شناسه خبر: ۴۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

خواص آب لیمو در صبح | فواید خوردن آب و آب لیمو ناشتا

اگه یک هفته ناشتا آب ولرم و آبلیمو بنوشیم چه اتفاقی می افته؟

یکی از راهکارهایی که برای پاکسازی بدن از قدیم رایج بوده است، نوشیدن آب ولرم و آبلیمو، به صورت ناشتا است. اهمیت آن را در ادامه خواهیم گفت.

آب و آب لیمو

پر بازدید

ترینی‌ها :

نوشیدن مقدار مجاز آب و آبلیمو ناشتا، کمک زیادی به پاکسازی بدن و تقویت سیستم ایمنی می کند. نوشیدن یک لیوان آب و آبلیمو ناشتا پس از بیدار شدن راهکار خوبی برای رفع یبوست شناخته شده است. در ادامه در مورد آب و آبلیمو ناشتا بیشتر بدانید.

نوشیدن یک لیوان آب ولرم و آبلیمو پس از بیدار شدن از خواب راهکاری برای پاکسازی بدن محسوب می‌شود. البته برخی افراد، این نوشیدنی را برای معده مضر می‌دانند اما بهتر است بدانیم که اگر یک هفته در حالت ناشتا این نوشیدنی را بنوشیم باید منتظر تغییراتی در بدن باشیم.

تسهیل در هضم و دفع چربی‌ها

لیمو به‌رغم طعم ترشی که دارد، جزء خوراکی‌های قلیایی است و به‌خصوص در دوران کاهش وزن توصیه می‌شود زیرا حالت اسیدیته بدن را تنظیم می‌کند. لیمو برای کاهش التهابات بدن نیز بسیار موثر است، هضم را تسهیل می‌کند و دفع چربی‌ها را تحریک می‌کند.

لیمو از نظر فعال‌ کردن ترشح صفرا در کبد شهرت دارد که در جذب ریزمغذی‌ها، تنظیم متابولیسم چربی‌ها و تصفیه خون موثر است. خوردن لیمو پس از یک وعده غذای سنگین توصیه می‌شود زیرا ترشح بزاق دهان و شیره‌های گوارشی را تحریک می‌کند. به‌علاوه، لیمو به تسهیل هضم و دفع چربی‌ها نیز کمک می‌کند.

چرا باید شربت عسل و آبلیمو بخورم؟

حفظ شادابی پوست

خوردن آب و مقداری آب لیمو در حالت ناشتا به پاکسازی پوست کمک می‌کند و باعث شادابی بیشتر پوست می‌شود. لیمو موجب بسته‌شدن مجاری پوست می‌شود و در کاهش بروز آکنه نیز موثر است.

تنظیم قند خون

اسیدیته لیمو هضم قندها را به تاخیر می‌اندازد و مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود. همچنین با احساس گرسنگی ناشی از افزایش و کاهش ناگهانی قند خون نیز مقابله می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کم می‌کند.

توجه:

یادتان باشد که در کنار فواید بسیاری که نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا دارد، اگر فردی مبتلا به مشکلات کلیه و کیسه صفراست یا به‌طور مداوم از سوزش معده رنج می‌برد، بهتر است از این نوشیدنی صبحگاهی صرف نظر کند زیرا لیمو ممکن است این مشکلات را تشدید کند.

همچنین، پس از صرف این نوشیدنی بهتر است بلافاصله دندان‌ها با آب شسته‌ شود، زیرا لیمو به‌تدریج تاثیراتی در تحلیل مینای دندان دارد. نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا هم برای کودکان کمتر از ۴ سال توصیه نمی‌شود زیرا به سیستم گوارشیشان آسیب می‌رساند.

دیگر فواید نوشیدن آب و آبلیمو ناشتا

  • نوشیدن آب لیمو با آب گرم به صورت روزانه به حفظ تعادل pH بدن کمک می‌کند.
  • آب لیمو در پاکسازی کبد نیز بسیار موثر است زیرا کبد را برای دفع سموم تحریک می‌کند.
  • خواص ضد التهابی لیمو به مبارزه با عفونت‌های دستگاه تنفسی، گلودرد و التهاب لوزه‌ها کمک می‌کند.
  • آب لیمو با آب گرم موجب هیدراته ماندن بدن می‌شود، زیرا الکترولیت‌های لازم را به بدن می رساند.
  • نوشیدن آب لیمو با آب گرم نیز به کاهش درد مفاصل و عضلات کمک می‌کند.
  • فیبر پکتین موجود در لیمو سطح کلسترول را تحت کنترل نگه می‌دارد و همچنین گرسنگی شما را مهار می‌کند و از پرخوری جلوگیری می‌کند.
  • نوشیدن آب لیمو با اب گرم باعث می‌شود دستگاه گوارش شما به خوبی کار کند. اسید سیتریک موجود در لیمو از مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. این با سایر آنزیم های ضروری در معده شما تعامل و ترشح شیره معده را تحریک می‌کند.
  • آب لیمو با آب به عنوان یک داروی مکمل غذایی در کنار سایر داروها برای پیشگیری از سنگ کلیه مفید است.

چه مقدار آب و آبلیمو ناشتا باید در روز بنوشیم؟

یک یا دو فنجان در صبح برای کمک به جبران آب از دست رفته شب قبل و تقویت سیستم گوارش به صورت ناشتا کافی است.

مصرف این نوشیدنی تازه و گوارا در ابتدای صبح برای سلامتی بسیار توصیه می‌شود. اگر از یک رژیم لاغری پیروی می‌کنید، آب و آبلیمو ناشتا را زیر نظر متخصص یا مشارو تغذیه به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد