شناسه خبر: ۴۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد

سمی ترین مواد غذایی | خطرناک ترین غذاهای جهان | خطرناک ترین مواد غذایی

خطرناک‌ ترین مواد غذایی دنیا + تصاویر

مواد غذایی وجود دارند که اگر به درستی از آن ها استفاده نشود، می تواند منجر به مرگ شود و به همین دلیل به عنوان خطرناک ترین مواد غذایی شناخته می شوند.

خطرناک ترین مواد غذایی

پر بازدید

ترینی‌ها :

خطرناک ترین مواد غذایی به این دلیل شهرت دارند که می توانند حتی منجر به مرگ شوند. این غذاها اگر به درستی آماده نشوند باعث بیماری شدید و خطرات جدی برای انسان می شوند. خطرناک ترین مواد غذایی می توانند میوه ها و یا غذاهای دریایی و حیوانی باشند. در ادامه با خطرناک ترین مواد غذایی جهان آشنا شوید.

۱. «آکی» (Ackee):

زیباترین میوه‌ها می‌توانند خطرناک‌ترین نیز باشند. این میوه قرمزرنگ که در جامائیکا طرفداران زیادی دارد، فقط پس از پخت برای خوردن مناسب می‌شود. از آنجا که دانه‌های آن سمی است، خوردن میوه خام یا کال باعث تب و استفراغ خواهد شد. بر اساس آمار، از هر ۱۰۰۰ نفر فقط یک نفر با خوردن آکی مسموم می‌شود.

خطرناک ترین مواد غذایی

۲. «گاوغوک نامیبیایی» (Namibian Bullfrog):

پای قورباغه در فرانسه غذای لذیذی به حساب می‌آید؛ اما برخی کشورهای آفریقایی از خوردن کل قورباغه لذت می‌برند؛ به‌خصوص اگر قورباغه چاق نامیبیایی باشد! این دوزیستان حاوی سموم زیادی هستند که از آن برای دفع شکارچیان استفاده می‌کنند. سم موجود در قورباغه‌های جوان می‌تواند باعث نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

خطرناک ترین مواد غذایی

۳. «جوانه لوبیا» (Bean Sprouts):

جوانه‌ها در شرایط گرم و مرطوب رشد می‌کنند؛ در نتیجه، محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند. جوانه‌های خام ممکن است حاوی باکتری‌هایی نظیر «ای‌کولای» (E.coli)، «سالمونلا» (Salmonella) و «لیستریا» (listeria) باشند که همگی باعث بیماری انسان می‌شوند. راهکار این مشکل، پختن جوانه‌ها است.

خطرناک ترین مواد غذایی

۴. «صدف خونی» (Blood Clam):

صدف‌ خونی خوراکی پرطرفدار چینی‌ها است که در آب جوشانده و خورده می‌شود. این صدف‌ها اغلب حاوی ویروس‌هایی هستند که بیماری‌هایی نظیر هپاتیت A، حصبه و اسهال خونی را در پی دارند؛ زیرا از آب‌های آلوده جمع‌آوری می‌شوند.

خطرناک ترین مواد غذایی

۵. «کاساوا» (Cassava):

این گیاه که به آن «مانیوک» نیز گفته می‌شود، به‌صورت پخته در آفریقا و آمریکای جنوبی بسیار محبوب است. کاساوای خام، مقدار زیادی «لینامارین» (linamarin) دارد که سمی مشابه سیانور است. همین سم در بذر کتان نیز یافت می‌شود و در مقدار کم عوارضی همچون سردرد، سرگیجه و مشکلات تنفسی را به‌همراه دارد.

خطرناک ترین مواد غذایی

۶. «بادکنک‌ماهی» (Pufferfish):

غذای لذیذی به نام «فوگو» (fugu) در ژاپن وجود دارد که از بادکنک‌ماهی خام تهیه می‌شود. سم این ماهی می‌تواند منجر به مرگ ۳۰ نفر شود؛ از همین رو، سرآشپزها باید نحوه نگهداری و سرو آن را به‌خوبی آموزش ببینند. اندام‌های داخلی بادکنک‌ماهی از سم تترودوتوکسین تشکیل شده که حدودا ۱,۲۰۰ برابر کشنده‌تر از سیانور است.

خطرناک ترین مواد غذایی

۷.‌ «بادام هندی خام» (Cashew):

بادام هندی خام حاوی ماده‌ای شیمیایی است که در صورت مصرف می‌تواند کشنده باشد. خوشبختانه، حتی بادام هندی‌هایی که به‌عنوان خام در بازار عرضه می‌شوند، به‌اندازه کافی حرارت دیده‌اند و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند.

خطرناک ترین مواد غذایی

۸. «میوه ستاره‌ای» (Star Fruit):

این میوه که با نام «کارامبولا» (Carambola) شناخته می‌شود، دارای سمی است که برای افراد مبتلا به اختلالات کلیوی ضرر دارد و می‌تواند منجر به تشنج، کما و حتی مرگ شود.

خطرناک ترین مواد غذایی

۹. «مغز میمون» (Monkey Brain):

مغز میمون غذایی آسیایی است که در بعضی‌ها کشورها طرفدار دارد. مصرف این غذا احتمال ابتلا به بیماری نادر «کروتزفلد جاکوب» (Creutzfeldt-Jakob) را در پی دارد که منجر به زوال عقل در فرد می‌شود.

خطرناک ترین مواد غذایی

۱۰. «بادام زمینی» (Peanut):

آلرژی به بادام‌ زمینی شوخی‌ بردار نیست و حتی ذره‌ای از آن امکان دارد که باعث اختلال در تنفس، افت فشار خون، غش و سرگیجه شود.

خطرناک ترین مواد غذایی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد