خودرو روبو تاکسی آمازون | تاکسی بدون نیاز به راننده

(ویدیو) آینده تاکسی های جهان، اولین روبوتاکسی خودران!

آمازون از اولین روبات تاکسی «روبوتاکسی»رونمایی کرد که یک خودروی خودران است و به شدت طرفدار پیدا کرده است.

شناسه خبر: ۷۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

در دنیا تکنولوژی به شدت مورد علاقه مردم قرار گرفته است و در هر عرصه ای خودنمایی میکند.به تازگی تاکسی خودران رباتیکی به اسم روبوتاکسی ساخته شده است که اولین نسخه آن نیز فعال شده است.در ویدیو نمونه ای از این تاکسی را ببینید.

رونمایی از روبوتاکسی امازون

آیا تا به حال فکر کردید که چطور می توانید با یک خودروی خودران و بدون راننده به مقصدتان برسید؟ یا اینکه تصور کردید که چطور با یک دستور صوتی یا لمسی یک خودرو را فراخوانی کنید و بدون نگرانی از ترافیک، پارکینگ و هزینه سوخت به محل مورد نظرتان بروید؟ این تصاویر رویایی با وجود روبوتاکسی امازون دیگر فقط رویا نیستند!

روبوتاکسی زوکس امازون که محصول شرکت زوکس محسوب می شود، اولین تست خودش را پشت سر گذاشته و در شهرهای آمریکایی، مسافران را جابجا می کند. در ادامه با این تاکسی خودران و بدون راننده بیشتر آشنا می شویم.

روبو تاکسی

بی‌ ریخت‌ ترین ماشین های دنیا که آبروی سازندگانشان را بردند!

روبوتاکسی زوکس امازون چیست؟

روبوتاکسی آمازون یک خودروی خودران و الکتریکی است که توسط شرکت زوکس طراحی و ساخته شده است. زوکس یک شرکت استارت آپ در زمینه خودروهای خودران است که در سال 2014 تاسیس و در سال 2020 توسط امازون خریداری شد. هدف این شرکت این است که یک سرویس حمل و نقل عمومی و اشتراکی با استفاده از خودروهای خودران و بدون راننده ارائه دهد.

این روبوتاکسی یک خودروی بدون راننده است که می تواند به صورت خودکار مسافران را از مبدا به مقصد برساند و با استفاده از سیستم های هوشمند و حسگرهای پیشرفته، محیط اطراف خود را شناسایی و با ترافیک و موانع کنار بیاید. روبوتاکسی زوکس یک گزینه جذاب و نوآورانه برای حمل و نقل عمومی است که می تواند کاهش هزینه و آلودگی و صرفه جویی در زمان را به همراه داشته باشد. این خودرو در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده و در شهرهای مختلف جهان در حال آزمایش و تست است.

این خودروی خودران دو درب جلو و عقب دارد که به صورت عمودی به بالا باز می شود. در داخل خودرو، چهار صندلی روبروی هم قرار دارند که مسافران می توانند با هم صحبت کنند. همچنین هر صندلی دارای یک صفحه نمایش لمسی است که مسافران می توانند با آن با خودرو ارتباط برقرار کنند؛ مثلا می توانند مقصد خود را وارد کنند، موسیقی گوش کنند، اطلاعات سفر را ببینند و…

روبوتاکسی زوکس سنسورهای فعال و پاسخگو دارد که قادر است به محض شناسایی مشکلات جاده از جمله تصادفات، تغییرات نور، عابر پیاده، دستورات پلیس و… به سرعت عمل کند و رفتار خودرو را تغییر دهد. این خودرو همچنین دارای یک باتری قوی است که می تواند تا 16 ساعت بدون شارژ کار کند.

روبو تاکسی

روبوتاکسی امازون چه ویژگی خاصی دارد؟

روبوتاکسی زوکس امازون دارای ویژگی های منحصر به فرد و جذاب زیر است:

  •    این خودرو دارای دوربین های 360 درجه، رادار، لیدار و سنسور های دیگر است که به آن قابلیت تشخیص محیط و حرکت به صورت خودکار را می دهد.
  • این خودرو چهار چرخ مستقل دارد که قابل چرخش به هر جهت هستند و به آن امکان حرکت به صورت عقب جلو، چپ و راست را حتی بدون تغییر جهت می دهد.
  • خودروی شرکت زوکس دارای صفحات لمسی در هر صندلی است که به مسافران اجازه می دهد با سامانه های صوتی، تصویری، نقشه، سفارش غذا، پخش موسیقی و… در ارتباط باشند.
  • این خودرو باتری های قابل شارژ با ظرفیت بالا دارد که به آن قابلیت حرکت بدون نگرانی از تمام شدن سوخت را می دهد.

چرا باید به تولید روبوتاکسی زوکس اهمیت داد؟!

روبوتاکسی امازون نه تنها یک خودروی جذاب و مدرن است، بلکه یک راه حل هوشمند و پایدار برای مشکلات حمل و نقل شهری است. با استفاده از روبوتاکسی زوکس، می توان به سه هدف مهم دست یافت:

  • کاهش آلودگی هوا
  • کاهش تصادفات
  • کاهش هزینه های سفر

روبوتاکسی زوکس یک خودروی الکتریکی است که از سوخت فسیلی استفاده نمی کند و در نتیجه تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد. همچنین این خودرو با استفاده از سامانه های پیشرفته هوش مصنوعی و تشخیص تصویر، قادر است به صورت خودکار به محیط اطراف خود واکنش نشان دهد و از بروز تصادفات جلوگیری کند. در ضمن با استفاده از روبوتاکسی زوکس، مسافران نیاز به خرید یا نگهداری خودرو ندارند و فقط باید برای هر سفر پول پرداخت کنند. این امر باعث می شود هزینه های سفر کاهش یابد و در عین حال، فضای پارکینگ را آزاد کند.

ترسناک ترین خبر علمی: پوست زنده انسان روی صورت ربات‌ ها!

روبو تاکسی

چه زمانی می توان از خدمات عمومی روبوتاکسی امازون استفاده کرد؟

روبوتاکسی زوکس در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و تنها در شهرهای محدودی از جمله سن فرانسیسکو و لاس وگاس در حال فعالیت است. اما شرکت زوکس قصد دارد تا سال 2025 این خدمات را به سطح کشورهای مختلف گسترش دهد و در شهرهای بزرگ و پرجمعیت دیگر نیز این خودروها را به عنوان یک گزینه جایگزین برای حمل و نقل عمومی عرضه کند.

روبوتاکسی زوکس به شما اجازه می دهد که با استفاده از یک برنامه موبایل، خودروی بدون راننده خودتان را سفارش دهید و به مقصدتان بروید. برای استفاده از خدمات روبوتاکسی زوکس امازون، شما باید یک حساب کاربری در برنامه روبوتاکسی داشته باشید و یک روش پرداخت معتبر را ثبت کنید. سپس می توانید محل فعلی خود را به عنوان نقطه مبدا و مقصد خود را به عنوان نقطه مقصد وارد کنید. اپلیکیشن به شما نزدیک ترین خودروی روبوتاکسی را نشان می دهد و زمان تقریبی رسیدن آن را محاسبه می کند. سپس شما می توانید درخواست خود را تایید کنید و منتظر خودرو بمانید. هنگامی که خودرو رسید، باید با استفاده از بارکد یا تشخیص چهره، هویت آن را تایید کنید و سپس وارد خودرو شوید.

خودرو به صورت خودکار به سمت مقصد حرکت می کند و در طول مسیر، می توانید از طریق صفحه لمسی یا صدای خود با خودرو ارتباط برقرار کنید. در نهایت هنگام رسیدن به مقصد، خودرو را ترک و هزینه سفر را با استفاده از برنامه پرداخت می کنید.

روبو تاکسی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد