شناسه خبر: ۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

معرفی 9 تا از غذای های محلی پایتخت ؛ اعیانی و خوشمزه

تهران به دلیل پایتخت بودن و ترکیب فرهنگ های مختلف، تشخیص غذای محلی و سنتی اش سخت شده است.

غذا های محلی تهران

پر بازدید

ترینی‌ها :

تهران به عنوان یکی بزرگترین شهرهای ایران و پایتخت کشورمان، پذیرای هر قوم و ملتی از اقصی نقاط کشورمان است و برای همین فرهنگ و سنتهای متفاوت با هم ترکیب شده و تنوع زیادی به وجود آمده است ولی با این وجود توانسته به خوبی از پس این مسئله بر آید و هر ساله گردشگران و توریستهای زیادی را با آغوش باز پذیرا باشد، توریست هایی که همگی مشتاق خوردن غذاهای محلی این شهر هستند.

غذا های محلی تهران

  • آش شله قلم کار

آش شله قلمکار نیز از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار تهرانی ها است که برای پخت آن از گوشت قرمز، عدس، گندم، سبزی آش،لوبیا چیتی، پیاز، نعنا و برنج استفاده می کنند. روش پخت این آش بسیار آسان است برای پخت این آش باید تمامی حبوبات را از شب قبل خیس شوند. امروزه اکثر رستورانهای سنتی و مناطق گردشگری تهران این آش خوشمزه را سرو می کنند.

غذا های محلی تهران

 

  • آش رشته

یکی از آشهای خوشمزه ی تهران آش رشته است که در بیشتر مناطق کشورمان تهیه می شود و بسیار مورد پسند می باشد برای پختن یک آش رشته خوشمزه لوبیا چیتی، نخود، عدس، لوبیا سفید، رشته آش، پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ، کشک و سبزی آش لازم است خوردن آش رشته در فصل سرد زمستان بسیار مطبوع و خوشایند است.

غذا های محلی تهران

آبگوشت دوغ دار؛ غذای سنتی اراک که عاشقش میشی + طرز تهیه            

  • دمی بلغور جو

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ی استان تهران دمی بلغور جو است که از کهن ترین و اصلی ترین غذاهای تهران است و در زمانهای قدیم جزو محبوبترین غذاها بوده و اکنون نیز در اغلب رستوران های سنتی تهران سرو می شود.

دمی بلغور از غذاهای محلی لواسان است که برای پخت آن از سبزی های محلی تبله استفاده می شود. دمی بلغور از بلغور جو، عدس، برنج، پیاز، لوبیا چیتی، نعنا و آب تهیه میگردد. پیشنهاد میکنیم این غذا را در صدر لیست غذاهای خود برای پخت قرار دهید.

غذا های محلی تهران

 

  •  سر گنجشکی

یکی از غذاهای لذیذ که مختص استان تهران است سر گنجشکی می باشد. گردشگران و توریست هایی که برای تفریح و بازدید وارد تهران می شوند در صدد هستند تا خوشمزه ترین سر گنجشکی پایتخت را تجربه کنند و از آن لذت ببرند. موادی که در سرگنجشکی استفاده می شود شامل گوشت چرخ کرده، مرزه، رب، پیاز و مرزه می باشد.

غذا های محلی تهران

12 تا از محبوب ترین غذاهای محلی گیلان + طرز تهیه

  • دمپختک با گوشت چرخ کرده

یکی دیگر از غذاهای لذیذ و خوشمزه ی استان تهران که هم در قدیم و هم اکنون طرفداران زیادی دارد دمپختک است. مواد خوشمزه ای که با آنها می توان یک دمپختک عالی درست کرد عبارتند از:برنج، باقلا، گوشت چرخ کرده، زعفران می باشد اگر به تهران مسافرت کردید حتما یک بار خوردن دمپختک را تجربه کنید.

غذا های محلی تهران

 

  • اشکنه اسفناج

از غذاهای خوشمزه ای که از دیر باز سفره های پایتخت نشین ها را رنگی و مزین میکرد اشکنه اسفناج است که طعم بسیار عالی و دلپذیری دارد. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه در تهران هستید خوردن این غذا را در یکی از رستورانهای سنتی از دست ندهید حتما یکبار امتحان کنید.

موادی که در این غذا بکار میرود عبارت است از:تخم مرغ، سماق، آرد، پیاز داغ، سیب زمینی و اسفناج. این غذا یکی از گزینه های عالی برای فصول سرد می باشد چرا که موجب حفاظت از بدن در برابر میکروبها می گردد.

غذا های محلی تهران

 

  • والک پلو

سبزی های محلی و کوهی به دلیل داشتن عطر و بوی خاص، به غذا طعم خاصی می دهند. والک یکی از همین سبزی های معطری است که در فصل زیبای بهار در دامنه های کوه های اطراف تهران سر از خاک در می آورد.

این گیاه به علت داشتن ویژگی آنتی اکسیدان بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و به همین دلیل این نوع پخت والک پلو در بین تهرانی ها مرسوم شد. والک پلو مخلوطی از والک و سبزی و برنج می باشد که اکثر موارد با خوراک گوشت و خورشت مرغ سرو می گردد والک پلو از غذاهای رایج و پر طرفدار درکرمانشاه است.

طرز تهیه اکبر جوجه اصیل، یکی از خوشمزه ترین غذا های شمال ایران + فیلم            

غذا های محلی تهران

 

  • خورش قیمه

خورشت قیمه بعد از قورمه سبزی دومین جایگاه را در سفره های تهرانی ها دارد و در مجالس رسمی و مهمانی ها طرفداران خاص خودش را دارد. تهرانی ها برای پخت قیمه ی خوشمزه و دلچسب از گوشت قرمز، لپه، گوجه فرنگی، لیمو امانی و سیب زمینی سرخ شده استفاده می کنند. مردم تهران در ماه های محرم و صفر قیمه را به عنوان غذای نذری در بین عزاداران پخش میکنند.

غذا های محلی تهران

برای خوردن یه شامی ترش تا گیلان نرو؛ خودت درست کن + ویدیو            

  • کباب تهران

کباب یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهایی است که در کل ایران شهرت دارد. این غذای خوشمزه و لذیذ با متنوع ترین دستور پخت ها در رستورانهای تهران به وفور یافت می شود.

چنانچه طعم سنتی و غذاهای ایرانی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است پیشنهاد می کنیم که در رستوران های معروف تهران غذای محلی مورد علاقه خود مخصوصاً کباب های ناب را تهیه کنید.

غذا های محلی تهران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد