شناسه خبر: ۱۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

اپلیکیشن های مترجم زبان | معرفی اپلیکیشن مترجم | کاربردی ترین اپلیکیشن مترجم زبان

بهترین اپلیکیشن های مترجم زبان که هر کسی باید حداقل یکیشو داشته باشه!

اگر شمام برای سفر به خارج از کشور و یا انجام کارهای مختلف به اپلیکیشن های مترجم زبان نیاز دارید، همراه ما باشید.

اپلیکیشن های مترجم زبان

پر بازدید

ترینی‌ها :

سفر کردن فرصتی برای شناخت فرهنگ های مختلف و مشاهده زندگی مردم در کشورهای مختلف است. اما گاهی تفاوت زبان ها باعث می شود از سفر کردن به بسیاری جاها خودداری کنیم. همراه داشتن اپلیکیشن های مترجم زبان نه تنها در سفر بلکه در ساعات کاری و درسی هم می تواند کمک بزرگی باشد. بنابراین اگر قصد سفر به کشورهای مختلف دارید، فراموش نکنید که حداقل یکی از اپلیکیشن های مترجم زبان را همراه خود داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن های مترجم زبان می پردازیم.

نصب اپلیکیشن های مترجم زبان چه فوایدی دارد؟

برقراری ارتباط با افراد محلی، گشت‌وگذار در مناطق ناآشنا می‌تواند مسئله‌ساز شود؛ ولی نگران نباشید؛ چراکه با کمک تکنولوژی می‌توانیم بر این موانع غلبه کنیم! این‌جاست که اپلیکیشن‌های مترجم به‌کمکتان می‌آیند و با غلبه بر موانع زبانی، سفری لذت‌بخش و بدون استرس را ممکن می‌سازند.

بنابراین، برای جمع‌کردن وسایل خود آماده شوید و گوشی هوشمند خود را بیرون بیاورید و سفری بدون مانع زبانی را در سراسر جهان آغاز کنید؛ اما قبل از اینکه به سفر بروید، اجازه دهید شما را با اپلیکیشن‌های مترجم بیشتر آشنا کنیم.

مزایای اپلیکیشن‌های مترجم

به‌دلیل توانایی در شکستن موانع زبانی، اپلیکیشن‌های مترجم روزبه‌روز در میان زبان‌آموزان محبوب شده‌اند. در‌ادامه، برخی از مزایای اپلیکیشن‌های مترجم را بیان کرده‌ایم.

  • ارتباطات چندزبانه

  • راحت ‌و بی‌دردسر

  • مقرون‌به‌صرفه

  • صرفه‌جویی در زمان

  • بهبود یادگیری

  • درک بهتر

بهترین اپلیکیشن‌های مترجم

  • گوگل ترنسلیت (Google Translate)

شما می‌توانید به‌‌رایگان با گوگل ترنسلیت ترجمه‌ی آنلاین را انجام دهید. این برنامه از ترجمه‌ی بیش از ۱۰۰ زبان دنیا از‌جمله متن و گفتار و تصویر پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا متن یا گفتار خود را به یک زبان وارد و ترجمه‌ی آنی را به زبان مدنظر خود دریافت کنند. علاوه‌بر‌این، گوگل ترنسلیت می‌تواند کل صفحات وب را ترجمه و ترجمه‌ی صوتی زبان‌های انتخابی را فراهم کند.

گوگل ترنسلیت

  • iTranslate

iTranslate اپلیکیشن مترجم رایگان و محبوبی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی متن را ترجمه کنند. همچنین، در مکالمات صوتی بیش از ۱۰۰ زبان ازجمله زبان فارسی از آن پشتیبانی می‌کنند. ویژگی Offline Mode این اپ به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون هزینه‌های گزاف، متون را ترجمه کنند.

افزون‌ بر این، iTranslate شامل فرهنگ لغت، فرهنگ اصطلاحات و ویژگی‌های دیگر مانند ترجمه، اشتراک‌گذاری، علاقه‌مندی‌ها و تاریخچه است. از ویژگی‌های دیگر iTranslate می‌توان به ترجمه‌ی آنی ازطریق دوربین و ترجمه‌ی آفلاین برای ۴۰ زبان و مکالمه صوتی با صدا اشاره کرد. به‌‌طور‌کلی، iTranslate ابزاری قدرتمند و همه‌کاره برای ارتباطات چندزبانه است. این اپلیکیشن در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS درسترس قرار دارد.

iTranslate

  • SayHi

SayHi اپلیکیشن ترجمه‌ی زبان است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنی با چندین زبان دنیا ارتباط برقرار کنند. از این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ زبان ازجمله فارسی پشتیبانی می‌کنند و متون نوشتاری و گفتاری را می‌تواند ترجمه کند. کاربران می‌توانند متن را وارد و در اپ صحبت یا حتی کاراکترهایی را برای ترجمه رسم کنند.

حالت خودکار (Auto Mode) به‌صورت خودکار گفتار را بدون فشاردادن دکمه تشخیص می‌دهد و ترجمه می‌کند. این ویژگی SayHi بسیار کاربردی است؛ چرا که کاربران می‌توانند در مکالمات عادی بدون وقفه صحبت کنند. این سیستم شامل ویژگی تشخیص صدا است که صدای کاربر را شناسایی و به زبان هدف ترجمه می‌کند.

یه لیست متفاوت از اپلیکیشن یوگا و مدیتیشن | معرفی اپلیکیشن یوگا

  • Microsoft Translator

Microsoft Translator اپلیکیشن رایگان و چند‌منظوره‌ای است که با استفاده از متن، صدا، مکالمات و عکس‌ ازطریق دوربین ترجمه‌هایی به بیش از ۷۰ زبان ازجمله فارسی ارائه می‌دهد. اپ مذکور از حالت تقسیم صفحه‌نمایش برای ترجمه‌ی دوزبانه و چندنفره نیز بهره می‌برد. مایکروسافت ترنسلیتور با امکان دانلود زبان‌ها برای استفاده‌ی آفلاین، همراهی ایدئال برای سفرهای شما به‌شمار می‌آید. این قابلیت برای بیش از ۱۰۰ نفر به زبان‌های مختلف دردسترس است.

Microsoft Translator

  • iTranslate Voice

iTranslate Voice اپلیکیشن ترجمه‌ی زبان است که به کاربران اجازه می‌دهد کلمات و عبارات گفتاری را به‌سرعت ترجمه کنند. کاربران می‌توانند بدون انتظار برای ترجمه، به‌طور‌عادی با افراد دارای زبان‌های مختلف صحبت کنند. این اپلیکیشن امکان تبدیل متن به گفتار را فراهم می‌‌کند و به شما اجازه می‌دهد به ترجمه گوش دهید یا با شخص دیگری ارتباط برقرار کنید.

همچنین، این اپلیکیشن از چندین لهجه برای زبان‌های مختلف پشتیبانی و ارتباط با مردم مناطق مختلف را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید ترجمه‌های پرتکرار را برای دسترسی سریع ذخیره کنید و از ویژگی دقت تشخیص صدا بهره ببرید.

  • Dialog

Dialog اپلیکیشن مترجم متن و گفتار است که بیش از ۱۰۰ زبان از جمله فارسی را پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به ترجمه با دوربین، حالت آفلاین، اپلیکیشن اپل واچ اشاره کرد. اپلیکیشن یاد شده از قابلیت تشخیص گفتار پیشرفته و تشخیص زبان و دقت فراوان در ترجمه‌های لحظه‌ای نیز برخوردار است.

Dialog ترجمه‌های آنی را با یک ضربه فراهم می‌کند. دیالوگ انتخابی عالی برای کسانی است که نیاز دارند سریع و دقیق با زبان خارجی ارتباط برقرار کند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را به‌راحتی از پلی استور گوگل و اپ‌استور دانلود کنید.

Dialog

  • Naver Papago

اپلیکیشن مترجم پاپاگو را شرکت معروف Naver در کره‌جنوبی توسعه داده است. این اپ یکی از بهترین برنامه‌های ترجمه به‌خصوص برای زبان‌های آسیایی است. متأسفانه این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را ندارد؛ اما از ۱۳ زبان پشتیبانی می‌کند و به ترجمه‌ی متنی، ترجمه‌ی تصویر، ترجمه‌ی صوتی، ترجمه‌ی آفلاین، ترجمه‌ی مکالمه، ترجمه‌‌ی دست‌خط، ترجمه‌ی وب‌سایت، دیکشنری و ابزار آموزشی برای مطالعه‌ی زبان‌های خارجی مجهز است.

پاپاگو امکان ترجمه‌ی فوری متن و تصویر و مکالمه را برای گفت‌وگوها فراهم می‌کند. ترجمه‌ی مکالمه که در آن می‌توانید با فردی خارجی به زبان یکدیگر صحبت کنید و ترجمه‌ی وب‌سایت با واردکردن URL از دیگر قابلیت‌های پاپاگو به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید این برنامه را هم برای iOS و هم برای اندروید دانلود کنید.

Naver Papago

  • Voice Translator

اپلیکیشن Voice Translator از ترجمه‌ی آنی صدا و متن بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از آن برای برقراری ارتباط و خواندن علائم و ترجمه متن از عکس‌ها استفاده کنید. این برنامه عبارات آفلاین و تشخیص زبان و حالت هوشمند متن‌به‌متن را نیز شامل می‌شود.

Voice Translator به دیکشنری آفلاین با ورودی صدا و پشتیبانی از اپل واچ با دردسترس‌بودن صدای مرد و زن مجهز است. کاربران می‌توانند سرعت صدا را کنترل کنند و عبارت ترجمه‌شده را با صدای بلند بشنوند. این اپلیکیشن کاربرپسند را می‌توانید از اپ استور دانلود کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد