شناسه خبر: ۹۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

کاهش محسوس دمای هوا از شنبه هفته آینده

با ورود سامانه بارشی در هفته آینده و بارش در شهر های شمالی ایران به تدریج شاهد کاهش دما از شنبه 21 مهر ماه هستیم.

هواشناسی هفته اخیر

پر بازدید

ترینی‌ها :

با اینکه در اولین شروع پاییز سامانه بارشی در کشور ورود کرده بود اما در اواسط ماه هوا به تدریج شروع به گرم شدن کرد حال هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی و احتمال سرد شدن هوا در هفته آینده خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: شنبه (۲۱ مهر) با نفوذ سامانه بارشی به سواحل دریای خزر به تدریج بارش همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۸ مهر) در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در ساعات بعد ازظهر اوایل شب در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

او ادامه داد: پنج شنبه (۱۹ مهر) در گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در شمال شرق کشور افزایش وزش باد رخ می‌دهد.

هشدار هواشناسی برای شرق ایران !

جمعه (۲۰ مهر) آسمان در غالب مناطق کشور صاف پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۲۱ مهر) با نفوذ سامانه بارشی به سواحل دریای خزر به تدریج بارش همراه با کاهش دما در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.

او ادامه داد: یکشنبه (۲۲ مهر) گستره بارش در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.د در ضمن در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق کشور کاهش دما و وزش باد رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد بود.

رضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد