شناسه خبر: ۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

این کمپانی معروف آلمانی از سایپا و ایران خودرو تقلید کرده است!

در حرکتی عجیب یک کمپانی خودروسازی بسیار معروف آلمانی در اقدام جدیدش از سایپا و ایران خودرو تقلب کرده است.

تقلب آئودی

پر بازدید

ترینی‌ها :

شرکت خودرو سازی معتبر و لوکس آلمانی «آئودی» در اقدامی عجیب بسیاری از آپشن های اولیه خودرو های خود را حذف کرده است.کاربران فضای مجازی بسیاری این حرکت را تشبیه به حرکت سایپا و ایران خودرو به حذف اولین آپشن های مورد نیاز هر ماشین کردند..

شرکت آئودی که از قدیمی ترین و مطرح ترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود، در سال ۱۹۰۹ میلادی در کشور آلمان تاسیس شد. این برند به تولید محصولات باکیفیت، پر آپشن و لوکس مشهور بوده و همواره به‌عنوان یکی از بزرگترین رقبای دو خودروساز بزرگ آلمانی یعنی مرسدس بنز و بی ام و در این عرصه ظاهر شده است. اما این بدان معنی نیست که آئودی همواره بهترین خودروها با بالاترین سطح آپشن را عرضه می‌کند.

نمونه آن نسخه جدید آئودی Q4 E-tron است و این شرکت تصمیم گرفته به تقلید از خودرسازان داخلی کشورمان برخی از ابتدایی آپشن‌های محصولات خود در نسخه های پایه این کراس اوور را حذف نماید.

حذف ابتدایی ترین آپشن های روز خودرو در محصولات جدید آئودی:

تقلب باورنکردنی کمپانی مشهور آلمانی از سایپا و ایران‌خودرو

نسخه جدید کراس اوور برقی Q4 E-tron که جایگزین لوکس‌تر فولکس واگن ID.4 نیز محسوب می‌شود در نسخه پایه بازار آلمان با رینگ های فولادی و و ترمز عقب کاسه‌ای عرضه خواهد شد. در حالی به این خودرو لقب نسخه لوکس ID.4 را داده‌اند که خود فولکس واگن در کراس اوور ذکر شده از رینگ های آلومینیومی بهره برده و این اتفاق به سوژه برخی رسانه ها نیز مبدل شده است.

تقلب باورنکردنی کمپانی مشهور آلمانی از سایپا و ایران‌خودرو

استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای نیز فلسفه جالبی دارد، زیرا آئودی معتقد است نیازی به ترمزهای دیسکی در اکسل عقب نیست. سیستم احیای انرژی این خودرو ۹۰ درصد عملکرد سیستم ترمز را بر عهده می‌گیرد درحالی‌که دیسک‌های جلو نیز ۱۰ درصد باقی مانده را انجام می‌دهند. از دلایل به‌کارگیری ترمزهای کاسه‌ای در این خودرو می‌توان به کاهش ریسک خوردگی سیستم ترمز و هزینه‌های نگهداری پایین‌تر اشاره کرد. از آنجایی که دیسک‌های عقب به ندرت استفاده می‌شوند بنابراین احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی آن‌ها وجود دارد.

با این خودرو هم رانندگی کنید هم پرواز! + جزئیات و تصویر

شایان ذکر است که نسخه سال گذشته آئودی Q4 e-tron مدتی پیش توسط نادین خودرو در کشورمان رونمایی شد و قرار است تا نسخه مونتاژ کشور چین به ایران بیاید.

دیگر قربانیان حذف آپشن در محصولات سابق شرکت Audi :

تقلب باورنکردنی کمپانی مشهور آلمانی از سایپا و ایران‌خودرو

اما Q4 E-Tron و برادر اسپرت بک آن تنها محصولات آئودی با رینگ فولادی در آلمان نیستند. سوپرمینی A1 و کراس اور ساب کامپکت Q2 نیز در نسخه‌های پایه فاقد رینگ‌های اسپرت هستند. A1 از رینگ‌های کوچک ۱۵ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که Q2 از رینگ‌های فولادی ۱۶ اینچی بهره‌مند شده است. البته باید ذکر کنیم که نسل جدید این دو خودرو دیگر تولید نخواهد شد.

A1 اسپرت بک که اساساً یک فولکس‌واگن پولو با لباسی شیک‌تر است هم‌اکنون با قیمت معادل ۲۵ هزار دلار در آلمان عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت Q2 حدود ۳۱ هزار دلار خواهد بود؛ اما Q4 E-Tron به ‌عنوان خودرویی برقی ۵۰ هزار دلار قیمت دارد و این مبلغ برای مدل پایه تعیین شده است. برای مدل اسپرت بک نیز باید ۵۲ هزار دلار پرداخت کرد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد فروش خودرویی برقی با رینگ فولادی، ترمز کاسه‌ای و صندلی‌های پارچه‌ای کار سختی باشد.

معرفی نسخه جدید کراس اوور برقی آئودی Q4 E-tron:

تقلب باورنکردنی کمپانی مشهور آلمانی از سایپا و ایران‌خودرو

نسخه پایه Q4 E-Tron با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی در دسترس است درحالی‌که قبلاً این مدل با باتری ۷۷ کیلووات ساعتی در دسترس بود. مدل جدید Q4 35 E-Tron حدود ۸ هزار دلار ارزان‌تر از مدل Q4 45 E-Tron است اما حتی مدل گران‌تر از با رینگ‌های فولادی ارائه می‌شود.

(ویدیو) لحظه ورود اولین رولزرویس کولینان ۲۰۲۵ به ایران! + مشخصات و قیمت

در واقع یک آئودی صفرکیلومتر و مدرن که به رینگ‌های فولادی و ترمزهای عقب کاسه‌ای مجهز شده قیمت حدود ۵۸ هزار دلاری دارد؛ اما محصولات آئودی در آمریکا با رینگ‌های آلیاژی عرضه شده‌اند چراکه ارزان‌ترین نسخه Q4 در این کشور ۵۵ هزار دلار قیمت داشته و از رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی بهره می‌برد. مدل‌های A1 و Q2 نیز هرگز در آمریکا فروخته نشده‌اند.

تقلب باورنکردنی کمپانی مشهور آلمانی از سایپا و ایران‌خودرو

اما این خودرو از نظر آپشن های رفاهی کم ندارد و از امکاناتی نظیر سیستم‌های ترمز کمکی EBA، BAS و BA، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم‌های ضد لغزش، سیستم‌های کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، ترمز فعال، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، ضریب متغیر فرمان، رادار جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، پیش‌گرمایش باتری در هوای سرد، چراغ‌های LED، دی‌لایت، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه تاشو برقی، بلوتوث، پشتیبانی از فرمان صوتی راننده، کلیدهای کنترلی چند منظوره روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان عقب و تصفیه کننده هوای داخل کابین بهره برده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد