شناسه خبر: ۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

ساعت اوج گرما | گرم ترین ساعت های روز

خورشید تو این ساعتها شمشیر رو از رو بسته !

اشعه فرابنفش خورشید در ساعات 9 الی 16 به بالاترین حد خود می رسد و برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است.

تابش+فرابنفش

پر بازدید

ترینی‌ها :

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: مردم در ساعات اوج تابش اشعه فرابنفش باید مواجهه کمتری با نور خورشید داشته باشند و به ارائه توصیه‌هایی برای کاهش قرار گرفتن در معرض تابش اشعه فرابنفش پرداخت. از ساعت 9 الی 16  گرم ترین ساعات روز به حساب آمده و قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای سلامتی بسیار مضر است.

در همین راستا عباس شاهسونی؛ رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اظهار کرد: اشعه‌های ناشی از نور خورشید شامل UVA, UVB وUVC است که لایه اوزون تا 90 درصد UVB و تمام UVC را حذف می‌کند و بنابراین انسان‌ها عمدتا در معرض تابش UVA قرار می‌گیرند‌. وقتی افراد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند در معرض تابش اشعه فرابنفش نیز قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه آب مروارید و سرطان پوست از عوارض تابش اشعه فرابنفش به شمار می‌روند، بیان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که ابتلا به این بیمار‌ی‌ها در صورت مواجهه بسیار طولانی‌مدت با نور خورشید و اشعه فرابنفش رخ می‌دهد و صرفا چندساعت در معرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث ابتلا به این بیماری‌ها نمی‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد