شناسه خبر: ۸۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

زندگینامه عبدالکریم حسین زاده | سوابق اجرایی عبدالکریم حسین زاده | تحصیلات عبدالکریم حسین زاده

بیوگرافی و سوابق عبدالکریم حسین زاده؛ معاون توسعه روستایی رییس جمهور

زندگینامه، تحصیلات، سوابق و فعالیتهای اجرایی عبدالکریم حسین زاده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور انتخاب شد.

عبدالکریم حسین زاده

پر بازدید

ترینی‌ها :

مسعود پزشکیان در تاریخ دوشنبه 5 شهریور ماه 1403 طی حکمی عبدالکریم حسین زاده را با توجه به تعهد و تجربیات ارزشمند به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم انتخاب کرد. عبدالکریم حسین زاده پیش از این نیز سابقه فعالیتهای اجرایی در مجلس را داشته است. 

 عبدالکریم حسین زاده متولد ۱۳۵۹ در شهر نقده است. او چهره سیاسی اصلاح طلب و رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس و نماینده دوره دهم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نقده و اشنویه در استان آذربایجان غربی است.

 تحصیلات عبدالکریم حسین زاده

 وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت تهران است.

نمایندگی مجلس عبدالکریم حسین زاده

حسین زاده که در دوره نهم و دهم نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی است، در حال حاضر عضو کمیسیون عمران است. او در مجلس همچنین عضو گروه های دوستی با کشورهای مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، آرژانتین و کانادا است و در  فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی محیط زیست و توسعه پایدار مرزنشینان مناطق کمتر توسعه یافته وحدت و تقریب مذاهب اسلامی ورزش عضویت دارد.

بیوگرافی مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور

دیگر سوابق اجرایی

مشاور و مدیر شهرسازی در شرکت های "آرمانشهر، فجر توسعه و راه"، مشاور بنیاد مسکن استان کردستان، مدیرعامل مهندسین مشاور جهانشهر اندیش و ... از جمله سوابقی است که در پرونده کاری حسین زاده دیده می شود.

 

فعالیتهای عبدالکریم حسین زاده در مجلس شورای اسلامی

او در دوران نمایندگی مردم درمجلس شورای اسلامی بر موضوعات فرهنگی و قومیتی و نحوه مدیریت جوامع چند فرهنگی و چند زبانه در ایران تاکیدداشته و دارد، به گونه‌ای که در نطق هایش در مجلس و دیگر سخنرانی‌های رسمی کشوری و منطقه‌ای در مناسب‌های مختلف، پیرامون نحوه مواجه و چگونگی بسط و گسترش زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب در ایران متمرکز است.

در کنار فعالیت‌های سیاسی، حسین‌زاده همواره بر اهمیت توسعه فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی تأکید داشته است. او معتقد است که پیشرفت کشور بدون توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی ممکن نیست و به همین دلیل در حوزه‌های مرتبط با آموزش و فرهنگ نیز فعال بوده است.

در مجموع، عبدالکریم حسین‌زاده را می‌توان به عنوان یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب با دیدگاه‌های پیشرو و انسانی در مجلس شورای اسلامی شناخت که تلاش‌های او در جهت بهبود وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور، همواره مورد توجه و احترام بسیاری از فعالان و نخبگان بوده است.

اولین عضو سنی مذهب هیئت دولت پزشکیان

عبدالکریم حسین زاده اولین عضو سنی مذهب در هیئت دولت بعد از انقلاب اسلامی است

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد