شناسه خبر: ۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

از اول مهر به این افراد یارانه تعلق نمی گیرد!! + دلیل

از مهرماه 1403 اطلاعات اقتصادی خانوارها بروزرسانی خواهد شد و افراد مشمول و یا غیرمشمول دریافت یارانه مشخص می شوند.

یارانه

پر بازدید

ترینی‌ها :

زمان بروزرسانی اطلاعات خانوارها برای دریافت یا حذف یارانه اعلام شد. علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، اعلام کرد که به‌روزرسانی جدید بر اساس داده‌های اقتصادی تازه از نهادهای مختلف صورت خواهد گرفت تا وضعیت مالی خانوارها به‌روز شود. در این صورت مشمولان حذف یارانه نقدی مشخص می شود.

بر اساس بند «د» تبصره 17 قانون بودجه سال 1402، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است که به‌طور نیم‌سالانه داده‌های اقتصادی خانوارها را به‌روزرسانی کند و گروه‌های مشمول حمایت‌های یارانه‌ای را شناسایی کرده و گروه‌های پردرآمد را از این حمایت‌ها خارج نماید. این فرآیند در قانون بودجه سال 1403 نیز تأکید شده است.

آخرین بار این به‌روزرسانی در دی‌ماه 1402 انجام شد و مرحله بعدی به‌روزرسانی قرار بود در شهریورماه 1403 انجام شود. با این حال، به دلیل عدم دریافت اطلاعات از برخی نهادها از جمله بانک مرکزی، این به‌روزرسانی به تأخیر افتاده است. محمدی اعلام کرد که این به‌روزرسانی در اواخر شهریور یا مهرماه برنامه‌ریزی شده و پس از نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی، دهک‌های جدید اعمال خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد