شناسه خبر: ۳۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

عادت های خطرناک در سلامت بدن | مضرترین عادات روزانه

8 تا از مضرترین عادت های روزمره که سلامت بدنت رو مخفیانه به خطر میندازه!

این هشت عادت شاید به ظاهر بی ضرر باشند اما به مرور زمان و بی سر و صدا خطر زیادی برای سلامت بدن شما دارند. همراه ما باشید تا در مورد عادت های روزمره ای که خطر زیادی دارند بیشتر بدانید.

سلامت بدن

پر بازدید

ترینی‌ها :

بعضی از کارها که رفته رفته برای ما به عادت تبدیل می شوند، ممکن است به سلامت بدن ما آسیب بزنند. به خصوص وقتی این عادت ها کاملا در ظاهر بی ضرر برسند اما در واقع بی سر و صدا سلامت بدن ما را به خطر می اندازند. در ادامه با هشت عادت که برای سلامت بدن ما مضر هستند آشنا می شویم.

۱- غذای داغ را می گذارید تا خنک شود

برخلاف باور رایج، گذاشتن غذای داغ در داخل یخچال ایرادی ندارد. در حقیقت، در دمای ۴ تا ۶۰ درجه ی سانتیگراد که به «منطقه ی خطر» معروف است، باکتری های زیادی رشد می کنند.

انتقال فوری غذا به داخل یخچال از آلودگی باکتریایی غذا جلوگیری می کند.

۲- هر روز پوست تان را لایه برداری می کنید

به گفته متخصصان پوست، لایه برداری پوست تنها یک بار در هفته توصیه می شود، چرا پوست به مرور زمان خشک و حساس می شود. اگر پوست چربی دارید، توصیه می شود حداکثر ۳ بار در هفته لایه برداری انجام دهید.

۳- بیشتر از ۳ بار در روز دندان هایتان را مسواک می زنید

زیاده روی در مسواک زدن می تواند باعث خونریزی لثه ها و شکننده شدن دندان ها شود، امری که در نهایت منجر به انواع مشکلات دهانی و دندانی مانند بیماری لثه می شود.

۲ دقیقه مسواک زدن هم برای برق انداختن آن ها کافی است.

۴- زیاد از حد آفتاب می گیرید

یک روز زیبای آفتابی می تواند فرصت خوبی برای برخورداری از ویتامین D و برنزه کردن پوست خود باشد. با این حال، حضور طولانی در زیر آفتاب می تواند پوست را قربانی پرتوهای مضر فرابنفش خورشید کند که به روند پیری پوست سرعت می بخشند و سلامت آن را به خطر می اندازند.

۵- در ظروف پلاستیکی غذا می خورید

پلاستیک از خود میکروپلاستیک هایی (ذرات ریز پلاستیک) بر جای می گذارد که برای انسان سرطان زا هستند، چون ذرات تشکیل دهنده ی پلاستیک هستند و می توانند وارد جریان خون ما شوند.

۶- از ضد عفونی کننده های دست و الکل استفاده می‌کنید

نتیجه ی استفاده ی مکرر از ضد عفونی کننده های دست، چیزی فراتر از مقابله با باکتری ها خواهد بود و منجر به خشکی پوست، مقاومت آنتی بیوتیکی و یا بی اثر شدن آنتی بیوتیک ها می شود.

۷- فراموش می کنید بالش تان را بشویید

بالش کثیف تان می تواند محل زندگی مایت های گرد و غبار شود که باعث آلرژی می شوند.

۸- از مام استفاده می‌کنید

ضدعرق ها اغلب حاوی مواد شیمیایی ای هستند که زمینه ساز آلرژی اند و تحقیقات نشان داده میان آن ها و ابتلا به سرطان سینه ارتباط وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد