شناسه خبر: ۱۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

اسکراب قهوه | پاکسازی پوست با اسکراب قهوه

فواید اسکراب قهوه و 5 دستورالعمل فوق العاده برای پاکسازی پوست صورت

یکی از راه حل های مراقبت از پوست می تونه استفاده از اسکراب پوست باشه. تو این مقاله طرز تهیه چند تا اسکراب با کمک دونه های قهوه برای شما تهیه کردیم.

اسکراب پوست

پر بازدید

ترینی‌ها :

استفاده از اسکراب پوست می تونه تاثیر درخشندگی و زیبایی پوست شما را دو چندان کنه. روش های زیادی برای ساخت انواع ماسک و اسکراب پوست خانگی وجود داره و از مواد زیادی می تونید برای ساخت اسکراب پوست استفاده کنید. در این مطلب روش تهیه چند اسکراب پوست با کمک قهوه برای شما توضیح داده شده است. 

خواص اسکراب قهوه برای پوست صورت

1. نرم و لطیف شدن پوست صورت

استفاده از اسکراب قهوه قبل از دوش گرفتن به روشن تر شدن و همچنین نرم و لطیف شدن پوست صورت کمک می کند.

2. درخشان شدن پوست صورت

اسکراب قهوه به دلیل مقادیر بالای کافئین موجود در آن به بهبود گردش خون در پوست صورت کمک کرده و با افزایش اکسیژن رسانی باعث درخشان تر شدن پوست صورت می شود.

3. سفت تر شدن پوست صورت

اسکراب قهوه یک روش عالی برای پاک سازی و لایه برداری پوست است که با رفع سلول های مرده به سفت تر شدن پوست صورت کمک می کند.

لایه برداری پوست صورت همچنین باعث رفع لکه های تیره ی پوست و روشن تر و سفید تر شدن رنگ آن می شود.

4. جوان سازی پوست صورت

مطالعات نشان داده که اسکراب قهوه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزاد پوست کمک کرده و با بهبود گردش خون در پوست صورت و جذب مواد مغذی باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

5. درمان آکنه و جوش صورت

اسکراب قهوه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و کافئین موجود در آن به کاهش التهاب پوست کمک کرده و باعث درمان آکنه و جوش صورت می شود.

 قهوه برای پاکسازی پوست صورت

بعد از دم کردن قهوه با تفاله قهوه چیکار می کنید؟ برای اینکه پوست شما همیشه جوان بمونه؛ صاف و نرم باشه و همچنین اگر پوست شما چرب، مستعد جوش و آکنه است تو این مطلب به شما می گیم که چطوری با دونه ها و تفاله قهوه برای همیشه با جوش صورتتون خداحافظی کنید.

استفاده از تفاله قهوه، قبل از حمام

قبل از اینکه به حمام برید تفاله قهوه رو به طور کامل روی صورتتون بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتون رو بشورید.

اسکراب قهوه با عسل و آبلیمو

  • دو قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • یک قاشق چای خوری عسل
  • یک قاشق غداخوری آبلیمو

آبلیمو، عسل و پودر قهوه رو با هم مخلوط کنید تا به خمیری یکدست تبدیل بشه. حالا مواد رو بذارید روی صورتتون و کامل پخش کنید. بعد از 5 تا 10 صورتتون رو بشورید. بهتره 2 یا 3 بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

اسکراب قهوه با شکر سفید و روغن زیتون 

  • دو قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذاخوری عسل

پودر قهوه، شکر و روغن زیتون رو با هم مخلوط کنید و مواد به دست اومده رو برای 5 دقیقه رو پوست بذارید و بعد کاملا صورتتون رو بشورید. این ماسک رو می تونید 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید. این ماسک برای حلقه های تیره دور چشم خیلی مناسبه. 

ماسک صورت

اسکراب قهوه و سفیده تخم مرغ

  • سقیده تخم مرغ
  • 1/5 قاشق چای خوری پودر قهوه

سفیده تخم مرغ و قهوه رو ترکیب کنید و تا زمانی که ماسک خشک شود؛ بذارید دور حلقه چشمانتان و مراقب باشید که مواد داخل چشم نرود. 

اسکراب قهوه و گلاب

  • تفاله قهوه دم شده
  • 2 قاشق مرباخوری گلاب

بعد از دم کردن قهوه، تفاله قهوه رو با مقداری گلاب مخلوط کنید و 10 تا 15 دقیقه بذارید رو صورتتون. این ماسک رو می تونید 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید. اگر پوستتون چرب و جوش داره؛ این ترکیب بهترین انتخاب برای شماست.

اسکراب قهوه و ماست

  • 1/5 قاشق چای خوری پودر قهوه
  • 1 قاشق غذاخوری ماست

پودر قهوه و ماست رو با هم ترکیب کنید. برای 5 دقیقه بذارید روی پوستتون تا بعد از شستن صورتتون؛ پوستتون نرم و درخشان باشه. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد