شناسه خبر: ۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

زندگینامه پاول دورف | بیوگرافی دورف | عکس پاول دورف | همسر پاول دورف | کودکی پاول دورف

پاول دورف کیست؟ | بیوگرافی پاول دوروف موسس تلگرام

زندگی نامه پاول دورف به عنوان موسس تلگرام از و زندگی خصوصی پاول دورف، همسرش و خانواده و فعالیت های او در ادامه بیشتر خواهید خواند.

پاول دورف

پر بازدید

ترینی‌ها :

نام پاول دورف به پیام‌رسان تلگرام گره خورده است؛ پیام‌رسانی با نزدیک به یک میلیارد کاربر که دلیل اصلی بازداشت او در فرانسه نیز در همین پیام‌رسان‌ نهفته است.

پاول دورف در فرانسه بازداشت شد. مدیر و از بنیان‌گذاران پیام‌رسان تلگرام که به واسطه همین پیام‌رسان در ۳۹ سالگی از چهره‌های مطرح دنیای فناوری است.

مجله فوربز ثروت او را بیش از ۱۵ میلیارد دلار تخمین می‌زند و با این ثروت در رده‌بندی این مجله در رتبه ۱۲۰ ثروتمندترین مردم جهان قرار گرفته است.

اطلاعات شخصی پاوِل والِریویچ دورُف

  • زادهٔ    ۱۰ اکتبر ۱۹۸۴ ‌(۳۹ سال)
  • لنینگراد، اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی
  • ملیت    روسی
  • محل تحصیل    دانشگاه دولتی سن پترزبورگ
  • پیشه    کارآفرینی
  • سال‌های فعالیت    اکتبر ۲۰۰۶ – حال
  • شناخته‌شده برای    تأسیس وی‌کی در ۲۰۰۶ تأسیس تلگرام در ۲۰۱۳
  • فرزندان    ۲
  • خویشاوندان    نیکلای دورف (برادر)
  • وبگاه    VK.com/durov

پاوِل والِریویچ دورُف (به روسی: Па́вел Вале́рьевич Ду́ров) (زادهٔ ۱۰ اکتبر ۱۹۸۴) کارآفرین و مهندس کامپیوتر زادهٔ روسیه است که برای تأسیس شبکه اجتماعی وی‌کی و پیام‌رسان تلگرام شهرت دارد.

از زمانی که در سال ۲۰۱۴ از سمت مدیرعاملی VK برکنار شدند، برادران دورف به عنوان شهروند سنت کیتس و نویس به سراسر جهان در تبعید خودخواسته سفر کردند. در سال ۲۰۱۷، پاول به عنوان نماینده فنلاند به مجمع جهانی اقتصاد (WEF) رهبران جوان جهانی پیوست. طبق روزنامه رسمی دولت فرانسه، دورف در ۲۵ اوت ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شد.

زندگینامه پاول دورف

وی در اکتبر ۱۹۸۴ در شهر سن پترزبورگِ روسیه متولد شد، اما بیشتر دوران کودکی خود را در شهر تورین ایتالیا سپری کرد. از نوجوانی علاقه زیادی به تکنولوژی داشت. او یک برادر بزرگتر به نام نیکلای دورف دارد. پدر او، والری دورف است.

او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ایتالیایی سپری کرد و بعد از اینکه در سال ۲۰۰۱ به روسیه برگشت، در دانشگاه سن پیترزبورگ شروع به درس خواندن کرد و در سال ۲۰۰۶ در رشته علوم زبان فارغ‌التحصیل شد.

در سال ۲۰۱۱ پس از انتخابات پارلمانی بحث‌برانگیز در روسیه، دولت خواستار حذف صفحات سیاسی مخالفان بر روی وی‌کی شد و دورف مخالفت کرد. در دسامبر ۲۰۱۳ دورف ۱۲٪ از سهام وی کی را به صاحب بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی روسی فروخت. در روز اول آوریل ۲۰۱۴ دورف رسماً از شرکت وی‌کی استعفا داد. در روز ۱۶ آوریل ۲۰۱۴ دورف عملاً حاضر به انتقال داده‌های معترضان اوکراین به سازمان امنیتی روسیه نشد و در عوض بر روی صفحه رسمی وی‌کی خود پیامی پست کرد که این درخواست غیرقانونی بوده است.

زندگی‌شخصی پاول دورف

پاول دورف ازدواج نکرده است،مادرش آلبینا الکساندرونا دوروا، مانند دورف در دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ تحصیل کرده است.

به گزارش مجله فوربز، وضعیت مالی پاول دورف از سال ۲۰۱۶ روبه‌رشد بوده است. در رتبه‌بندی ۲۰۰ ثروتمند روس در سال ۲۰۱۶، او با داشتن ۶۰۰ میلیون دلار جایگاه صد و سی و پنجم را به خود اختصاص داده بود و تا سال ۲۰۲۰ با ثروتی معادل ۳٫۴ میلیارد دلار به جایگاه سی‌ام ارتقا یافت.

دستگیری پاول دورف

دورف در روز ۲۴ اگوست ۲۰۲۴ در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شد. بر اساس حکم بازرسی از طرف پلیس قضایی فرانسه OFMI او پس از ورود از جمهوری آذربایجان به فرانسه در فرودگاه بازداشت شد. وی از سال ۲۰۱۷ در دبی زندگی می‌کند و تابعیت امارات متحده عربی را دارد.

دستگیری موسس تلگرام و احتمال حبس ۲۰ سال + علت

نابغه روس ساکن امارات

پاول دورف پاییز ۱۹۸۴ میلادی (۱۳۶۳ شمسی) در سنت‌پترزبورگ روسیه به دنیا آمد و بیشتر کودکی را به دلیل شغل پدرش در تورین ایتالیا گذراند.

پاول دورف

دورف که فارغ‌التحصل دانشگاه سن‌پترزبورگ است در سال ۲۰۰۶ با الهام از فیسبوک شبکه اجتماعی وی‌کی VKontakte (VK) را به همراه هم‌کلاسی سابقش یتزچاک میریلاشویلی راه‌ انداخت. این شبکه اجتماعی با رشدی سریع در اواخر سال ۲۰۰۸ تبدیل به بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه شد و ارزشی فراتر از ۳ میلیارد دلار پیدا کرد.

در طول دوران مدیریت دورف در وی‌کی، بارها با درخواست پلیس روسیه برای پاک کردن صفحه فعالان اپوزوسیون از جمله ناوالنی و در اختیار گذاشتن اطلاعات آن‌ها، مخالفت شد. او سرانجام در سال ۲۰۱۳ سهام خود در VKontakte (VK) را فروخت و سال بعد روسیه را ترک کرد.

تمرکز پاول دورف روی تلگرام

سنت‌کیتس و نویس، جزیره‌ای در کارائیب اولین خانه دورف پس از ترک روسیه بود. او با دریافت شهروندی این کشور کوچک و البته ۳۰۰ میلیون دلاری که از تجارت موفق قبلی خود به دست آورده بود، تمرکزش را روی تلگرام گذاشت.

کارت شناسایی پاول دورف

دفتر اصلی شرکت تلگرام ابتدا در برلین باز شد و سپس به امارات نقل مکان کرد. از مهم‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به پیام‌رسان مشهور تلگرام و بستر شبکه باز تلگرام به اختصار «تون» و رمزارز گرام بر همین بستر اشاره کرد.

انتقادها از تلگرام و علت دستگیری دورف

ماهیت تلگرام در جایگاه پیام‌رسانی که ویژگی‌های یک شبکه اجتماعی (با گروه‌ها و کانال های انبوه) را در کنار هم دارد، بستری مناسب برای انتشار محتوا با حداقل محدودیت‌ و نظارت فراهم آورده است. منتقدان باور دارند که تلگرام بستری برای انتشار محتوای پدوفیلی و کودک‌آزاری، ترویج خشونت و کلاهبرداری و فروش مواد و... همانند دارک وب شده است.

تلگرام به صورت پیش‌فرض از رمزگذاری سرتاسری استفاده نمی‌کند. به این معنا که تلگرام می‌تواند محتوای چت‌های کاربران را نظارت کند. تلگرام از پروتکل رمزنگاری اختصاصی MTProto استفاده می‌کند که به اندازه پروتکل‌های رایج‌تر آزمایش نشده است. سازندگان تلگرام بر امنیت برنامه خود تأکید بسیاری دارند. در نوامبر سال ۲۰۱۴ برای یافتن باگ در تلگرام مسابقه‌ای با جایزه‌ ۳۰۰ هزار دلار برگزار شد که این مسابقه در فوریه ۲۰۱۵ بدون برنده پایان یافت.

دسترسی به تلگرام در برخی کشورها به شکل دائم یا موقت مسدود شده است. در حالی که در سال ۲۰۱۸ تلگرام در روسیه فیلتر شده بود، در بهار ۲۰۲۰ سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه، با موافقت دادستان کل این کشور محدودیت‌های دسترسی کاربران روسی به پیام‌رسان تلگرام را لغو کرد.

پیام‌رسان تلگرام در ۱۰ اردیبهشت ۹۷ در ایران با دستور قضایی از دسترسی کاربران خارج شد. چین، برزیل و پاکستان دیگر کشورهایی هستند که تلگرام را یا به صورت دائمی یا به صورت موقت فیلتر کرده‌اند.

بازداشت دورف در پاریس

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس بازداشت شد.

عکس های پاول دورف

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد