شناسه خبر: ۸۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

چرا 700 هزار نفر از دانش آموزان، امسال در مدارس ثبت نام نکرده اند؟

طبق آخرین آمار آموزش و پرورش هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند که دلیل آنرا در ادامه بررسی می کنیم

مدرسه

پر بازدید

ترینی‌ها :

به گزارش تسنیم، سال تحصیلی جدید برای حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز کشور از امروز یکشنبه اول مهرماه آغاز می‌شود ولی بیش از 700 هزار نفر از دانش آموزان هنوز موفق به ثبت نام نشده اند. در ادامه مطلب دلیل عدم ثبت نام این دانش آموزان را بررسی می کنیم.

تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دوره متوسطه اول حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و متوسطه دوم حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است.

امسال یک و نیم میلیون دانش‌آموز نیز به پایه اول دبستان وارد شده‌اند.

۲.۵ میلیون دانش‌آموز کشور نیز در ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند.

۷۰۰ هزار دانش‌آموز کجا هستند؟

۱۵۴ میلیون جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان چاپ شده است و افرادی که کتاب درسی خود را در سامانه https://irtextbook.ir سفارش داده‌اند، اول مهر کتاب خود را از مدرسه دریافت می‌کنند. با این وجود طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی محمد علوی‌تبار؛ معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ۸۹۰ هزار دانش‌آموز هنوز کتاب‌های درسی خود را سفارش نداده‌اند که از این تعداد، ۱۰۰ هزار نفر در مدارس ثبت‌نام، اما کتاب درسی خود را سفارش نداده‌اند و ۷۹۰ هزار نفر در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند.

اقدامات خودسرانه‌ای که بلاتکلیفی رقم زد

به نظر می‌رسد، مشکلات پیش آمده در تابستان امسال از جمله ممانعت برخی مدارس دولتی عادی برای ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف یا عدم ثبت‌نام به بهانه "نداشتن جا" باعث سردرگمی و بلاتکلیفی خانواده‌ها شده است و هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌آموز موفق به ثبت‌نام در مدارس نشدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد