شناسه خبر: ۸۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

جریمه میلیارد یورویی برای اپل و گوگل | مالیات معوقه دو غول بزرگ فناوری

جریمه چند میلیارد یورویی دادگاه عالی اروپا برای اپل و گوگل!

دو شرکت بزرگ فناوری آمریکایی در دادگاه عالی اروپا ملزم به پرداخت میلیاردها یورو جریمه نقدی و مالیات معوقه شدند که تاکنون نسبت به پرداخت آن طفره رفته اند

اپل و گوگل

پر بازدید

ترینی‌ها :

اتحادیه اروپا در یک حکم حقوقی علیه شرکت‌های بزرگ فناوری، از جمله اپل و گوگل، موفق به پیروزی شد. دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، گوگل را به پرداخت بیش از ۲ میلیارد یورو جریمه به دلیل نقض قوانین ضد انحصار محکوم کرد و اپل را ملزم به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو مالیات معوقه کرد.

به موجب حکم روز سه‌شنبه دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، شرکت گوگل به دلیل نقض قوانین ضد انحصار بیش از ۲ میلیارد یورو جریمه شده و شرکت اپل نیز ملزم است ۱۳ میلیارد یورو (۱۴.۳ میلیارد دلار) مالیات معوقه خود را به اتحادیه اروپا پرداخت کند.

هر دو پرونده به نوعی تلاش و مبارزه حقوقی از سوی بروکسل برای بستن راه‌های فرار مالیاتی به روی غول‌های فناوری ایالات متحده و نیز مجازات این شرکت‌ها برای نادیده گرفتن قوانین و مقررات رقابتی تلقی می‌شود.

قضات دیوان دادگستری اتحادیه اروپا همچنین در حکم خود با اشاره به توافق مالیاتی پیشین میان اپل و دوبلین، اعلام کردند که «ایرلند به شرکت اپل کمک غیرقانونی کرده و موظف است آن را بازپس بگیرد.»

اپل از آیفون ۱۶ رونمایی کرد + قیمت اپل آیفون ۱۶

پرونده شکایت علیه گوگل به سال ۲۰۱۷ باز می گردد، زمانی که اتحادیه اروپا این شرکت آمریکایی را متهم کرد که لینک‌های خرید آنلاین گوگل را در جستجوها اولویت بندی می کند.

اتحادیه اروپا این اقدام را مغایر با قوانین ضد انحصار جاری در کشورهای عضو تشخیص داد و علیه غول‌آمریکایی فعال در حوزه فناوری و جستجوهای اینترنتی شکایت کرد.

این شکایت منجر به صدور حکمی علیه شرکت گوگل برای پرداخت ۲ میلیارد و چهارصد میلیون یورو جریمه به دلیل نقض قوانین رقابتی در اروپا شد.

مسئولان شرکت گوگل اما از پرداخت این جریمه در آن زمان سرباز زدند و نزد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درخواست تجدید نظر کردند.

این دادگاه عالی اروپایی روز سه‌شنبه با صدور حکمی، ضمن رد اعتراض گوگل، جریمه وضع شده در حکم اولیه را مورد تایید قرار داد.

در حکم قضات دیوان دادگستری اتحادیه اروپا آمده است: «با توجه به ویژگی‌های بازار و شرایط خاص پرونده، رفتار گوگل تبعیض‌آمیز بوده و در محدوده رقابت منصفانه قرار نمی‌گیرد.»

فهرست بیشترین جستجوهای گوگل در سال ٢٠٢٣

گوگل در واکنش به این حکم اعلام کرد که از سال ۲۰۱۷ تغییراتی را برای رعایت مقررات اتحادیه اروپا اعمال کرده‌ است.

کمیسیون اروپا سال ۲۰۲۰ برای اولین بار این موضوع را به چالش کشید و چهار سال پس از آن نیز درگیر مجادلات حقوقی با شرکت اپل بود تا اینکه سرانجام روز سه‌شنبه حکم دیوان دادگستری اروپا به نفع کمیسیون صادر شد.

هر دو حکم صادر شده در این روز علیه شرکت‌های آمریکایی گوگل و اپل قطعی و لازم‌الاجرا هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد