شناسه خبر: ۸۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

8 گوشی اقتصادی برای دانش آموزان در سال 1403 زیر 10 میلیون + عکس

سال تحصیلی جدید دوباره داره شروع میشه و دانش آموزش ها نیاز به موبایل برای انجام و فرستادن تکالیفشون رو دارن به همین منظور در این مقاله گوشی های اقتصادی مخصوص دانش آموزان را بهتون معرفی می کنم.

2222

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر به دنبال گوشی اقتصادی برای دانش آموز خود برای شروع سال تحصیلی جدید هستید در این مطلب قصد داریم به معرفی گوشی های اقتصادی با قیمت های بین ۵-۱۰ میلیون تومان بپردازیم. با مطالعه این مقاله می توانید گوشی مناسب دانش آموز ها را از نظر برند، باتری، دوربین، قدرت پردازشی با هم مقایسه و دست به انتخاب بزنید.

گلکسی A05s سامسونگ

گلکسی A05s یکی از اقتصادی ترین گوشی های سامسونگ است که با تراشه تقریبا قدیمی اسنپدراگون ۶۸۰ فورجی راهی بازار شده است. با این وجود بهبود عملکرد این تراشه نسبت به تراشه نسل قبل حائز اهمیت می باشد. سخت افزار این اسمارتفون در کاربری روزانه همراه خوبی است ولی هنگام اجرای بازی با لگ روبرو می شود.

اپل از آیفون 16 رونمایی کرد + قیمت اپل آیفون 16

وضوح صفحه نمایشگر فول اچ دی بوده و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. ظرفیت باتری گلکسی A05s  پنج هزار میلی آمپر ساعت می باشد و از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی دارد. البته برای نخستین بار در این سری آداپتور در جعبه قرار ندارد و باید شارژر ۲۵ واتی را جداگانه خریداری نمود.

دوربین اصلی گوشی سنسور ۵۰ مگاپیکسل دارد و عملکرد آن معمولی است. از این رو نمی توان انتظار ثبت تصاویر باکیفیت را از آن داشت. این گوشی با اندروید ۱۳ به بازار عرضه می شود و برای آن حافظه های ذخیره سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

ضمنا حافظه های رم آن ۴ یا ۶ گیگابایت خواهد بود. در مجموع گلکسی A05s سامسونگ به لطف تغییراتی که پیدا کرده حالا بیشتر از قبل ارزش خرید دارد.

گلکسی A05s سامسونگ

گوشی موتو G04

یکی دیگر از گوشی های اقتصادی که در ادامه معرفی می شود گوشی موتو G04 برند موتورولا می باشد. در شرایطی که اکثر اسمارتفون های پایین رده با افزایش قیمت روبرو شده اند. این گوشی با قیمت اقتصادی امکانات خوبی را ارائه می دهد.

از جمله این که می توان موتو G04 را ارزان ترین اسمارتفونی برشمرد که به اندروید ۱۴ به طور پیش فرض مجهز است. طراحی پنل جلو گوشی به سبک گوشی های بروز بازار بوده و از بریدگی قطره ای شکل دوربین سلفی و حاشیه های ناخوشایند برخی گوشی های هم قیمت خبری نیست.

بهترین گوشی‌ها با دوربین‌های برتر در سال ۲۰۲۴

داشتن فضای ذخیره سازی ufs 2.2 هم از برتری های این محصول به شمار می رود. همچنین به نمایشگر ۹۰ هرتزی و سنسور اثر انگشت هم مجهز است. چیپست Unisoc T606 موتو G04 برای اموری مانند وبگردی و شبکه های اجتماعی وقفه یا مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی بوده و باتری آن ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی دارد. در حال حاضر مدل ۶۴ گیگابایت با رم ۴ گیگابایت به طور گسترده در بازار عرضه می شود.

گوشی موتو G04

گلکسی A25 سامسونگ

گلکسی A25 یکی از جدیدترین گوشی های اقتصادی سامسونگ است که در اواخر ۲۰۲۳ معرفی و راهی بازار شد. هر چند بدنه گوشی پلاستیکی است ولی حس یک گوشی اقتصادی را القا نمی کند. این محصول در رنگ های لیمویی، آبی روشن، مشکی و آبی تیره ارائه می شود.

نمایشگر گوشی آمولد بوده و در هر ۱۲۰ ثانیه بروزرسانی می شود. از این نظر می توان انتظار داشت که کار با رابط کاربری و برنامه ها در این اسمارتفون بدون لگی اجرا شود. گلکسی A25 از تراشه اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می برد که هشت هسته ای دو کلاستر می باشد.

سامسونگ بخریم یا شیائومی؟ کدام برند برای چه افرادی مناسبه ؟

با توجه به اقتصادی بودن تراشه از آن نباید انتظار پردازش بی نقص بازی های سنگین را داشت. ولی می تواند به خوبی از پس اجرای بازی های سبک تا متوسط برآید. برای گوشی دوربین های سه گانه با چینش جدا در نظر گرفته شده و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی است و درون هول پانچ قرار دارد. این دوربین تصاویر نسبتا خوبی به ثبت می رساند. برای گوشی گلکسی A25 باتری با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که با شارژر ۲۵ واتی سیمی شارژ می شود.

گلکسی A25 سامسونگ

گوشی A58 اوپو

در ادامه معرفی گوشی های اقتصادی بازار می توان به A58 اوپو اشاره کرد. این گوشی با توجه به رده قیمتی خود مشخصات خوبی ارائه می دهد و نقطه ضعفی که در خرید آن تاثیرگذار باشد ندارد. سازنده تلاش کرده A58 تا حد امکان از طراحی خسته کننده دیگر گوشی های اقتصادی فاصله بگیرد.

از این رو در پنل روبرو نمایشگر ۶.۷۲ اینچی تعبیه شده که بیشتر از ۸۵ درصد بدنه را به خود اختصاص می دهد. به این ترتیب حاشیه های کمتری را شاهد هستیم. تراشه A58 هلیو بوده که پای ثابت اکثر گوشی های اقتصادی می باشد.

نمایشگر A58 اوپو وضوح فول اچ دی داشته ولی نرخ نوسازی آن از ۶۰ هرتز بیشتر نیست. اسپیکرهای استریو از امکانات مهم این گوشی به شمار می روند. در ضمن سیستم عامل این گوشی بر پایه اندروید ۱۳ توسعه یافته است.

گوشی A58 اوپو

گلکسی A15 سامسونگ

در معرفی گوشی های اقتصادی باید گفت گلکسی A15 سامسونگ جزو بهترین ها بوده که اواخر ۲۰۲۳ رونمایی شده و می خواهد جایگزین گوشی پرفروش گلکسی A14 گردد. بدنه گوشی تماما پلاستیکی است و برای زیباتر شدن به یک پوشش براق شیشه ای مجهز شده که ظاهری جذابی پیدا کرده است.

گلکسی A15 نسبت به قبل نمایشگر باکیفیت تر(۹۰ هرتز) دارد و پنل آن از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل می باشد. این نمایشگر حدود ۸۴.۳ درصد بدنه را به خود اختصاص می دهد. برای گوشی گلکسی A15 ضمنا دوربین سه گانه در نظر گرفته شده و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل است که در نور کافی تصاویر باکیفتیی ثبت می کند.

با 10 میلیون چه گوشی بخریم؟ | بهترین گوشی موبایل 10 میلیونی بازار

دوربین های ۵ مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو این مجموعه دوربین را کامل می کنند. تراشه گلکسی A15 از شرکت مدیاتک به اسم هلیو جی ۹۹ می باشد که می تواند از پس کارهای روزانه بر آید. البته نسخه با رم ۸ گیگابایت می تواند فعالیت های سنگین مثل بازی را اجرا کند. به گفته سامسونگ این گوشی تا چهار سال بروز رسانی نرم افزاری و پنج سال بروز رسانی امنیتی را دریافت می کند.

شایان ذکر است گلکسی A15 سامسونگ نسبت به نسل قبل با پیشرفت های امیدوارکننده ای همراه شده و ارزش خرید آن بیشتر شده است. این گوشی با بهره مندی از طراحی روز ظاهر مدرن و لوکس تری پیدا کرده است.

گلکسی A15 سامسونگ

گوشی M5s پوکو

گوشی M5s پوکو که زیر برند شیائومی است به نمایشگر ۶.۴۳ اینچی اولد مجهز است و می تواند یک پله بالاتر از رقبایی با نمایشگر ال سی دی قرار گیرد. البته نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد و احتمالا برای بعضی کاربران محدودیت بزرگی محسوب شود.

این گوشی به تراشه مدیاتک هلیو جی ۹۵ مجهز است و به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم عملکرد تقریبا خوبی در استفاده روزانه و اجرای بازی های مختلف دارد. ولی باید تنظیمات گرافیکی بازی را کمی کاهش داد. تراشه مصرف باتری زیادی ندارد و با یک ساعت می توان بازی کال آف دیوتی را اجرا که حدود ۱۵ درصد باتری با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت کاهش می یابد.

دوربین اصلی گوشی M5s  از سنسور ۶۴ مگاپیکسل بهره می برد و تصاویر خوبی را در نور روز به ثبت می رساند. دوربین اصلی توانایی فیلمبرداری فورکی را دارد. ولی باید دقت کرد که تمرکز اصلی گوشی های پوکو روی دوربین معطوف نیست. طراحی دوربین سلفی نیز از حالت قطره ای به حفره ای تغییر یافته تا گوشی مدرن تر به نظر برسد.

گوشی M5s پوکو

ردمی نوت ۱۲ اس شیائومی

گوشی ردمی نوت ۱۲ اس شیائومی به تراشه هلیو جی ۹۶ مجهر است و ممکن است نسبت به بعضی گوشی های اقتصادی عملکرد ضعیف تری نشان دهد ولی تمرکز سازنده در این اسمارتفون تنها روی عملکرد پردازشی نبوده تا از سایر جنبه ها غافل شود.

برای این گوشی نمایشگر ۶.۴۳ اینچی در نظر گرفته شده که اندازه استانداردی به شمار می رود. پنل اولد با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن فول اچ دی، اسپیکرهای استریو، باتری حجیم، و وزن ۱۷۶ گرمی این اسمارتفون را به انتخاب معقول تبدیل می کنند.

دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و دو دوربین ماکرو و اولتراواید این سنسور را همراهی می کنند. ممکن است در نور کم تصاویر خوبی به ثبت نرساند ولی در نور روز دوربین ردمی نوت ۱۲ اس تصاویر بهتری در این رنج قیمتی به ثبت می رساند. به ویژه که در نشان دادن جزئیات هم خوب عمل می کند.

با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل این گوشی نیز می توان تصاویر سلفی قابل قبولی به ثبت رساند. اگر به دنبال گوشی خوش دست و خوش ساخت بوده که وزن زیادی نداشت باشد ردمی نوت ۱۲ اس گزینه خوبی است. این اسمارتفون به باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده که با شارژر ۳۳ وات شارژ می شود.

این گوشی به طور پیش فرض با اندروید ۱۳ اجرا می شود. ترکیب حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به همراه حافظه رم ۸ گیگابایت در این رنج قیمتی در کمتر مدل رقیبی مشاهده می شود. به این ترتیب می توان گفت ردمی نوت ۱۲ اس نسبت به مدل های هم قیمت ارزش خرید بیشتری دارد.

ردمی نوت ۱۲ اس شیائومی

گوشی ردمی نوت ۱۳ شیائومی

در پایان معرفی گوشی های اقتصادی بازار در محدوده زیر ۱۰ میلیون تومان می توان به ردمی نوت ۱۳ شیائومی هم اشاره کرد. این گوشی فورجی با نمایشگر باکیفیت و حاشیه های کم ارائه می شود و می تواند تجربه منحصر به فردی از مشاهده محتوا را به همراه داشته باشد.

نمایشگر آمولد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سبب می شود علیرغم نمایش جذاب و زنده رنگ ها، کار با محیط نرم افزاری نیز روان و سریع انجام شود. ضمنا نمایشگر ردمی نوت ۱۳ شیائومی می تواند تا ۱۸۰۰ نیت روشن شود که رقم فوق العاده ای محسوب می شود.

شیائومی برای این اسمارتفون تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ را در نظر گرفته و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ آن را همراهی می کند. با تنظیمات گرافیکی پایین این گوشی می تواند برخی بازی های محبوب مثل کال آف دیوتی و آسفالت ۹ را با فریم ریت قابل قبول اجرا نماید.

از نظر دوربین ردمی نوت ۱۳ شیائومی به دوربین های سه گانه با سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسل، ۸ و ۲ مگاپیکسل مجهز شده است. در نور کافی با این گوشی تصاویر خوبی به ثبت می رسند. ضمنا برای ردمی نوت ۱۳ باتری با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده و با شارژ سریع ۳۳ وات شارژ می شود.

خبر خوب این که شارژر داخل جعبه گوشی موجود بوده و نیاز به خرید جداگانه آداپتور نخواهد بود.

گوشی ردمی نوت ۱۳ شیائومی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد