شناسه خبر: ۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

گرانترین خودرو | گران ترین ماشین های دنیا | خودروهای گرانقیمت جهان

گران ترین خودروهای جهان؛ از بوگاتی تا رولزرویس

اگر شما هم عاشق ماشینی و حتی از دیدن تصاویرش هم لذت می برید، در ادامه فهرستی از گران ترین خودروهای جهان که در سال 2023 منتشر شده را برایتان قرار دادیم.

گران ترین خودروهای جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

گران ترین خودروهای جهان از بهترین کمپانی های تولید ماشین دنیا هستند که هر کدام قدمت طولانی دارند. حتی اگر در دسته عاشقان ماشین هم قرار نگیرید، دیدن گران ترین خودروهای جهان با ویژگی ها و زیبایی منحصر بفردشان شما را جذب خود می کنند. در ادامه مقاله، خودروهای سوپراسپرت و هایپرکار که به عنوان گران ترین خودروهای جهان در سال 2023 معرفی شدند را قرار داده ایم.

پاگانی هوایرا ایمولا

قیمت: ۵.۴ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

اگرچه مدل جدید Utopia از قدمت بیش تری در کمپانی برخوردار است، اما مدل Huayra Imola با موتور V12 تویین توربوشارژ با ظرفیت ۶.۰ لیتری، قدرتی تقریباً برابر با ۸۲۷ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت تخمینی Huayra Imola حدود ۵.۴ میلیون دلار است که آن را به دومین خودرو گران قیمت کمپانی پاگانی تبدیل می کند.

بوگاتی دیوو

قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

از جمله خودروهای جدیدی که بوگاتی به تازگی معرفی کرده است، دیوو (Divo) یکی از محبوب‌ترین‌هاست. اگرچه بسیاری از ویژگی‌های آن با مدل بسیار پرطرف‌دار بوگاتی شیرون (Chiron) مشترک است، اما دیوو امکاناتی دارد که قیمت بیش‌تر آن را توجیه می‌کند. با اضافه کردن رینگ های سبک‌تر، یک اینترکولر کربن فایبر و حذف برخی از لایه‌های صداگیری، بوگاتی دیوو ۷۷ پوند (۳۵ کیلوگرم) سبک‌تر از شیرون است. با این حال، قدرت آن با ۱۵۰۰ اسب بخار (۱۱۱۹ کیلووات) با شیرون برابر است، اما دیوو دارای یک تنظیمات دینامیک هوایی متفاوت است که آن را ۸ ثانیه سریع‌تر از شیرون در مسیر آزمایشی ناردو (Nardo) می‌کند. همچنین، بوگاتی ۴۰ دستگاه از این خودرو تولید می‌کند، که هر کدام با قیمت ۵.۸ میلیون دلار به فروش می رسند.

اسپایروس کائوس

قیمت: ۶.۴ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

SP Automotive (کوتاه شده از Spyros Panopoulos) یک نام جدید در دنیای هایپرکارهاست، اما خودروی Chaos با قدرت ۲,۰۰۰ اسب بخار و قیمت ۶.۴ میلیون دلاری این برند، در زمان معرفی بسیار سروصدا به پا کرد. با موتور V10 تویین توربوشارژ با ظرفیت ۴.۰ لیتری، مدل پایه SP Automotive Chaos یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای این فهرست است و در رقابتی سخت برخی از لامبورگینی‌ها و بوگاتی‌ها را پشت سر می‌گذارد. اما نسخه‌ای از این خودرو وجود دارد که قیمت آن به عدد ۱۴.۴ میلیون دلار می‌رسد، این نسخه گزارش شده دارای ۳,۰۰۰ اسب بخار است.

پاگانی هوایرا کودالونگا

قیمت: ۷.۴ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

فهرست طولانی از پاگانی‌های گران‌قیمت (جدید) با مدل کودوالونگا به پایان می‌رسد. این خودرو با الهام از طراحی ایتالیایی در دهه ۱۹۶۰، به همراه ظاهری خیره‌کننده و داخلی در سبک استیم‌پانک، طراحی شده است. قلب تپنده این خودرو یک موتور V12 تویین توربوشارژ با ظرفیت ۶.۰ لیتری قرار دارد که قدرتی برابر با ۸۲۹ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت‌سرعته متصل شده است تا حسی مشابه با خودروهای مسابقه‌ای را به شما القا کند. در مجموع ۵ دستگاه از این خودرو ساخته شده است که هر کدام قیمتی در حدود ۷.۴ میلیون دلار دارند.

۷۷۷ هایپرکار

قیمت: ۷.۵ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

خودروی ۷۷۷ هایپرکار یک ماشین مسابقه ای بسیار انحصاری است که دارای یک شاسی کربنی مونوکوکی با تأییدیه FIA و طراحی خیره‌کننده‌ای الهام گرفته از لمان (LMP1) است. با موتور V8، با حجم ۴.۵ لیتری بدون توربو که تا ۹,۰۰۰ دور در دقیقه دور موتور افزایش می یابد، ۷۷۷ هایپرکار دارای ۷۳۰ اسب بخار و سرعت بالایی ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

مرسدس مایباخ اکسلرو

قیمت: ۸.۰ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

مانند بسیاری از خودروهای قبلی، مرسدس بنز مایباخ اکسلرو (Maybach Exelero) یک نمونه یکتاست. این خودرو در سال ۲۰۰۴ به منظور آزمایش لاستیک‌های جدید خود توسط فولدا، یک شرکت تابعه آلمانی گودییر سفارش داده شد. مرسدس بنز، مدل اکسلرو را براساس پلتفرم مایباخ ساخت و به آن همان موتور V12 تویین توربو شارژ با توان ۶۹۰ اسب بخار (۵۱۰ کیلووات) و گشتاور ۷۵۲ پوند-فوت (۱,۰۲۰ نیوتن-متر) اختصاص داد. سرعت بالای این خودرو ۲۱۸ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت) است و قیمت آن بیش از ۸ میلیون دلار است.

بوگاتی سنتودیچی

قیمت: ۹.۰ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

بوگاتی در حدود ۲ سال پیش مدل سنتودیچی را معرفی کرد و یک مدل بسیار نادر و بسیار گران‌قیمت دیگر را به جهان نشان داد. این خودرو به تعداد محدودی که تنها ۱۰ دستگاه است، یک بازطراحی از مدل بوگاتی EB110 است. در عین حال، این خودرو برای جشن ۱۱۰ سالگی بوگاتی طراحی شده است. سنتودیچی با قیمتی کم تر از ۹ میلیون دلار، یکی از گران‌ترین و بی‌نظیرترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

بوگاتی شیرون

قیمت: ۱۰.۸ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

بوگاتی شیرون که بعد از مدل افسانه ای ویرون به جهان معرفی شد، تمام رکوردهای نسل قبلی خود را در پارامترهای بالاتر شکست و توانست یک انقلاب در صنعت خودروسازی جهان باشد و هنوز هم با گذشت چند سال از معرفی آن به جهان، همچنان یک نمونه معروف و قدرتمند در دنیاست. با توانایی ۱,۴۷۶ اسب‌بخار از یک موتور W16 چهار توربو شارژ، این خودرو قیمتی بیش از ۱۰ میلیون دلار دارد، که بسیار شگفت انگیز است.

رولزرویس سوپتیل

قیمت: ۱۲.۸ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

به طور قابل پیش بینی، رولزرویس با دو مدل، دو جایگاه را از سه جایگاه برتر در این فهرست را به خود اختصاص داده است، و یکی از آن‌ها خودروی بی‌نظیر سوپتیل (Sweptail) است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. با قیمتی در حدود ۱۳.۰ میلیون دلار، در زمان معرفی خود، این خودروی جدید گران‌ترین خودروی جدید تا آن زمان بود. از آن زمان به بعد، قیمت آن رشد کرده است، اما این خودروی لوکس با توان ۴۵۳ اسب‌بخار همچنان باعث تعجب و حیرت صنعت خودروسازی جهان شده است.

بوگاتی La Voiture Noire

قیمت: ۱۳.۴ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

با قیمتی برابر با ۱۳.۴ میلیون دلار، بوگاتی (La Voiture Noire)، که به صورت یک نمونه یکتا ساخته شده است، رسماً گران‌ترین خودروی جدید بوگاتی تاکنون است. به عنوان یک بازطراحی از مدل خودروی شخصی ژان بوگاتی به نام تایپ ۵۷ اس‌سی آتلانتیک (Type 57 SC Atlantic)، لاویتور از همان موتور W16، ۸.۰ لیتری چهار توربوشارژی استفاده می‌کند که در خودروی شیرون استفاده شده بود و توانایی تولید ۱,۴۷۹ اسب‌بخار را دارد.

رولزرویس بوت تیل

قیمت: ۲۸.۰ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

رولزرویس با مدل جدید و شگفت‌انگیز بوت تیل (Boat Tail) یک‌بار دیگر یک نمونه بسیار لوکس و خاص به جهان معرفی کرده است. بوت تیل جانشین مدل سوپتیل (Sweptail) از سال ۲۰۱۷ است. اگرچه رولزرویس قیمت رسمی مدل بوت تیل را اعلام نکرده، اما شایعه ها حاکی از آن است که بوت تیل با قیمت ۲۸.۰ میلیون دلار به فروش رفته است.

رولزرویس دراپ تیل

قیمت: ۳۰ میلیون دلار

گران ترین خودرو جهان

پس از مدل رولزرویس بوت تیل (Boat Tail)، رولزرویس خودروی دیگری با قیمت استثنایی بالا به نام (La Rose Noire Droptail) را عرضه کرد. رولزرویس به ندرت جزییات رسمی قیمت این مدل‌های ویژه را اعلام می‌کند، اما با تخمینی حدود ۳۰ میلیون دلار (بعضی گزارش‌ها به میزان ۳۵ میلیون دلار هم اشاره می‌کنند)، دراپ‌تیل جدید یکی از گران‌ترین خودروها در جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد