شناسه خبر: ۲۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

جایگزین قهوه | نوشیدنی مناسب جایگزین قهوه

جایگزین مناسب قهوه پیدا شد | ۵ نوشیدنی که بهترین جایگزین برای قهوه هستند!

یکی از مهم ترین دلایلی که قهوه میخوریم اینه که میخوایم انرژی روزمون رو تامین کنیم و خواب الودگی رو کمتر کنیم. خب در ادامه 5 نوشیدنی عالی که میتونید جایگزین قهوه کنید رو معرفی کردیم.

جایگزین قهوه

پر بازدید

ترینی‌ها :

اینکه بتونیم نوشیدنی پیدا کنیم که جایگزین قهوه کنیم تا باعث تولید انرژی و بیدار موندن ما بشه، دغدغه خیلیامون هست. نوشیدنی هایی که میتونن هم خوشمزه باشن و هم برای کسانی که دنبال جایگزین قهوه هستند بسیار مناسب است. در ادامه 5 نوشیدنی عالی رو به عنوان جایگزین قهوه معرفی کردیم.

نوشیدنی های خوشمزه و خوش طعم جایگزین قهوه

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است و بسیار هم سالم به شمار می‌رود. این نوشیدنی دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که به درمان بیماری‌های مختلفی کمک می‌کنند.

بسیاری از مردم به سراغ این نوشیدنی می‌روند تا از فواید آن بهره‌مند شوند و سطح انرژی خود را افزایش دهند. ولی مشکلی که وجود دارد این است که زیاده‌روی در مصرف قهوه نه‌تنها به سلامتی آسیب می‌رساند، بلکه منجر به احساس خستگی و کمبود انرژی هم می‌شود. نوشیدنی های جایگزین قهوه عبارتند از:

  • چای سبز ماچا

پودر چای سبز ماچا شامل برگ‌های چای سبز کامل است که آسیاب و پودر شده‌اند. شما با حل کردن این پودر در آب می‌توانید یک چای انرژی‌زا و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای خود آماده کنید.

ماچا جایگزین فوق‌العاده‌ای برای قهوه است. دو گرم ماچا (کم‌وبیش نصف قاشق چای‌خوری) حاوی کافئین کافی برای افزایش انرژی است، ولی مقدار آن تنها یک پنجم کافئین موجود در یک فنجان قهوه است و به همین دلیل چای سبز ماچا انتخاب بهتری برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود.

byBoD668nMsl

افزون بر این، کافئین موجود در ماچا با سرعت کمتری و در مدت ۶ تا ۸ ساعت در بدن جذب می‌شود. به همین دلیل ماچا سطح انرژی شما را برای مدت زمان بیشتری بالا نگه می‌دارد و جلوی افت انرژی، خستگی و اختلال‌های خواب را می‌گیرد. ماچا همچنین دارای انواع اسیدهای آمینه است که امواج آلفا را در مغز تقویت می‌کنند و منجر به افزایش تمرکز، ترشح هورمون دوپامین و بهبود حافظه می‌شوند.

 

  • ترکیب آب و لیموی طبیعی

یکی از دلایل مهم محبوبیت قهوه و نوشیدن آن میزان انرژی می باشد که مخصوصا در اوایل صبح برای شروع یک روز خوب به انسان می دهد می باشد. نوشیدنی آب و لیمو یک گزینه بسیار مناسب برای ایجاد انرژی در بدن انسان می باشد که نه تنها حاوی کافئین و کالری نمی باشد، بلکه میزان قابل توجهی ویتامین سی C به بدن شما وارد می کند.

به طور قطع از فواید ویژه این ویتامین در بدن کمی خبر دارید، افزایش سیستم ایمنی، سلامتی پوست، سلامت رباط و تاندون های بدن و … از جمله مهترین این موارد می باشد. برای ایجاد یک روز پر انرژی می توانید از آب یک نصف لیمو و ترکیب آن با یک لیوان آب، به عنوان یک جایگزین قهوه مناسب استفاده کنید.

ترکیب آب و لیمو

  •  نوشیدنی آب و سرکه سیب

مورد بعدی که می توانید به جای قهوه آن را بنوشید و از تاثیرات بیدار ماندن و انرژی آن بهرمند شوید ترکیب آب و سرکه سیب می باشد، استفاده از سرکه سیب به تنهایی باعث ایجاد آسیب در دندان های شما می شود.

سرکه سیب در واقع دارای ترکیباتی می باشد که تاثیرات چشم گیری بر روی میزان سطح قند خون بدن دارد که این ترکیب اسید سیتریک می باشد. میزان کافئین موجود در این نوشیدنی نیز صفر می باشد که از سیب تخمیر شده تهیه و مصرف می شود.

آب و سرکه سیب

  • نوشیدنی شیر طلایی

می خواهیم یک نوشیدنی هندی که شاید خیلی با نام آن آشنا نباشید را برای شما معرفی کنیم، این نوشیدنی را اگر بخواهیم از لحاظ خواص و اهمیت با جایگزین کردن قهوه بسنجیم باید بگوییم که به طور قطع به خاطر مواد استفاده شده متنوع در آن دراری خواص بیشتری نسبت به قهوه می باشد.

برای تهیه این نوشیدنی لازم است، پودر زرد چوبه ( تقریبا یک‌ چهارم فنجان)، فلفل آسیاب شده (نصف قاشق)، آب تصفیه شده (یک فنجان) را با هم تریکب کنید و کمی روی گاز حرارت دهید تا یک خمیری بدست بیاید که در اصطلاح به آن خمیر زرد چوبه می گویند، در ادامه تقریبا نصفی از این خمیر را با یک لیوان شیر بادام (یا شیر نارگیل) مخلوط کرده و گرم می کنید.

 

در آخر نیز کمی عسل به نوشیدنی خود اضافه کرده و از شیر طلایی به عنوان یک جایگزین قهوه و نوشیدنی سالم لذت می برید.

نوشیدنی شیر طلایی

  • اسموتی‌های گیاهی یا آب سبزیجات سبزرنگ

سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی هستند و به همین دلیل اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به‌خوبی سطح انرژی شما را افزایش دهد و همچنین به حفظ سلامتی‌تان کمک کند. سبزیجات به طور کلی خوش‌طعم هستند و می‌توانند تنوع زیادی به غذاهای شما بدهند. ولی اگر به هر دلیلی نخواهید آن‌ها را مصرف کنید می‌توانید در عوض به سراغ آب سبزیجات بروید و به‌آسانی از فواید این مواد غذایی بهره‌مند شوید.

اسموتی گیاهی

نوشیدن آب سبزیجات تازه بدن را شاداب می‌کند و احساس خستگی را کاهش می‌دهد. آب سبزیجات دارای فیبر کمتری است و سبزیجات حین آب‌گیری فیبر خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، بدن سریع‌تر می‌تواند سبزیجات را هضم و ترکیبات معدنی و مغذی آن‌ها را جذب کند. در این حالت بدن با مواد معدنی و مغذی گوناگون روبه‌رو می‌شود در حالی که انرژی کمی برای جذب آن‌ها صرف کرده است. بنابراین، شما از ویتامین‌ها و ترکیبات مقوی برای افزایش شادابی بهره می‌برید و انرژی خود را هم حفظ می‌کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد