شناسه خبر: ۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

آندوسکوپی جدید با قرص | قرص رباتی برای آندوسکوپی | پیلبات چیست؟

آندوسکوپی بدون درد در خانه فقط با خوردن یه قرص کوچک! + ویدیو

پیل بات ربات بلعیدنیست که به سادگی همه مراحل سخت آندوسکوپی رو برای شما در خانه انجام میده!

آندوسکوپی با قرص پیل بات

پر بازدید

ترینی‌ها :

با پیشرفت علم روش جدید و بدون درد برای آندوسکوپی با قرص ابداع شده که روند آندوسکوپی به سادگی هر چه تمام انجام خواد شد. اما آندوسکوپی با قرص چطوریه؟ پیل‌بات "PillBot" یه ربات کوچولوی بلعیدنیه که مثل قرص میبلعیدش و داخل معده ات میچرخه و با دوربین و چراغ ال ای دی، عکس و فیلم میگیره و به دکترت میفرسته! کپسول جدید پیل‌بات(PillBot) به پزشکان این امکان را میده که معده را از راه دور از طریق یک برنامه تلفن هوشمند بررسی کنند و فرآیند آندوسکوپی را در خانه امکان‌پذیر خواهد کرد.

مزایای PillBot:

  • خداحافظ آندوسکوپی دردناک!
  • سریع و آسان، کل معده ات رو تو چند دقیقه چک میکنه
  • ارزونتر از آندوسکوپی
  • بدون درد و اذیت

پیل بات چیست و چطور عمل می کند؟

یک قرص رباتیک قابل بلع که توسط یک استارت‌آپ ساخته شده است، با هدف پیشرفت در زمینه پزشکی از راه دور به سمت آزمایشات بالینی رفته است.

این قرص رباتیک موسوم به PillBot که توسط استارت‌آپ اندیاتکس(Endiatx) ساخته شده است، یک دستگاه دوربین مینی رباتیک قابل هضم با کنترل از راه دور است که می‌تواند نیاز به اقدامات پزشکی تهاجمی را از بین ببرد.

هدف Pillbot این است که یک آندوسکوپ مجازی یا یک کره چشم متحرک در معده باشد.

این ربات به لطف رانشگرهای خود به اندازه یک پسته است که مانند یک پهپاد در دستگاه گوارش حرکت می‌کند.

شرکت اندیاتکس مستقر در کالیفرنیا می‌گوید این قرص رباتیک بیماران را قادر می‌سازد تا با آسایش در حالی که در خانه هستند با متخصصان فوق تخصص گوارش در سراسر جهان مشورت کنند.

توری اسمیت مدیر عامل اندیاتکس می‌گوید: ما در حال حاضر در حال انجام آزمایشات بالینی فناوری کپسول رباتیک خود هستیم. ما آزمایشات اساسی را در یک موسسه پزشکی پیشرو ایالات متحده در اواخر امسال آغاز خواهیم کرد.

نمونه اولیه فعلی PillBot تنها با ابعاد ۱۳ میلی‌متر در ۳۰ میلی‌متر قابلیت‌های چشمگیری را به نمایش می‌گذارد.

 این قرص می‌تواند ویدیوهای با وضوح بالا را با سرعت ۲.۳ مگاپیکسل در ثانیه انتقال دهد. ما برنامه‌هایی برای چهار برابر کردن این کیفیت داریم که به زودی محقق خواهد شد.

سرانجام PillBot به طور طبیعی در عرض شش تا ۲۴ ساعت خاموش می‌شود و از بدن خارج می‌شود. علاوه بر این، تیم توسعه دهنده آن در حال کار بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص اولیه است و پس از آن پزشک یک دوره درمانی ایجاد خواهد کرد.

 

پیل‌بات کی به بازار می آید؟

پیل‌بات هنوز در فاز تست بوده، ولی امیدوارند تا سال ۲۰۲۶ به بازار بیاید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد