شناسه خبر: ۲۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

حلوا نذری | آموزش حلوا نذری | حلوا برای ماه رمضان

طرز تهیه حلوا نذری برای 50 تا 100 نفر + ایده برای تزیین

اگر تو این روزها شما هم قصد تهیه حلوا نذری رو دارین؛ این مطلب رو بخونید تا بتونید برای تعداد زیاد حلوا درست کنید.

حلوا

پر بازدید

ترینی‌ها :

حلوا یه دسر خیلی خوشمزست که طعم های مختلفی داره و خیلی هم طرفدار داره. حلوا از بهترین انتخاب ها برای نذری تو این روزهاست. برای اینکه بتونید برای تعداد بالا حلوا نذری درست کنید و برای تزیینشون ایده بگیرید؛ حتما این مطلب رو بخونید و همراه ما باشید.

مواد لازم حلوا نذری

آرد گندم 16 لیوان- از 3 کیلو کمتر
شکر 15 لیوان
آب 13 لیوان
گلاب 3 تا 4 لیوان
کره 300 گرم
ترکیب روغن جامد و مایع 7 لیوان
زعفران دم کرده غلیظ هر چقدر بیشتر بریزید خوشمزه تر و خوش رنگ تر میشه
پودر هل 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه عدس پلو نذری خوشمزه هیئتی

روش تهیه حلوا نذری

  • درست کردن شربت حلوا: در اولین مرحله از “طرز تهیه حلوا زعفرانی خوشمزه نذری برای 50 تا 100 نفر” ابتدا شربت حلوا رو درست کنید، برای اینکار آب و شکر رو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار بدید زمانی که خواست بجوشه زعفران و گلاب و عرق هل رو بریزید و قابلمه رو از روی شعله بردارید، برای اینکه عطر گلاب و زعفران نپره حتما شعله رو خاموش کنید بعد گلاب و زعفران رو به شربت اضافه کنید.

  • برای درست کردن حلوا آرد رو داخل تابه بریزید و با حرارت ملایم (مابین حرارت خیلی کم و متوسط) تفت بدین بعد از اینکه بوی خوش آرد توی خونه پیچید و رنگ آرد از اون رنگ سفیدش به رنگ کِدِر تغییر پیدا کرد زمان اضافه کردنِ روغنه.

  •   برای اینکه بفهمید رنگ حلوا به رنگ دلخواهتون میرسه 1 قاشق از آرد تفت داده شده رو با کمی از روغن توی یه کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا ببینید که حلواتون چه رنگی خواهد شد.

  •  اگر به رنگ دلخواهتون رسید روغن و کره رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا آرد و روغن خوب ترکیب بشن، تمام مراحل هم زدن و تفت دادن آرد رو با حوصله و با دقت انجام بدین، بعد از اضافه کردن روغن به آرد معمولا احساس میکنید که حلوا سفت شده، اما بعد از چند دقیقه تفت دادن و هم زدن، روغن کاملا آب میشه و حلوا روان میشه.

  •  وقتی روغن به خورده آرد رفت و آرد به رنگ مورد نظرتون رسید (قهوه ای نسکافه ای) شربت رو کم کم و طی چند مرحله داخل تابه بریزید و هم بزنید تا حلوا یکدست و یکرنگ بشه. حلوا رو باید تا زمانی تفت بدین و هم بزنید که به قوام دلخواهتون برسه و کاملا منسجم بشه و حالت آبکی نداشته باشه و هربار که هم میزنید حلوا کاملا از تابه جدا بشه و ردِ قاشق کاملا روی حلوا بمونه، در این مرحله حلوا دیگه آمادست

  •  اگر تونستین حلوا رو گهواره ای تکون بدین، گهواره ای تکون دادن حلوا باعث انسجام و براق شدنش میشه. حلوا رو در ظرف مورد نظر خود بکشید و به شکل دلخواه طرح بدین.

 

نکات تهیه حلوا نذری

بهترین آرد پخت حلوا؟

در تهیه حلوا از ترکیب آرد سفید قنادی (سه صفر) و آرد سبوس دار با هم استفاده کنید، وقتی فقط از آرد سبوس دار استفاده کنید به روغن و شربت بیشتری احتیاج خواهید داشت.

بهترین روش برای رنگ و لعاب دادن به زعفران؟

زعفران ساییده شده رو بریزید داخل یه ظرف و چند تکه یخ بندازین داخلش و ظرف رو بذارید روی بخار کتری تا زعفران رنگ خیلی زیباتر و شفاف تری بده.

بهترین انتخاب برای تزیین حلوا؟

از پودر نارگیل، گل محمدی، کنجد، خلال پسته، خلال بادام و .. برای تزیین استفاده کنید.

هم زدن حلوا چطوری باشه؟

نکته مهمی که توی درست کردن انواع حلوا مجلسی باید حتما در نظر داشته باشید و به دقت رعایت کنید اینه که در تمام مراحل درست کردن حلوا باید آرد رو مدام تفت بدین و آردهای چسبیده به دیواره های تابه رو هم بیارید وسط تابه و خوب هم بزنید و تفت بدین تا همه جای آرد بپزه و خام نمونه و هنگام تفت دادن باید حرارت کم (مابین متوسط و خیلی کم) باشه تا آرد ته نگیره و نسوزه، چون اگه آرد بسوزه حلواتون تلخ و بد رنگ میشه.

اگر حلوا سفت شد؛ چیکار کنیم؟

بعد از ریختن شربت اگه احساس کردین حلوا سفت شده و بازم نیاز به آب داره مقداری بهش آب جوش اضافه کنید.

چرا از روغن جامد و مایع استفاده کنیم؟

استفاده از روغن جامد و مایع باعث بافت بهتر حلوا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

  • رقیه وطنی ارسالی در

    سلام این دستور حلوا براصدنفر کافیه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد