شناسه خبر: ۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

روش تهیه مربا گوجه سبز | مواد لازم مربای گوجه سبز

می دونستی با گوجه سبز میشه مربا درست کرد؟ + طرز تهیه

بعد از خواندن این مطلب، شما یاد می گیرید با میوه خوشمزه گوجه سبز یک مربای جذاب درست کنید.

مربا

پر بازدید

ترینی‌ها :

برای درست کردن یک مربای ملس و خوشمزه؛ مربای گوجه سبز بهترین انتخاب است. گوجه سبز را با هسته و بدون هسته می توان استفاده کرد. در این مطلب روش تهیه ساده و آسان مربای گوجه سبز برای شما توضیح داده شده است. 

روش تهیه مربای گوجه سبز خانگی

مواد لازم روش 

گوجه سبز            1/5 کیلو
شکر  1/5 تا 2 کیلو
گلاب 2 قاشق غذا خوری
پودر هل 1/4 قاشق غذا خوری
آب 2 پیمانه

روش تهیه مربای گوجه سبز بدون هسته

  • گوجه سبزها را از وسط نصف کنید و به همراه 2 پیمانه آب در قابلمه ریخته روی حرارت متوسط بجوشانید تا هسته هایشان خارج شده و روی آب بیایند تا بتوانید هسته ها را با کف گیر جدا کنید. 

  • بعد از این که گوجه سبزها تغییر رنگ دارد شکر را اضافه کنید و بدون هم زدن صبر کنید که شکر حل شود و به مدت نیم ساعت دیگر به جوشاندن مربا با حرارت ملایم ادامه دهید.. 

  • کف روی مربا را بگیرید و در انتها گلاب و پودر هل را اضافه کرده و بعد از 2 دقیقه شعله را خاموش کنید و بعد از خنک شدن داخل ظرف دربسته در یخچال نگهداری نمایید.

مربا گوجه سبز

روش تهیه مربای گوجه سبز با هسته

  • برای تهیه مربا گوجه سبز با هسته؛ دم گوجه سبزها را جدا کنید و به همراه کمی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط بجوشانید تا نرم شود. 

  • بعد از 15 دقیقه که رنگ گوجه سبزها تغییر کرد شکر را اضافه کنید و بدون هم زدن صبر کنید تا شکر حل شود حرارت را کم کنید و حدود 35 دقیقه با حارت ملایم بجوشانید و اجازه دهید مربا قوام بیاید. 

  • کف روی مربا را مرتب بگیرید . 

  • یک قطره از شربت را داخل نعلبکی بریزید و کمی که خنک شد اگر حالت ژلی گرفت یعنی مربا آماده است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد