شناسه خبر: ۷۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا و دلار و شهادت اسماعیل هنیه

تاثیر شهادت اسماعیل هنیه بر نرخ طلا و دلار | طلا و دلار صعودی می شوند؟

شهادت رییس دفتر سیاسی حماس علاوه بر آثار سیاسی که در پی دارد، ممکن است اثراتی نیز بر نرخ طلا و دلار جهانی برجای گذارد.

طلا و دلار

پر بازدید

ترینی‌ها :

قیمت طلا بعد از گذشت یک روند افزایشی چند روزه دیروز طی ساعتی روند کاهشی داشت و مجددا صعودی شد. دلار نیز طی چند روز گذشته روند تقریبا ثابتی داشته است. اما امروز با انتشار خبر شهادت اسماعیل هنیه شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم. 

به گزارش تابناک به نقل از اکو، بازار طلا و سکه امروز هم روند صعودی در پیش گرفت، اما به دلیل ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران و تنش‌های منطقه احتمال دارد در ادامه روز بازار طلا و سکه نوساناتی را تجربه کند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار طلا و سکه امروز هم روند صعودی در پیش گرفت، اما به دلیل ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران و تنش‌های منطقه احتمال دارد در ادامه روز بازار طلا و سکه نوساناتی را تجربه کند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۶۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت و اکنون به سه میلیون و ۴۹۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. طلای ۲۴ عیار هم مانند طلای ۱۸ عیار، امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به نرخ چهار میلیون و ۶۵۹ هزار تومان رسید. ​

2624896_523
 
سکه هم همچنان افزایش قیمت را تجربه می‌کند. سکه طرح جدید که روز گذشته به کانال ۴۲ میلیون تومان صعود کرد، امروز هم افزایشی شد و با ۲۰۱ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، نرخ ۴۲ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان افزایش در نرخ ۳۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان عرضه شد.
 
درحالی که روز‌های گذشته طلای جهانی روند نزولی را پشت سر می‌گذاشت، امروز مجددا در مدار صعود قرار گرفته وقیمت آن به کانال بالاتر راه پیدا کرده است. طلای جهانی با ۳۰ دلار افزایش به روز گذشته، امروز به قیمت ۲۴۱۸ به ازای هر انس رسید.
در پی ترور اسماعیل هنیه و تنش‌های اخیر منطقه این پرسش مطرح می‌شود که بازار‌های مالی، از جمله بازار طلا و سکه چه واکنشی به این اتفاقات نشان خواهند داد؟
 
ابراهیم محمد ولی، کارشناس و فعال بازار طلا و سکه، به این پرسش پاسخ داد: «هرگونه رفتار یا اتفاقات سیاسی، از قبیل ترور یا حمله، بلافاصله بر قیمت طلا، سکه و ارز تاثیر می‌گذارد و به زودی تاثیر این تنش‌ها را در بازار‌های مالی مشاهده می‌کنیم.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد