شناسه خبر: ۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

ایموجی | استفاده از ایموجی

بیا بهت بگم چرا اکثر ماها از یک ایموجی خاص بیشتر از بقیه استفاده میکنیم!

حتما شما هم یک ایموجی مخصوص به خودتون دارید و بیشتر از بقیه ایموجی ها ازش استفاده میکنید. ولی چرا ما از یک ایموجی بیشتر از بقیه استفاده میکنیم؟

ایموجی

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگه قرار باشه ازت به صورت یک ایموجی یاد بشه دوس داری کدوم باشه؟ احتمالا شما هم ایموجی مخصوص به خودتون رو دارید که اطرافیان شما رو با اون میشناسن. ولی بیاید ببینیم چرا بیشتر از یک ایموجی استفاده میکنیم.

از چه ایموجی بیشتر از بقیه استفاده میکنی؟

صد‌ها سال بعد، ایموجی می‌تواند به هنر غار دیجیتال زمان ما تبدیل شود. جالب‌ترین بینشی که از مطالعه به دست آمد این بود که افراد در استفاده از ایموجی واقعا جهانی هستند. مهم نیست به چه زبانی نگاه می‌کنید، می‌بینید که روند بسیار واضحی در حال ظهور است.

در واقع افراد بدون توجه به ملیت یا زبان، از شکلک‌ها به روشی مشابه استفاده می‌کنند. محبوب‌ترین شکلک‌ها در همه جا آن‌هایی هستند که احساسات شادی، غم و خشم را به تصویر می‌کشند و چهره خنده‌دار به عنوان محبوب‌ترین شکلک در صدر جدول قرار دارد. چهره‌ها و قلب‌های خندان نیز بسیار محبوب هستند. این‌ها بیشتر احساساتی هستند. آن‌ها یا نظر خود را بیان می‌کنند یا یک حالت احساسی. به گفته کجریوال این نشان می‌دهد که ما موجوداتی احساسی هستیم.

ایموجی خاص

به نظر می‌رسد کشور‌های غربی بیشتر از چهره‌های خندان استقبال می‌کنند و بیشتر کشور‌ها نسبت‌های مشابهی از قلب‌ها با چهره‌های خندان دارند، به‌جز خاورمیانه که «قلب آبی بسیار محبوب است». قلب قرمز معمولی در کشور‌های آمریکای جنوبی از جمله برزیل بسیار محبوب بود.

 

ایموجی برای انتقال حس مکان

ایموجی‌های تجربی در وسط رتبه بندی قرار می‌گیرند. آن‌ها به اندازه نماد‌هایی که یک احساس را نشان می‌دهند محبوب نیستند، اما هنوز به طور متوسط استفاده می‌شوند. این‌ها نماد‌های غذایی و نماد‌های فعالیت هستند مانند توپ فوتبال. گاهی اوقات این که کدام شکلک‌های تجربی خاص محبوب بودند، به مکان یا رویداد وابسته بودند.

در مکان‌های تفریحی، استفاده از شکلک بیشتر بود. به عنوان مثال، در شهر‌های ساحلی استرالیا، همه شکلک‌های مربوط به ساحل همیشه وجود داشتند و اگر آب و هوای خوبی در شهر‌های ساحلی داشتید، تنوع بسیار بیشتری از ایموجی‌ها را مشاهده می‌کردید.

ایموجی خاص خودت

در زندگی روزمره، مردم بیشتر بر حالات عاطفی و تجربیات خود، حداقل قبل از همه‌گیری، تمرکز می‌کنند. توزیع بسیار مشابه بود، مهم نیست که کدام زبان را مطالعه کرده‌اید و حتی اگر همه زبان‌ها را با هم مطالعه کرده باشید.

شکلک‌ها اولین بار در دهه ۱۹۹۰ وارد جریان اصلی شدند و برخی آن‌ها را اولین زبان دنیای دیجیتال نامیدند. برای بسیاری، شکلک‌ها وقتی در متن‌ها و دیگر اشکال ارتباطات دیجیتال اضافه می‌شوند، لایه‌ای از صمیمیت را اضافه می‌کنند.

اگر فقط مجاز به داشتن ۱۴۰ کاراکتر هستید و ایموجی یک کاراکتر به حساب می‌آید، در بیان احساس از طریق ایموجی بسیار جلو می‌روید، به همین دلیل است که شاید برای مدت طولانی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸، ایموجی‌ها واقعا موضوع گفت‌وگو نبودند، اما در پنج سال گذشته، افراد شروع به مطالعه آن‌ها کرده‌اند.

استفاده از یک ایموجی

در سال ۲۰۱۵، شکلک خنده و گریه که رسما به عنوان چهره با اشک شوق شناخته می‌شود، اولین تصویر نگاره‌ای شد که به عنوان کلمه سال فرهنگ لغت آکسفورد تحسین شد. بر اساس انتشارات دانشگاه آکسفورد، این «کاراکتری» بود که به بهترین وجه منعکس کننده اخلاق، خلق و خو و مشغله‌های سال ۲۰۱۵ بود.

به تازگی مایکروسافت مجموعه ایموجی‌های خود را گسترش داده است. این شرکت در گزارشی اعلام کرد که مجموعه جدیدی از نماد‌ها را معرفی می‌کند تا جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم، بهتر منعکس کند. ب

این نشان می‌دهد که ایموجی ها بسیار قدرتمند هستند و این جا هستند تا بمانند. این یک چیز خوب است، زیرا به ما اجازه می‌دهد تا بیانگر باشیم، مخصوصا در جا‌هایی که با کلمات راحت نیستیم و فقط می‌خواهیم احساساتمان را بروز دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد