شناسه خبر: ۷۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

زندگی نامه علیرضا حیدری | افتخارات علیرضا حیدری | همسر علیرضا حیدری | زندگی خصوصی علیرضا حیدری| سن علیرضا حیدری

بیوگرافی علیرضا حیدری کشتی گیر و دارنده مدال برنز المپیک آتن

در این مطلب شما را با زندگی نامه، شرح افتخارات، مدالها و زندگی خصوصی علیرضا حیدری کشتی گیر اسبق کشورمان آشنا خواهیم کرد.

علیرضا حیدری

پر بازدید

ترینی‌ها :

علیرضا حیدری کشتی گیر اسبق تیم ملی کشورمان است که در دودسته میان وزن و سنگین وزن کشتی می گرفت. بالاترین افتخار ورزشی او کسب مدال برنز در بازیهای المپیک  2004 آتن و  قهرمانی مسابقات کشتی جهان است. در این مطلب شما را به طور کامل با بیوگرافی و زندگی شخصی علیرضا حیدری کشتی گیر آشنا می کنیم.

سال، محل تولد و تحصیلات علیرضا حیدری

علیرضا حیدری متولد 14 اسفند 1354 در ملایر است . بخاطر علاقه اش به کشتی تا دیپلم بیشتر درس نخواند و با نبود پدر و مشکلات مالی جنگید. بعدا ادامه تحصیل داد و تا مقطع فوق لیسانس حقوق مدرک دارد.

علیرضا حیدری

فوت پدر در کودکی علیرضا حیدری

در 6 سالگی پدرش را از دست داد و در 11 سالگی به همراه برادر بزرگترش وحید زیر نظر محمد کرمانی در کرج کشتی را شروع کرد و در عین مخالفت مادرش کشتی را بیشتر از درس پیگیر شد. می گوید آن زمان کتانی پاره دوستانم را می گرفتم و می دوختم تا به تمرینات کشی برم، هیچ وقت کتانی نو نداشتم و همیشه قرضی بود.

راز بزرگی که علیرضا حیدری فاش کرد | تصمیم غم انگیز علیرضا حیدری برای خودکشی + فیلم

 

فعالیت‌های ورزشی علیرضا حیدری

حیدری نخستین بار در قهرمانی جهان ۱۹۹۷ در ترکیب تیم ملی کشتی ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم قرار گرفت. وی در این مسابقات با یک شکست از لس گوتچز آمریکایی به مقام سوم رسید، اما به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر مسابقات انتخاب شد. حیدری سال بعد در قهرمانی جهان ۱۹۹۸ تهران تمام حریفان خود را از پیش رو برداشت و به مدال طلا  رسید. سخت‌ترین کشتی او در دور نیمه‌نهایی مقابل  یوئل رومرو کوبایی بود و در فینال مقابل ماگومد ابراگیموف کشتی‌گیر آذربایجانی‌الاصل تیم ملی مقدونیه کار نسبتاً راحت‌تری در پیش داشت. حیدری در همین سال در بازیهای آسیایی بانکوک  نیز بدون مشکل چندانی به مدال طلا رسید.

علیرضا حیدری که برای سر وزن رسیدن باید کیلوهای زیادی کم می‌کرد سال بعد به یک‌وزن بالاتر رفت و در قهرمانی جهان ۱۹۹۹ استانبول در وزن ۹۷ کیلوگرم حضور یافت. وی در دیدار پایانی در یک کشتی سخت مغلوب سعید مرتضی علی اف کشتی‌گیر داغستانی روسیه شد و به  مدال نقره رسید. حیدری در المپیک 2000 سیدنی از شانس‌های اصلی مدال برای کاروان ورزشی ایران بود اما با شکست مقابل الدار کورتانیدزه کشتی‌گیر گرجستانی به مقام ششم رسید. سال بعد در قهرمانی جهان ۲۰۰۱ حیدری با ضربهٔ فنی مغلوب  گئورکی گوگشلیدزه  کشتی‌گیر گرجستان شد و از دور مسابقات حذف شد. حیدری سال بعد در قهرمانی جهان ۲۰۰۲ تهران تا دیدار نهایی بالا آمد اما الدار کورتانیدزه در یک کشتی نزدیک و پس از تساوی در وضعیت کلینچ او را مغلوب کرد. سال بعد در جهانی ۲۰۰۳  نیویورک حیدری باز هم برای سومین بار در رقابت نهایی و در حالت کلینچ مغلوب کورتانیدزه شد. حیدری که از بازندگان کورتانیدزه به‌شمار می‌رفت، در  المپیک 2004 آتن مقابل وی قرار گرفت و بالأخره توانست این بار در وضعیت کلینچ او را مغلوب کند، اما در کشتی نیمه‌نهایی از ماگومد ابراگیموف کشتی‌گیر روسی‌تبار تیم ملی ازبکستان شکست خورد و در دیدار رده‌بندی با برتری برابر دانیل کورمایر کشتی‌گیر آمریکایی به مدال برنز المپیک رسید.

علیرضا حیدری

مورد علاقه های علیرضا حیدری

از کشی گیران داخلی به کشتی رسول خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی علاقه داشتم، سعید مرتضی علی ‌اف روسی و آرائیک گورگیان نیز ار چهره های مورد علاقه خارجی ام بودند.

معدن داری علیرضا حیدری

آقای کشتی گیر بعد از دوران خداحافظی خود وارد کار معدن شد و دو سال معدن دار نمونه بود، می گوید نه تنها از من حمایت نمی کنند بلکه در کارمان سنگ اندازی هم کردند.

فعالیت‌های هنری علیرضا حیدری

حیدری در سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم من یک ایرانی ام، که در کشور  اوکراین ساخته شد، نخستین حضور خود در فعالیت‌های هنری را تجربه کرد. وی نقش اول این فیلم را ایفا کرده‌است.

مجری گری علیرضا حیدری

حیدری  سال 95 در برنامه ای با نام ایران به سوی المپیک، روزهای جمعه در قامت مجری از شبکه ورزش مدتی تجربه جدیدی بدست آورد، برنامه او مهمان محور بود.

ماجرای غیرمنتظره آشنایی علیرضا حیدری با همسرش در ۴۰ سالگی!

ازدواج و همسر علیرضا حیدری 

علیرضا حیدری در سال 1394 و در سن 40 سالگی ازدواج کرد. خودش در این باره می گوید: سنم بالا رفته بود و باید ازدواج می کردم.  همیشه نزدیک ازدواج می‌رفتم و برمی‌گشتم اصلا” نمی‌خواستم چنین کاری کنم. یک روز خانمی در خیابان توجهم را جلب کردم و دنده عقب به سمتش رفتم یک آقایی به من گفت :گفت آقای حیدری از شما بعیده...

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد