شناسه خبر: ۷۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حساب وکالتی برای ثبت نام خودرو | وکالتی کردن حساب بانک ملت | وکالتی کردن بانک ملی | حساب وکالتی بانک تجارت | وکالتی کردن بانک سپه

شرایط وکالتی کردن حساب بانک ها برای ثبت نام خودرو + لینک مستقیم

آموزش وکالتی کردن حساب برای خودرو در بانک های ملت، ملی، سینا، صادرات، پاسارگاد، آینده، کشاورزی، دی و... را در مطلب زیر بخوانید.

ثبت نام ایران خودرو

پر بازدید

ترینی‌ها :

در این زمان که بحث ثبت نام خودرو ها در میان است صحبت از افتتاح حساب وکالتی و وکالتی کردن حساب های بانکی در بانکهای مختلف کشور از جمله بانک ملت، بانک ملی، بانک مهر، بانک تجارت، بانک سپه و ...  مطرح میشود.در مطلب زیر از چیستی و چگونگی افتتاح حساب های وکالتی بخوانید.

تعریف حساب وکالتی

حساب وکالتی حسابی خاص مانند حساب قرض‌الحسنه یا حساب جاری نیست. در واقع شما به یک سازمان یا نهاد به طور خاص اجازه می‌دهید تا به عنوان وکیل و نماینده شما، از حسابتان پول برداشت کند. برای مثال، شما به کارگزار خود در بورس اجازه می‌دهید تا در صورت لزوم برای انجام معاملات بورسی، به وکالت از جانب شما، اقدام به برداشت از حسابتان کرده و به نام شما اقدام به خرید سهام نماید.

مزایای وکالتی کردن حساب بانکی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای حساب‌های وکالتی، سرعت یافتن معامله‌ و صرفه‌جویی در زمان است. با استفاده از این راهکار، دیگر نیازی نیست شما برای هر معامله، حساب بانکی‌تان را شارژ کنید؛ کارگزاری به صورت خودکار، مبلغ مورد نیاز را از حساب بانکی شما برداشت می‌کند.

افتتاح حساب وکالتی آنلاین

برای افتتاح این نوع حساب، نیازی نیست تا مراجعه حضوری به بانک عامل داشته باشید. کافی است با جستجوی نشانی اینترنتی هر بانک، به بخش مربوطه در سایت آن بانک مراجعه کنید. در واقع باید گفت که نیاز به افتتاح هیچ حساب جدیدی نیست. بلکه شما می‌توانید به بانک اجازه برداشت از یکی از حساب‌های قدیمی خود را بدهید.

زمان ثبت نام ایران خودرو مرداد ۱۴۰۳ + شرایط و نحوه ثبت نام                 

معمولا پس از مراجعه به سامانه‌های مجازی بانک‌ها، بانک در ابتدا اقدام به احراز هویت شما خواهد کرد. این کار معمولا از طریق ارسال کد تایید به شماره تلفن ثبت‌شده از شما در سیستم بانکی انجام خواهد شد. این شماره حتما باید به نام خودتان باشد و با کد ملی شما ثبت شده باشد. پس از احراز هویت، باید به نهاد یا سازمان خاصی اجازه برداشت بدهید و در نهایت دکمه تایید را بفشارید. پس از انجام این کار، بانک اجازه برداشت از حساب شما را خواهد داشت.

الزام خریداران خودرو برای داشتن حساب وکالتی

شورای رقابت، متن دستورالعمل اصلاح شده تنظیم بازار خودرو را به وزارت صمت ابلاغ کرده که در آن چنین آمده است: در بند ٩ ماده ۴ (شرایط طرف تقاضا) یاد شده است که مبلغی از بهای فروش خودرو باید در حساب خریدار موجود باشد که براساس نوع برنامه فروش متغیر است:

الف) در روش‌های فروش فوری یا فوق‌العاده، ۵٠ درصد از مبلغ خودرو (بر اساس بخشنامه اعلامی فروش) باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تا پس از خرید خودرو، امکان برداشت آن مبلغ وجود نداشته باشد.

ب) در روش پیش‌فروش، به‌اندازه مبلغ پیش پرداخت (و براساس بخشنامه اعلامی فروش) که با توجه به تبصره ١ ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات وزیران، حداکثر تا ۵٠ درصد از مبلغ فروش خودرو می‌بایست در حساب بانکی متقاضی موجود باشد و تا پس از خرید خودرو، برداشت ممکن نباشد.

تبصره: مشمولان ماده ١٢ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۲۴  مهر  ۱۴۰۰ و تبصره ۵ قانون اصلاح ماده ١٠ ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۹ آذر ۱۴۰۱، مشمول این ماده نیستند. (الحاقی طی مصوبه ۶٣٢ تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۲)

سورپرایز ایران خودرو: خرید این ۲ محصول، بدون حساب وکالتی!

چه بانک‌هایی حساب وکالتی افتتاح می‌کنند؟

در حال حاضر تقریبا تمام بانک‌ها اقدام به افتتاح حساب وکالتی می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید که سازمان مدنظر شما با چه بانک‌هایی در تعامل است. زیرا اطلاعات حساب‌های وکالتی تنها توسط بانک‌هایی که مورد تایید آن سازمان هستند به آن سازمان یا نهاد منتقل خواهد شد.

نحوه وکالتی کردن حساب در بانک‌های مختلف:

آدرس سامانه‌های جامع افتتاح حساب‌های وکالتی بانک‌های مختلف برای ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد. فهرست این سامانه‌ها به شرح زیر است:

وکالتی کردن حساب بانک ملت:

سامانه بستام

وکالتی کردن حساب بانک ملی:

سامانه فیروزه

وکالتی کردن حساب بانک تجارت:

https://www.tejaratbank.ir/vekalati

وکالتی کردن حساب بانک سپه:

وی بانک سپه

وکالتی کردن حساب بانک سینا: 

https://vbank.esinabank.ir

وکالتی کردن حساب بانک صادرات:

سامانه حساب وکالتی بانک صادرات

وکالتی کردن حساب در بانک مهر ایران:

حساب وکالتی بانک قرض الحسنه مهر ایران

وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد:

وی‌بانک پاسارگاد

وکالتی کردن حساب بانک پارسیان:

تبدیل حساب وکالتی بانک پارسیان

وکالتی کردن حساب بانک آینده:

https://ba24.ir/advocacy

وکالتی کردن حساب بانک کشاورزی:

تبدیل حساب وکالتی بانک کشاورزی

وکالتی کردن حساب بانک دی:

سامانه وکالتی بانک دی

 

تعداد حساب‌های وکالتی

محدودیت خاصی برای افتتاح و ایجاد حساب‌های وکالتی وجود ندارد و هر شخص می‌تواند به تعداد تمام کارگزاری‌ها و بانک‌های ارائه‌دهنده این خدمات، حساب وکالتی داشته باشد. اما به این نکته توجه کنید که به هر کارگزاری، تنها می‌توانید یک حساب وکالتی معرفی کنید.

کسانی که دارای چک برگشتی باشند، امکان افتتاح حساب وکالتی یا وکالتی مشترک ندارند.

کلاهبرداری از طریق حساب وکالتی

باید حواستان باشد که جاعلان و کلاهبرداران این روزها در کمین شما هستند. معمولا کلاهبرداری با ارسال پیام به شما صورت خواهد گرفت. برای مثال شما پیامکی با این مضمون دریافت خواهید کرد:

مشتری گرامی، جهت تکمیل مراحل وکالتی کردن حساب خود از طریق لینک زیر اقدام کنید.

پس از مراجعه به لینک داخل پیام، گوشی شما هک شده و یا از شما تقاضای مبلغ اندکی پول خواهد شد که با وارد کردن اطلاعات حساب، حساب شما هک خواهد شد. توجه داشته باشید که تنها و تنها از طریق سایت‌ بانک‌های مجاز اقدام به وکالتی کردن حساب کنید و مراقب صفحات جعلی باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

  • ساسان ارسالی در

    برای وکالتی کردن حساب از طریق بانک مهر ایران میشه؟؟؟ بعضی سایت ها بانک های عامل را زدن که توی اون لیست بانک مهر نیست

    • حسین ارسالی در

      سلام. بانک مهر هم اضافه شده‌

  • ارش ارسالی در

    خود بانک مهر ایران بهم پیام داد که بیا حسابت رو وکالتی کن من این کار رو انجام دادم و بعد متوجه شدم توی لیست نیست. کلی پیگیری کردم. گفتن اضاف میشه ولی به هر حال الان 230 تومنم مسدود هست و اصلا نمیشه ازادش کرد که برم بانک دیگه. فعلا دو روز صبر کنیم.

    • مجتبی ارسالی در

      من هم در بانک مهر بلوکه کردم اما اسمش نیست ممکن سر کاری باشه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد