شناسه خبر: ۱۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

محافظت از چشم | راه های محافظت از چشم | محافظت از چشم در برابر مانیتور

بهترین راه برای محافظت از چشم در برابر مانیتور چیه؟

اگر مداوم پشت سیستم هستید و یا با گوشی کار می کنید این مطلب محافظت از چشم مخصوص شماست.

چشم

پر بازدید

ترینی‌ها :

امروزه بسیاری از ما ساعت ها با گوشی و کامپیوتر کار می کنیم ولی هنوز راه های محافظت از چشم را نمی دانیم. استفاده مداوم از این وسایل می تواند به چشم هایمان آسیب بزند بنابراین دانستن راه های محافظت از چشم در برابر کامپیوتر و گوشی بسیار مهم است. همراه ما باشید تا مواردی از روش های محافظت از چشم را به شما ارائه دهیم.

برای جلوگیری از آسیب مانیتور به چشم باید چه کارهایی انجام دهیم:

  •  صفحه نمایش را پاک کنید تا به درخشان ترین حد ممکن برسد و مطمئن شوید که درخشان‌ترین چیز در اتاق است.
  •  از تلفن هوشمند خود در نور مستقیم خورشید استفاده نکنید.
  •  همچنین زمینه‌ خاکستری نسبت به سفید برای چشم شما مفیدتر است.

از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید

 با نگاه به پدیده‌ای که آن را ۲۰-۲۰-۲۰ می نامند: هر ۲۰ دقیقه یکبار، به مدت ۲۰ ثانیه به آن چه در فاصله ۲۰ فوتی (حدود ۶ متر) با شما قرار دارد نگاه کنید. همانطور که در بالا گفته شد طبق نتجه مطالعات انجام شده  این قانون باعث می شود تا چشم ها استراحت کنند. پس هر ۲۰ دقیقه به اندازه ۲۰ ثانیه به منظره پشت پنجره نگاه کنید یا به تابلویی که به دیوار آنسوی اتاق نصب شده است بنگرید و از خستگی چشم خود جلوگیری کنید. این قانون یک عمل مهم برای محافظت از چشم در برابر مانیتور است. .

 فاصله ی دیداری تان تا مانیتور را مطابق عکس زیر تنظیم کنید.

فاصله مناسب از مانیتور

 

از عینک مخصوص استفاده کنید

 اگر بتوانید از عینک های مخصوص کامپیوتر استفاده کنید می تواند تشعشعات و را کم و کنتراست را بالا ببرد.

 از اشک مصنوعی استفاده کنید:

هر وقت احساس کردید چشمانتان خشک یا قرمز شده، از قطره‌های اشک مصنوعی استفاده کنید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که استفاده نامناسب از هر نوع دارو می‌تواند خطرناک باشد.

نور صفحه مانیتور را تنظیم کنید

تنظیم نور صفحه‌نمایش، فشار وارد آمده بر چشم کاربر کم می‌کند. چشم‌ها در این حالت استراحت می‌کنند و برای مشاهده مانیتور انرژی مضاعفی را صرف نمی‌کنند.

برای شروع می‌توانید، نور پس زمینه را از حالت سفید به خاکستری تغییر دهید. به این ترتیب گامی در راستای حفظ سلامت چشم‌ها برداشته‌اید.

نباید مراقبت از چشم‌ها را به فراموشی بسپاریم. مراقبت درست از چشم‌ها، بینایی شما را حفظ می‌کند و عضلات را از تحمل فشارهای مضاعف در امان نگاه می‌دارد. به این منظور استفاده از صفحات اشعه‌گیر مانیتور و همینطور عینک‌های مناسب برای کامپیوتر و مانیتور را در برنامه‌های خود قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد