شناسه خبر: ۸۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

افت ارزش سهام اپل

سقوط ارزش سهام اپل بعد از معرفی آیفون 16

بسیاری از مردم دنیا بر این باورند که گوشی آیفون 16 به‌اندازه کافی تاثیرگذار نبوده است. این موضوع را می‌توان در کاهش سهام اپل هم مشاهده کرد.

قیمت-آیفون-16

پر بازدید

ترینی‌ها :

مراسم رونمایی از آیفون 16 به نظر بسیاری از تحلیلگران و مخاطبان یکی از خسته‌کننده‌ترین رویدادهای اپل بود. بعد از اینکه تیم کوک از آیفون 16 رونمایی کرد، ارزش سهام اپل سریعاً افت کرد.

باید اشاره کنیم که آیفون 16 اصلا گوشی‌ بدی نیست، اما تقریبا هیچ ویژگی جدید و خاصی برای ارائه ندارد. قابلیت هوش مصنوعی Apple Intelligence احتمالا تنها دلیلی است که ممکن است افراد را به خرید آیفون 16 ترغیب کند؛ اما همین ویژگی هوش مصنوعی هم منحصر به گوشی‌های این خانواده نیست.

استفاده از صفحه نمایش 60 هرتز باعث شده خیلی‌ها حس نکنند که نیاز به ارتقاء دارن. اگه آیفون‌های قدیمی‌تر دارید، دلیل خاصی برای خرید این گوشی جدید وجود ندارد.

اینطور که از شواهد پیداست، بازار سهام هم متوجه این موضوع شد. به همین دلیل، وقتی آیفون 16 روی صحنه آمد، سهام اپل یک درصد افت کرد. این کاهش به افت قبلی سهام اضافه شد.

بازار سهام کاملا غیر قابل پیش‌بینی است و با ترس‌ها و شایعات تغذیه می‌شود. بنابراین، این کاهش سهام اپل در درازمدت اهمیت خاصی نخواهد داشت؛ مخصوصا برای شرکت بزرگی مثل اپل. با این حال، بهتر است این غول آمریکایی در بخش نوآوری‌ها تجدید نظر کند.

شکی نیست که سری آیفون 16 جزء بهترین گوشی های 2024 هستند؛ اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که نسبت به نسل قبلی، پیشرفت نکرده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد