شناسه خبر: ۷۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد

عدم نیاز به گواهینامه در ثبت نام خودرو

دیگه برای ثبت نام خودرو نیاز به گواهینامه ندارین!

در شرایط جدید برای ثبت نام خودرو در سایت ها دیگر نیازی به داشتن گواهینامه نیست.در ادامه توضیحاتی از آن را بخوانید.

ثبت نام خودرو و گواهینامه

پر بازدید

ترینی‌ها :

از جمله شرایط برای ثبت نام خودرو داشتن گواهینامه برای کاربران بوده و در اخباری جدید این قانون و شرط عوض شده و دیگر برای ثبت نام ، فرد نیاز به مدرک گواهینامه ندارد و بدون آن هم میتواند خودرو ثبت نام کند.

طی سال‌های اخیر، یکی از شرایط ثبت‌نام خودرو از شرکت‌های داخلی لزوم داشتن گواهینامه بوده است. متقاضیان برای اینکه بتوانند در سامانه یکپارچه عرضه خودرو ثبت‌نام کرده یا از ایران‌خودرو و سایپا خرید کنند، باید حداقل گواهینامه پایه سه داشته باشند. به‌تازگی این شرط از شرایط ثبت‌‌نام خودرو حذف شده است.

آغاز پیش فروش محصولات سایپا + زمان ثبت نام و لیست خودروها     

خبر حذف شرط داشتن گواهینامه از الزامات ثبت‌نام خودرو را «یدالله اسمعیلی‌فرد»، مدیرکل هیئت عمومی و هیئت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری، اعلام کرد. این تصمیم سه‌شنبه، 16 مرداد‌ماه، در جریان جلسه عمومی دیوان عدالت اداری گرفته شده است. براساس تصمیم دیوان عدالت اداری، بند ۲ ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو شورای رقابت درمورد شرایط متقاضیان دریافت خودرو باطل شد. به گفته اسمعیلی‌فرد، گذاشتن شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو خارج از صلاحیت شورای رقابت است؛ ازاین‌رو متقاضیان برای دریافت خودرو نیازی به گواهینامه ندارند.

اسمعیلی‌فرد در ادامه گفت: «افراد ازاین‌پس اگر سایر شرایط را داشته باشند، می‌توانند متقاضی خرید خودرو باشند و خودرو را دریافت کنند.»

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد