترینی‌ها :

آب گوجه فرنگی دارای مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۵ و B۶ است. یک لیوان آب گوجه فرنگی چیزی است که برای سالم و زیبا ماندن به آن نیاز دارید! در ادامه با چهار فایده شگفت انگیز آب گوجه‌ فرنگی آشنا خواهید شد.

۱.کاهش وزن

یکی از خواص آب گوجه‌فرنگی این است که که به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوشیدنی، بدن را آبرسانی می‌کند و هیدراته نگه می‌دارد. سدیم پایین و فیبر بالای آب گوجه‌فرنگی از ضعف و گرسنگی جلوگیری می‌کند. همین روند به‌مرور باعث کمتر شدن اشتها و تسریع فرایند کاهش وزن می‌شود.

۲.بهبود سلامت پوست

آب گوجه‌فرنگی در درمان و پیشگیری از بروز آکنه‌ مفید است؛ منافذ باز پوست صورت را کوچک‌تر کرده و ترشح سبوم در پوست‌های چرب را تنظیم می‌کند.

۳.بهبود سلامت مو

ویتامین‌ها و آهن موجود در آب گوجه‌فرنگی به حفظ و درخشندگی موهای کدر، آسیب‌دیده و بی‌روح کمک می‌کند. همچنین اینماده در خلاص‌شدن از خارش پوست سر و شوره مؤثر است. کافی است بعد از شستن موها با شامپو، آب گوجه‌فرنگی تازه را روی موهای خود بمالید و بگذارید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد موهایتان را آب‌کشی کنید.

۴.دشمن سرطان

علت قرمزیِ گوجه‌فرنگی، وجود یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی به نام لیکوپین در آن است. به گفته‌ی پژوهشگران، لیکوپین مانند سدّی در برابر انواع و اقسام سرطان‌ها مانند سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ، ریه، بیماری‌ عروق کرونر قلب، سرطان لوزالمعده و بیماری آرتریواسکلروز است و از بدن محافظت می‌کند.

5.  پیشگیری از بالا رفتن سطح کلسترول خون

نوشیدن آب گوجه‌فرنگی می‌تواند در پیشگیری از بالا رفتن سطح کلسترول خون مفید باشد. این نوشیدنی غنی از فیبر است که به تجزیه‌ی کلسترول بد یا همان LDL در بدن کمک می‌‌کند. این نوشیدنی مفید حاوی نیاسین یا ویتامین B3 هم است که به خواص خود در تثبیت سطح کلسترول خون شناخته می‌شود.

6. تنظیم حرکات روده

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که افراد مسن با آن مواجه می‌شوند، حرکات نامنظم روده است. بهترین روش برای حل این مشکل، مصرف آب گوجه‌فرنگی است. فیبر موجود در این نوشیدنی به حفظ سلامت کبد و هضم بهتر و در نتیجه پیشگیری از یبوست کمک می‌کند. این موضوع حرکات روده را تنظیم می‌کند‌.

7. کمک به سم‌ زدایی بدن

سم‌زدایی بدن را هم می‌توانیم در لیست خواص آب گوجه‌فرنگی قرار دهیم. علت این موضوع وجود ترکیباتی به نام گوگرد و کلر در آن است. کبد و کلیه‌ها مسؤولیت پاکسازی بدن را به عهده دارند. برای اینکه بدن سالم بماند، این دو عضو بدن باید سالم باشند.

کلر طبیعی به کبد و کلیه‌ها برای درست عمل کردن کمک کرده و گوگرد هم از این دو عضو بدن در برابر هرگونه عفونت محافظت می‌کند.‌ گوجه‌فرنگی به دلیل اینکه مقدار زیادی گوگرد و کلر طبیعی دارد، تمام سموم را از بدن خارج می‌کند. بنابراین از نوشیدن این معجون فوق‌العاده غفلت نکنید.

8-خواص آب گوجه فرنگی برای استخوان

محققان معتقدند نوشیدن 2 لیوان آب گوجه فرنگی در روز، استخوان ها را تقویت نموده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. برای انجام این پژوهش که در دانشگاه تورنتو، کانادا انجام شد، 60 زن یائسه 50 تا 60 ساله انتخاب شدند و از آنها خواسته شد که گوجه فرنگی و فرآورده های آن را به مدت یک ماه به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنند.

پس از طی این دوره، آزمایشات بیوشیمیایی نشان دادند که حذف گوجه فرنگی از رژیم غذایی موجب افزایش ماده ای به نام n- تلوپپتید در خون می شود. این ترکیب، شاخص سلامت استخوان است و زمانی سطح آن در خون و یا ادرار بالا می رود که تحلیل بافت استخوانی وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد