شناسه خبر: ۷۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

راهکارهای مقابله با گرم شدن کره زمین | مقابله با گرم شدن کره زمین

با این 6 راهکار هفت نسل بعدت رو از گرمای شدید نجات بده!

برعکس تصور بسیاری از مردم، آدم های معمولی هم می توانند با استفاده از بعضی راه ها از روند گرم شدن کره زمین جلوگیری کنند.

گرمای زمین

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگرچه اکثر مردم فکر می کنند علت گرم شدن بیش از حد کره زمین فعالیت های صنعتی انسان است، اما باید بگوییم که زندگی روزمره معمولی انسانها نیز نقش زیادی در گرم شدن کره زمین داریم. در این نوشتار قصد داریم 6 راهکار ساده و معمولی که در جلوگیری از گرم شدن کره زمین نقش مهمی دارند را برای شما بیان کنیم.

6 راهکار ساده برای برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین 

1- عایق بندی کردن در و پنجره های ساختمان

 بیشترین انرژی ای که ما مصرف می کنیم برای گرم کردن و یا سرد کردن خانه است پس با درز گیری در و پنجره و عایق بندی آن ها انرژی زیادی ذخیره می کنید.

2- کمتر آب مصرف کنید.

سعی کنید تا آب کمتری در فعالیت های روزمره مصرف کنید و آن را هدر ندهید.اگر از هر ۱۰۰ خانه فقط یک خانه در مصرف آب صرفه جویی کند در این صورت در سال حدود ۱۰۰ میلیون کیلو وات ساعت در مصرف برق صرفه جویی می شود جالب است که با همین کار ساده  جلوی ۸۰ هزار تن آلودگی گرمایشی هوا گرفته می شود

3-  لامپ های کم مصرف استفاده کنید.

لامپ هایی که در آن ها از «ال ای دی» استفاده شده ۸۰ درصد کمتر از لامپ های معمولی انرژی مصرف می کنند، از طرفی هزینه ها را هم کاهش می دهند.

4- همین که کارتان با لوازم برقی تمام شد، حتما آن را از پریز بکشید.

تعداد لوازم برقی ای که در خانه ها استفاده می شوند شاید چندان به چشم نیایند اما اگر شروع به شمارش آن ها کنید احتمالا تعداد آن ها حتی از ۱۰ مورد هم بیشتر می شود: تلویزیون، یخچال، جاروبرقی، ماشین لباس شویی، آب میوه گیری و … . اگر می خواهید نقشی در کاهش گرم شدن هوا داشته باشید همین که کارتان با این لوازم تمام شد آن ها را از برق بکشید و کامپیوتر یا گوشی موبایل را طوری تنظیم کنید تا بعد از اینکه مدتی استفاده نشدند به حالت استند بای بروند.

5- از کیسه های پارچه ای استفاده کنید.

کیسه های پلاستیکی از خود گاز های کربن ایجاد می نماید. این گازها سبب آلودگی شدید هوا می‌گردد. براین اساس به کارگیری از ساک دستی پارچه ای که قابل بازیافت بوده و  از مواد خطرناکی ایجاد نمی شود، سبب کم شدن آلودگی هوا شده و به داشتن هوای تمیز و محیط زیست پاک یاری می نماید.

6- خواستان به تنظیم باد خودروی تان باشد.

اگر باد لاستیک تنظیم باشد خودرو، بنزین کمتری استفاده می کند و  اینطوری با یک لیتر بنزین می توانید کیلومترها بیشتر بروید. به غیر از لاستیک ها به فیلتر هوا هم توجه کنید چون به طور غیر مستقیم نقش زیادی در آلودگی هوا دارد.

گرمایش-زمین

اینها فقط شش راهکار ساده بود که رعایت آنها می تواند نقش مهمی را در جلوگیری از کره زمین داشته باشد. البته راهکارهای ساده بسیاری وجود دارد که سبب می شود تا زمین جای بهتری برای زندگی آیندگان باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد