شناسه خبر: ۶۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

اولین ماست دنیا | تهیه ماست بدون مایه | تهیه ماست با فلفل سبز

اولین ماست دنیا اینجوری درست شده! | مایه ماست نداری؟ با شیر و فلفل سبز ماست درست کن!

اولین ماست در دنیا اینطوری درست شده..فقط و فقط با شیر و دو تا دونه فلفل سبز هم مایه ماست داری هم میتونی کلی ماست درست کنی. با ترینی ها همراه باشین.

اولین ماست

پر بازدید

ترینی‌ها :

می گویند اولین ماست رو با فلفل سبز درست کردند. یعنی مایه ماست را با فلفل سبز تهیه و بعد از سیر ماست درست کردند. روایت دیگری هم هست که میگویند اولین ماست دنیا از طریق بلغارستان توسط ترکان به کشورهای دیگر رفته است و چون ترکان اولین بار این کار را کرده اند ، نام ترکی آن در بیشتر کشورها متداول است یعنی یوغورت.

ویدیوی تهیه ماست با فلفل سبز:

ولی جالب اینجاست که ماست اولین بار در ایران تولید شده و به بلغارستان رفته است. حالا میپرسید چگونه؟ همانطور که میدانید برای درست کردن ماست باید به شیر نسبتا" گرم مایه ماست را بزنیم ، ولی اگر برای اولین بار بخواهیم چنین کاری را بکنیم مطمئنا" مایه ماستی وجود نداشته و حتما" از چیز دیگری استفاده شده استد در ایران و در کردستان، گیاهی در اطراف یک آب معدنی می روید که فارسی آن علف ماست بوده و اهالی محل به آن یوغورت اوتی میگویند. شیره این گیاه، شیر را منعقد کرده و تبدیل به ماست میکند و ماستی که با این گیاه تهیه شود به مراتب مفیدتر خوشبوتر و خوشمزه تر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد