شناسه خبر: ۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

ارز دیجیتال پای | آینده ارز دیجیتال پای | قانونی بودن پروژه پای | آیا پروژه پای کلاهبرداری است؟ | تبدیل پای به تومان | اخبار جدید ارز پای نتورک

همه چیز درباره ارز دیجیتال «پای» | آیا پروژه Pi کلاهبرداری است؟

پای نتورک (Pi Network) یک ارز دیجیتال جدید غیرمتمرکز است که هر فرد که بخواهد می تواند با گوشی خود آن را استخراج کند.

پروژه پای نتورک

پر بازدید

ترینی‌ها :

پای نتورک (Pi Network) یک ابتکار نوآورانه است که بر ایجاد یک محیط دیجیتال غیرمتمرکز تاکید دارد. برخلاف ارزهای دیجیتال محبوبی مانند بیت کوین و اتریوم که به طور فزاینده‌ای متمرکز هستند، پای نتورک به گونه‌ای ساخته شده است که به طور گسترده در دسترس عموم قرار گیرد. این پروژه مبتنی بر فناوری‌های تلفن همراه است، به طوری که هر فردی می‌تواند‌ ارز دیجیتال را از طریق گوشی خود استخراج کند.

پای نتورک رویکردی را در پیش گرفته است که تعداد کمی از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال انجام داده‌اند. این پروژه به طور خاص به دنبال «جلب توجه کاربران عادی» است. پایگاه فعلی کاربران این ارز دیجیتال حدود 35 میلیون نفر است که رقم جالبی محسوب می‌شود، به خصوص که این پروژه هنوز به صورت عمومی راه اندازی نشده است.

ارز دیجیتال پای نتورک  (Pi Network) چگونه کار می‌کند؟

مأموریت پای نتورک ایجاد جامع‌ترین اکوسیستم همتا به همتا است که توسط ارز Pi طراحی شده است. اکوسیستم پروژه تنوع زیادی دارد و شامل ویژگی‌هایی مانند  Pi Chats، Fireside Forum و app Brainstorm، تمرکز بر تقویت اکوسیستم Web3 و امکان همکاری با جامعه است. از سویی دیگر، کاربران در پای نتورک نقش‌های مختلفی را بر عهده دارند که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

  • پایونرها (Pioneers) کاربران عادی اپلیکیشن موبایل هستند که در استخراج ارز PI شرکت می‌کنند.
  • کاربران بعد از شرکت در استخراج، می‌توانند به مشارکت کنندگان (Contributors) تبدیل شوند که سود استخراج آنها را افزایش می‌دهد.
  • سفیران (Ambassadors) با دعوت از دوستان برای پیوستن به شبکه، سود استخراج خود را افزایش می‌دهند.
  • گره‌ها (Nodes) کاربرانی هستند که به ثبات شبکه کمک می‌کنند و برای تلاش‌های خود پاداش دریافت می‌گیرند.

استخراج رمزارز Pi از طریق یک فرایند کم مصرف انجام می‌شود و باتری گوشی موبایل را تخلیه نمی‌کند. این شبکه از مکانیزم مبتنی بر اعتماد که یکی از الگوریتم‌های پروتکل اجماع ستاره‌ای (SCP) است برای ایمن کردن دفتر خود استفاده می‌کند. پای نتورک به دلیل پتانسیل آن برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفته است.

راهنمای مینی گیم امروز همستر یکشنبه 18 شهریور + ویدیوی حل پازل

آیا مین نت Pi راه اندازی شده است؟

خیر، شبکه اصلی یا همان مین نت (Mainnet) ارز Pi به طور کامل برای عموم باز نیست. تاریخ راه اندازی شبکه اصلی پای نتورک به طور رسمی بین مارس و ژوئن سال 2024 اعلام شد.

پس از راه اندازی کامل شبکه اصلی، انتظار می‌رود که ارز Pi به عنوان ابزار اصلی مبادله استفاده شود و به اجرای انواع عملیات مختلف در بلاکچین پای نتورک کمک کند. برخی از موارد استفاده از ارز دیجیتال PI شامل انتقال پول، تراکنش‌های NFT و پرداخت برای کالاها و خدمات مختلف است. علاوه بر این، توسعه دهندگان این ارز در نظر دارند که Pi در سیستم عامل‌های گیم با ویژگی‌های کسب درآمد از طریق بازی قابل استفاده باشد.

آیا رمزارز پای نتورک (Pi Network) قانونی است؟

اولین نگرانی این واقعیت است که فقط افرادی واجد شرایط عضویت در پای نتورک هستند که کد ارجاع را از کاربر دیگری دریافت کرده‌اند. شک و تردیدهایی در مورد اینکه پای نتورک ممکن است یک بازاریابی چند سطحی (MLM) یا هرمی باشد، وجود دارد.

دومین دلیل بزرگ برای شک و تردیدها به تعویق افتادن مداوم راه اندازی کامل پروژه و نقاط عطف مبهم در آینده ارز پای نتورک است. راه اندازی شبکه اصلی در بهار یا اوایل تابستان اعلام شده است، اما باید دید که آیا پروژه واقعاً به این زمان می‌رسد یا خیر.

با توجه به اینکه پای نتورک توسط فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد (دانشگاه معتبر آمریکایی) آغاز شده است، به نظر می‌رسد که این پروژه اعتبار دارد. با این حال، باید دید این پروژه در سال‌های آینده چه روندی را طی خواهد کرد.

خلاصه آینده ارز پای نتورک با اینوکس

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس سعی داشتیم تا پیش بینی قیمت ارز Pi Network در سال های 2024 تا 2030 را به طور کامل با شما بررسی نماییم. پای نتورک پروژه بسیار جالبی محسوب می‌شود که ویژگی‌های کاربردی بسیاری دارد.

این پلتفرم یک جامعه بزرگ از کاربران اختصاصی، یک تیم توسعه دهنده قوی در پشت پرده و یک پایه فنی محکم دارد که همه این موارد نشانه‌هایی امیدوارکننده از یک ارز آینده‌دار هستند. بر هر حال، هر سرمایه گذار و معامله گری باید تحقیقات خود را انجام دهد و قضاوت آگاهانه‌ای در مورد معاملات ارزهای دیجیتال به ویژه در مورد پای نتورک داشته باشد.

آیا پای نتورک وارد بازار خواهد شد؟

تیم توسعه دهنده پای نتورک به طور فعال در حال کار برای معرفی توکن Pi به بازار به عنوان بخشی از استراتژی آینده پلتفرم خود هستند. کاربران پای نتورک انتظارات زیادی از این پلتفرم دارند و طبق گفته تیم Pi، تاریخ تقریبی راه اندازی این ارز بین مارس تا ژوئن 2024 است.

بالاترین قیمت ارز پای نتورک چقدر است؟

در حال حاضر، نمی‌توان بالاترین قیمت توکن Pi را تعیین کرد، زیرا به طور رسمی در هیچ صرافی ارزهای دیجیتالی فهرست نشده است. هر پیش بینی قیمت Pi تا زمانی که به بازار بیاید در حد حدس و گمان باقی خواهد ماند.

دلایل کسانی که می گویند پروژه ارز دیجیتال پای نتورک کلاهبرداری است

  • در صفحه اول وب‌سایت پای نتورک ادعای دروغی ثبت شده است
  • پای هدف مشخصی ندارد و بیشتر وسیله است تا هدف
  • وایت پیپر آن دقیق نیست و پر از کلی‌گویی است
  • ساختار وایت پیپر آن ناشیانه است
  • توضیحات فنی آن نامفهوم و اشتباه است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد