شناسه خبر: ۸۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

همه چیز در مورد آغاز سال تحصیلی جدید! + تصاویر شکار شده جشن روز اول

بعد از تعطیلات تابستانه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دوباره به آغوش مدرسه و دانشگاه برای کسب علم برگشتند.مدارس نیز در این شرایط آغاز به کار کرده است.

مدارس

پر بازدید

ترینی‌ها :

و در نهایت تعطیلات طلایی سه ماهه تابستانه دانش اموزان به پایان رسیده و بچه ها از امروز به صورت رسمی باید شروع یک سال تحصیلی جدید را آغاز کنند و دوباره به مدرسه و دانشگاه بروند.مدارس و دانشگاه ها نیز با این شرایط و وضعیت جالب شروع به کار کرده اند.سال تحصیلی بسیار خوبی را برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین معلمان عزیز آرزومندیم...

مهر و سال تحصیلی امسال متفاوت با سال‌های گذشته است و با پشت سر گذاشتن رویدادهای تلخ و شیرینش از جمله رتبه‌بندی فرهنگیان، استخدام‌ها، کمبود معلم، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، معلم بلاگرها، توزیع شیر و ... تا مهمترینش، شهادت رئیس جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی که تغییر کابینه دولت را در پی داشت باعث شد تا یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی، وزیر جدید آموزش و پرورش انتخاب شود اما این امر بدین جا ختم نشد و احکام انتصابات در بزرگترین وزارتخانه‌ کشور را رقم زد که بارزترین آنها، تغییر و انتصاب مشاوران و معاونت ابتدایی تاکنون بوده است.

هرچند به نظر این انتصابات باعث روی زمین ماندن برنامه‌های سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ نشده چرا که از فردا اول مهرماه رسما مدارس با شعار «برای ایران - برای مدرسه» بازگشایی می‌شوند تا حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز پس از گذراندن تعطیلات تابستانی، سال تحصیلی جدیدی را آغاز کنند به طوری که به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس یکشنبه اول مهر در ۳۲ اداره کل و ۷۶۰ منطقه انجام می‌شود و امسال کل کارکنان وزارت آموزش و پرورش ۹۶۶هزار و ۴۹۳ نفر هستند که از این تعداد ۵۶۹ هزار و ۴۹۳ نفر در گروه معلمان و ۱۷۰ هزار و ۸۴۶ نفر مدیریت آموزشگاه‌ها را برعهده دارند.

مدارس

ساعت آغاز فعالیت مدارس:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز به ایسنا اعلام کرد که مدارس ابتدایی کشور با توجه به شرایطی که دارند ساعت فعالیت خود را به خانواده‌ها اعلام و خبر دهند، چرا که با توجه به دو شیفته بودن برخی مدارس، اگر ساعت مشخصی اعلام شود، بیشتر از اینکه به خانواده‌ها و مدارس کمک کند، کار آن‌ها را سخت می‌کند؛ از سویی دیگر به گفته رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش تهران، ساعت شروع مدارس تهران نیز ۷:۳۰ تا ۸ است.

مدارس

تعداد ورودی دانش آموزان سراسر کشور:

امسال از تعداد حدود ۱۶.۵ میلیون دانش آموز، حدود ۹ میلیون نفر در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اول هستند؛ سه میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کنند و مابقی دانش آموزان در پایه‌های متوسطه دوم و هنرستان‌ها سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

پیام تبریک کلاس اولی ها و شروع مدارس برای فرزندانتان در اول مهر

همچنین طبق آمار سال گذشته برای سال تربیتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز ثبت شده است که برای سال تربیتی پیش‌رو با توجه به افزایش تایید مجوز تعداد درخواست کنندگان کودکستان و افزایش تعداد نوآموزان پیش‌بینی افزایش آمار سال گذشته وجود دارد.

مدارس

انجام غربالگری ها:

مهمترین اقدام سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای پروژه مهر، غربالگری و سنجش زود هنگام کلاس اولی‌ها و همچنین  نوآموزان شش ساله است که تقریبا ۹۹ درصد غربالگری‌ها انجام شده است.

همچنین پیش‌بینی شده حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در بیش از ۱۷۴۵ مدرسه استثنایی کل کشور برای سال تحصیلی پیش‌رو تحصیل کنند که البته فعلا کار ثبت‌نام تعدادی از دانش‌آموزان در مقطع اول ابتدایی این گروه به اتمام نرسیده است.

مدارس

استخدام 93 هزار معلم جدید:

در حالیکه بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پیشتر از کمبود حدود ۱۷۶ هزار معلم صحبت کرده بود، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد سال گذشته مجوز به کارگیری بیش از ۷۲ هزار معلم صادر شد و تا الان که مرحله تکمیل ظرفیت کاملا انجام نشده، ۲۱ هزار نفر در آزمون آموزگاری، ۱۷ هزار نفر آزمون دبیری و هنرآموزی، ۱۸ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی وجود دارد که با دستور وزیر نیز ۲۶ هزار نیروی خرید خدمات به کار گرفته می‌شود. همچنین در آزمون کیفیت بخشی حداقل ۱۱ هزار نفر قبول می‌شوند؛ حدود ۷۰ هزار نفر به جز خرید خدمات، نیروی تازه نفس داریم که با نیروهای خرید خدمات، ۹۳ هزار نفر امسال مشغول خدمت می‌شوند.

به گفته فرهادی، ۳۰۰۰ سربازمعلم نیز از اول مهرماه سال جاری به‌کار گرفته‌ می‌شوند که با بکارگیری آنها مشکل کمبود معلم در ۷ استان برطرف می‌شود.

طرز تهیه 5 تا از ساده ترین و مقوی ترین ساندویچ ها برای مدرسه بچه ها

وزیر آموزش و پرورش نیز با توجه به اینکه اعلام کرد همه مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول مدارس می‌دهند، لذا بعید است که کمبود معلم در پایه اول وجود داشته باشد اما اگر هم به اصطلاح وجود داشته باشد، بلافاصله کمبود، تکمیل و پر می‌شود تا مشکل رفع شود.

مدارس

پاداش بازنشستگان جدید:

در کنار فعالیت معلمان شاغل برای تحصیل دانش‌آموزان، برای رفع کمبود معلم، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر از بازنشستگی ۷۴ هزار معلم در شهریور امسال داد، این درحالیست که حدود ۲۵ ـ ۲۶ هزار نفر از فرهنگیان در آستانه بازنشستگی درخواست استمرار خدمت یکساله کرده‌اند.

این در حالیست که اگر همه افراد شاغل و بازنشسته که اضافه تدریس در سال تحصیلی پیش‌رو داشته باشند یکماه پاداش حق التدریس برای آن‌ها واریز می‌شود.

مدرسه

تغییرات کتاب های درسی:

 درباره آخرین تغییرات محتواهای کتاب‌های سال تحصیلی جدید می‌توان گفت امسال در چند عنوان کتاب نونگاشت وجود دارد که اجرای آزمایشی می‌شوند، یک سری از اصلاحات موردی هستند که ناشی از پیشنهادها و یا تذکرات معلمان یا دانش آموزان است، به طور کلی از جهت تغییر کتاب‌های فعلی اصلاحات گسترده سازمان یافته و ساختار یافته وجود ندارد و عمده انرژی به کتاب‌های نونگاشت شش‌گانه برمی‌گردد.

در زمینه آموزش دینی مقطع متوسطه اول دو کتاب نونگاشت امسال وجود دارد که سال بعد هم کتاب سوم اضافه خواهد شد.

در زمینه آموزش خط تحریری به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی امسال دو کتاب اجرای آزمایشی دارند که سال آینده ادامه پیدا خواهند کرد و در زمینه عربی نیز برای مقطع متوسطه اول، فرایندی آغاز شده که برای سال تحصیلی آینده خواهد بود.

مدارس

راه اندازی سرویس مدارس:

موضوع دیگر در بحث هر ساله آغاز سال تحصیلی نگرانی والدین در تهیه سرویس مدارس است که در این زمینه سامانه سپند ویژه سرویس مدارس است؛ امسال از ۱۸۶ شرکت متقاضی ارائه خدمات در تهران ۷۵ شرکت تأیید شدند و ۱۸۰۰ راننده در سامانه ثبت‌نام کردند که ۱۷۰۰ راننده مورد تأیید قرار گرفتند تا خانواده‌ها با خیال راحت فرزندان خود را در مسیر منزل به مدرسه راهی کنند.

10 نکته ضروری برای خرید کوله پشتی مدرسه + طرز استفاده صحیح از کوله پشتی

همچنین به گفته رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش تهران امید است در ۱۰ روز اول مهرماه ساماندهی سرویس مدارس انجام شود تا با جلوگیری از تردد والدین به مدارس، مانع شلوغی معابر شد.

مدارس

یک هفته حمل و نقل رایگان:

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از طرح‌ تشویقی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت خبر داده و گفت: در هفته اول مهرماه دانش‌آموزان می‌توانند از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

این در حالیست که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز از آمادگی ۲۰۰۰ اتوبوس برای پوشش سفرهای آغاز سال تحصیلی خبر داده است.

مدارس

تاثیر معدل در کنکور:

دغدغه نمره و معدل موضوعی است که دانش‌آموزان متوسطه دوم را درگیر خود کرده؛ آزمون‌های نهایی سال گذشته سهم ۴۰ درصدی و امسال نیز سهم ۵۰ درصدی را به خود اختصاص داد و قرار است این میزان برای سال تحصیلی پیش‌رو به۶۰ درصد برسد که این مصوبه علاوه بر دانش‌آموزان، صدای دانش‌آموزان المپیادی نیز درآورده چرا که زمان کافی برای درس خواندن در دو حوزه ندارند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: سال‌های قبل در زمان کنکور اعلام می‌شد چگونه دانش آموز در ۴ ساعت ۱۲ سال را توضیح دهد که حرف درستی بود، سپس پای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میان آمد و اعلام شد امتحانات سخت است، هر چیزی استلزام، تبعات، محاسن و معایبی دارد اما کارشناسان تاثیر سوابق تحصیلی را بهترین روش در نظر گرفته‌اند.

5 اکسسوری خفن که میتونی باهاش کوله پشتی مدرسه رو تزئین کنی!

این در حالیست که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز اعلام کرد طبق قانون هر تغییری، یکسال قبل باید انجام شود، یعنی شهریور باید تغییرات کنکور سال بعد اعلام شود بنابراین تغییراتی برای سال ۱۴۰۴ نخواهد بود و اگر اصلاحاتی در زمینه کنکور صورت گیرد برای سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

این در حالیست که علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش اخیرا از تشکیل کارگروه بررسی تأثیر معدل بر کنکور در وزارت آموزش‌وپرورش خبر داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد