شناسه خبر: ۴۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

خواب آور طبیعی | نوشیدنی های رفع بی خوابی | نوشیدنی های قبل خواب

اگر خوابت نمیبره این 5 نوشیدنی رو بخور! | بهترین نوشیدنی های خواب آور!

نوشیدنی هایی را معرفی کردیم که مصرف مداوم آن ها باعث بهبود در کیفیت خواب و رفع مشکل بی خوابی می شود.

نوشیدنی های قبل خواب

پر بازدید

ترینی‌ها :

نوشیدنی های مفید برای رفع مشکل بی خوابی را می شناسید؟ بزرگسالان معمولا از کمبود خواب رنج می برند و ما در ادامه نوشیدنی هایی را معرفی کردیم که در رفع مشکل بی خوابی در بلند مدت موثر هستند. همراه ما باشید تا با نوشیدنی های موثر در رفع مشکل بی خوابی آشنا شوید.

نکات زیادی برای ارتقای کیفیت خواب وجود دارد؛ اعم از کنار گذاشتن تلفن در ساعات منتهی به خواب و ایجاد یک عادت آرامش‌بخش قبل از خواب مانند گوش کردن به موسیقی یا کتاب خواندن. یکی از مؤثرترین روش‌ها برای برخورداری از یک خواب آرام و راحت، بهبود عادات تغذیه‌ای است.

۱) آب آلبالو

نوشیدنی های موثر در رفع بی خوابی

آلبالو حاوی ملاتونین است و به تنظیم الگوی طبیعی خواب کمک می‌کند. یک مطالعه جزئی روی بزرگسالان مبتلا به بی‌خوابی نشان داد که نوشیدن دو لیوان آب آلبالو در روز، مدت زمان خواب را بیش از یک ساعت افزایش می‌دهد و به تنظیم خواب کافی کمک می‌کند. آب آلبالو علاوه بر ملاتونین، دارای تریپتوفان است؛ اسید آمینه‌ای که کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

۲) چای بابونه

نوشیدنی های موثر در رفع بی خوابی

این دمنوش گیاهی به طور طبیعی فاقد کافئین و دارای خواص آرامش‌بخشی است که در آرام کردن ذهن و کاهش تشویش‌های شبانه نقش دارد. تحقیقات گیاه‌درمانی نشان می‌دهد که بابونه در بهبود علائم اختلال اضطراب فراگیر مؤثر است و منجر به بهبود کیفیت خواب می‌شود. چای بابونه هم‌چنین یک تسکین‌دهنده برای دستگاه گوارش است و می‌تواند به کاهش مشکلات معده، نفخ یا سوء هاضمه کمک کند، که همگی از عوامل مختل‌کننده خواب هستند.

۳) شیر بادام

نوشیدنی های موثر در رفع بی خوابی

نوشیدن شیر بادام پیش از خواب باعث افزایش حس آرامش و تجربه یک خواب آرام می‌شود. این ویژگی به دلیل وجود کلسیم در شیر بادام است که سبب تولید ملاتونین (هورمون خواب) می‌شود و به تدریج بی‌خوابی شبانه را کاهش می‌دهد.

روش های موثر در درمان بی خوابی

۴) چای سبز

نوشیدنی های موثر در رفع بی خوابی

چای سبز نه‌تنها سرشار از آنتی اکسیدان است و به ترمیم و محافظت از سلول‌ها کمک می‌کند، بلکه ال-تیانین موجود در چای سبز استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و خواب آرام‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۵) شیر

نوشیدنی های موثر در رفع بی خوابی

کلسیم موجود در شیر علاوه بر اینکه برای استخوان‌ها و سلامت قلب سودمند است، نقش مهمی هم در تولید هورمون خواب دارد و به خوابی راحت و آرام منتج می‌شود. یک لیوان شیر هم‌چنین حاوی منیزیم و پتاسیم است و می‌تواند به کاهش گرفتگی عضلانی، که یکی از علل رایج اختلالات خواب به ویژه در افراد مسن‌تر است، کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد