شناسه خبر: ۳۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

ماشین منعطف | ب.ام.و جینا

ماشینی عجیب با بدنه انعطاف پذیر + ویدیو

بی ام و با تولید خودرویی تحت عنوان جینا، انقلابی در صنعت خودروسازی ایجاد که در دنیا کم نظیر است. خاص ترین ماشین دنیا بدنه ای منعطف دارد و از پوست ساخته شده است که در ادامه می توانید ببینید.

خودرو با بدنه منعطف

پر بازدید

ترینی‌ها :

جینا نام ماشین با بدنه منعطف است و روکشی مانند پوست بر روی اسکلت این خودرو کشیده شده است. چراغ های این ماشین با بدنه منعطف همچون چشم انسان باز و بسته می شود و راه دسترسی به موتور آن از طریق باز شدن یک حفره بزرگ بر روی این پوشش ایجاد می شود. در مورد جینای شرکت ب ام و که به عنوان تنها ماشین با بدنه منعطف شناخته می شود در ادامه بیشتر بخوانید.

ب.ام.و جینا

ب.ام.و Gina Light را می‌توان به جرأت جزو یکی از خاص‌ترین کانسپت‌های ب.ام.و دانست. این خودرو از دو ویژگی، بیش از هر کانسپت دیگری بهره‌مند است؛ سبک طراحی بسیار جدید و‌ تکنولوژی‌های بالای به کار رفته در آن. همان‌طور که کریس بنگل، طراح ارشد جینا بیان کرد، جینا یک چالش برای طراحی‌های امروزی به حساب می‌آید.

ب ام و جینا

جینا؟ یعنی چه؟

در مورد نام عجیب این مدل باید گفت که جینا مخفف Geometry and functions In ‘N’ Adaptations است که به معنی این است که این اتومبیل، توانایی تغییر شکل و کارایی به‌صورت نامحدود را دارند. احتمالا این عنوان، نقطه‌ی شروع مناسبی برای هیجان انگیز بودن این طراحی است.

تولد جینا

جینا یک خودرو رودستر, روباز دو نفره است که طراحی آن از سال ۲۰۰۱ آغاز و سرانجام در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد.

چرا جینا منحصر بفرد است؟

دلیل اصلی خاص بودن طراحی جینا، استفاده از پوشش عجیبی بر روی شاسی آلومینیومی خود است. پوششی که دارای ویژگی‌هایی نظیر انعطاف پذیری، بسط پذیری، با دوام و ضد آب بودن است. در ضمن حجم و ابعاد این خودرو در برابر دماهای بالا و پایین، بسیار مقاوم است. بنابراین، اولین قسمت از نام جینا که به معنی توانایی تغییر شکل و هندسه‌ی آن است را دریافتیم.

ب ام و جینا

طراحی بیرونی

از بیرون که به این خودروی فضایی نگاهی می‌اندازیم، شاهد آن هستیم که جینا در حالات مختلف همانند چهره‌ی انسان تغییر قیافه می‌دهد. این اتفاق توسط یک محرک الکتریکی و هیدرولیکی صورت می‌پذیرد. بطور مثال زمانی‌که موتور کوچکی پوسته‌ی جلویی خودرو را به سمت عقب می‌کشد، چراغ‌ها همانند چشم‌های یک گربه نمایان می‌شوند! زمانی‌که خودرو خاموش است، چراغ‌های جینا مخفی هستند و به محض این‌که راننده خودرو را روشن می‌کند، چراغ‌های آن نمایان می‌شوند و چهره یک موجود زنده را برایتان یاد‌آور می‌شود. چراغ‌های کشیده‌ی عقب نیز بر روی مواد نرمی قرار گرفته اند و هنگام ترمز گیری، سنگ فرش‌های خیابان‌ها را با وسعت بیشتری نورپردازی می‌کنند!

کاپوت، توسط شکافی که از وسط آن می گذرد به کنار می رود تا قلب تپنده آن به چشم بخورد. درهای جینا از بالا گشوده می‌شود‌، درست نظیر i8 که درهای آن همانند بال های پرنده، باز و بسته می‌شوند.

ب ام و جینا

و اما در داخل جینا چه می‌گذرد؟

داخل جینا همانند طراحی خارجی خود از نو‌آوری‌هایی بهره‌مند شده که در عین حال بسیار ساده هستند. نوآوری از این بابت که جینا دارای کابینی یکپارچه است که بسته به شرایط و خواسته راننده می‌توانند همانند چهره خارجی خود تغییر ‌کند. به‌طور مثال راننده تعیین می‌کند که ادوات و اطلاعات دلخواهش در داشبورد جینا، به چه شکلی ظاهر شوند و هربار که بخواهد می‌تواند تنظیمات را به حالت اول بازگرداند و یا دوباره آن‌ها را تغییر دهد! سادگی از این بابت که طراحی در کنار هوشمندی، بسیار و ساده است و دیگر خبری از ادوات فیزیکی به آن شکل نیست. همین ویژگی‌ها باعث شده‌اند، راننده آن‌طور که دلش بخواهد، داخل کابین را طبق سلیقه خود تغییر دهد و درصورت نیاز، به‌راحتی آن را به حالت اول بازگرداند. با ویژگی‌های گفته شده، متوجه قسمت دوم نام جینا شدیم که به تغییر کارایی نامحدود آن اشاره دارد.

ب ام و جینا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد