شناسه خبر: ۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

نگاهی به جایگاه ایران در 10 قدرت هسته‌ای برتر حال حاضر جهان!

10 کشور برتر جهان از لحاظ قدرت سلاح هسته ای مشخص شده است و در ادامه میتوانید جایگاه ایران را بین این کشور ها ببینید.

قدرت برتر هسته ای

پر بازدید

ترینی‌ها :

در شرایط فعلی سیاست جهانی، سلاح‌های هسته‌ای به واقعیتی خطرناک تبدیل شده‌اند. در حال حاضر حدود ۱۲,۱۲۱ کلاهک هسته ای در جهان وجود دارد. اگرچه این تعداد کمتر از دوران اوج جنگ سرد است، اما اکنون کشورهای بیشتری توانایی هسته‌ ای و قابلیت تولید سلاح‌های هسته‌ای را دارند.

یکی از این کشورها کره شمالی است که رهبر آن، کیم جونگ اون، اخیراً سیاستی را اتخاذ کرده که زرادخانه هسته‌ای این کشور را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

لیست 10 کشور برتر در قدرت هسته ای:

۱۰. ایران:

قدرت برتر هسته ای

در سال ۲۰۱۵، ایران توافقنامه محدودیت هسته‌ای را امضا کرد که به ایران اجازه می‌داد برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد، به شرطی که برای مقاصد جنگی نباشد.

۹. کره شمالی:

قدرت برتر هسته ای

منزوی‌ترین کشور سیاسی جهان، در ماه‌های اخیر اغلب موشک‌های هسته‌ای خود را آزمایش کرده است. تخمین زده می‌شود که این کشور حدود ۵۰ سلاح هسته‌ای دارد. این کشور توسط دیکتاتور کیم جونگ اون رهبری می‌شود که تهدیدی برای امنیت بین‌المللی و صلح جهانی است.

(ویدیو) تصاویری از شادی مردم کشور های مختلف پس از حمله ایران به اسرائیل

۸. اسرائیل:

قدرت برتر هسته ای

طبق تحقیقات، اسرائیل هشتمین قدرت هسته‌ای جهان با حدود ۹۰ کلاهک هسته ای است. همچنین اسرائیل سرمایه‌گذاری زیادی در ارتش خود می‌کند که یکی از سختگیرترین ارتش‌های جهان محسوب می‌شود.

۷. پاکستان:

قدرت برتر هسته ای

این مستعمره سابق بریتانیا نیز ذخیره عظیمی از سلاح‌های هسته‌ای دارد. ارتش پاکستان در سراسر جهان به آموزش و آمادگی بسیار خوب شناخته شده است. این کشور حدود ۱۷۰ موشک هسته‌ای دارد.

۶. هند:

قدرت برتر هسته ای

اگرچه اکثر مردم هند را کشوری صلح‌طلب می‌دانند، اما این کشور آسیایی سلاح‌های هسته‌ای قدرتمندی دارد. هند رسماً حدود ۱۷۲ بمب هسته‌ای دارد. مقامات این کشور گفته‌اند که سلاح‌های هسته‌ای آنها فقط برای دفاع استفاده خواهد شد.

۵. بریتانیا:

قدرت برتر هسته ای

بریتانیا نیز یکی از قدرتمندترین کشورها از نظر سلاح های هسته ای است. خانواده سلطنتی بریتانیا ۲۲۵ موشک هسته‌ای در اختیار دارد. با این حال، با توجه به سیاست‌های این کشور، بسیار بعید است که از آنها استفاده کند.

۴. فرانسه:

قدرت برتر هسته ای

فرانسوی‌ها تقریباً ۳۰۰ سلاح هسته ای دارند. اگرچه تمرکز فرانسه بر سیاست‌های ملی است، اما این کشور در سال‌های اخیر با چندین حمله تروریستی مواجه شده است.

ایران کدام پایگاه های اسرائیل را مورد هدف قرار داد؟ + مشخصات

۳. چین:

قدرت برتر هسته ای

چین حدود ۵۰۰ سلاح هسته ای دارد. این قدرت آسیایی متحدان زیادی در سراسر جهان دارد. مجموعه هسته‌ای آنها برای ارعاب رقبا و حفظ امنیت رژیم خود است.

۲. ایالات متحده آمریکا:

قدرت برتر هسته ای

آمریکا با حدود ۵,۰۴۴ کلاهک هسته ای در جایگاه دوم قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد. علاوه بر زرادخانه هسته‌ای، آمریکا یکی از بزرگترین و سازمان‌یافته‌ترین ارتش‌های جهان را نیز دارد.

۱. روسیه:

قدرت برتر هسته ای

اگرچه تعیین دقیق تعداد سلاح‌ها و موشک‌های روسیه دشوار است (تخمین زده می‌شود حدود ۵,۵۸۰ باشد)، این کشور در رقابت هسته‌ای پیشتاز است. روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به کاوش در زمینه انرژی هسته‌ای پرداخته است. به عنوان مثال، تنها یکی از بمب‌های موجود در اختیار دولت پوتین قدرتی معادل ۳,۸۰۰ برابر بمبی دارد که توسط آمریکا در سال ۱۹۴۵ در هیروشیما فرود آمد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد