شناسه خبر: ۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

ویروس چندی پور چیست | ویروس جدید هند

این بار هند میزبان این ویروس مرگ بار است

ویروس چندی پور ویروس خطرناکی است که این روزها هند را درگیر کرده است. منشا این ویروس نیز نوعی پشه است.

ویروس 2

پر بازدید

ترینی‌ها :

ویروس چندیپور در سال ۱۹۶۵ در خون ۲ فرد مبتلا به تب در روستایی در نزدیکی ناگ‌پور، مهاراشترا  در هند کشف شد.روشیکش پاتل، وزیر بهداشت ایالت گجرات اعلام کرد: ۵۰ مورد ابتلا به ویروس چاندی‌پورا در این ایالت گزارش شده است و ۲۰ نفر تاکنون به دلیل این ویروس مرگبار جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت هند اعلام کرده است که اقدامات پیشگیرانه را در مناطق آسیب دیده آغاز کرده است و بیش از ۵۰ هزار نفر غربالگری شده اند و به تمام بیمارستان های منطقه و روستا دستور داده شده است که نمونه هایی از موارد مشکوک را برای آزمایش های بیشتر به آزمایشگاه مرکزی ارسال کنند.

علت اصلی ویروس چاندیپورا (CHPV)

ویروس چندیپور (CHPV) ویروسی متعلق به خانواده ویروس‌های میله‌ای (Rhabdoviridae) است که شامل هاری نیز می‌شود. این بیماری توسط پشه و پشه خاکی منتقل می شود، از جمله پشه آئدس که ناقل بیماری دنگی نیز هست.

ویروس چاندیپورا (CHPV) چگونه منتقل می شود؟

 این بیماری توسط پشه و پشه خاکی منتقل می شود. از جمله پشه آئدس که ناقل بیماری دنگی نیز هست.

(ویدیو) آمار شوکه کننده 20:30 از تعداد مبتلایان تب دنگی در ایران

این ویروس در غدد بزاقی این حشرات وجود دارد و می تواند از طریق نیش به انسان یا حیوانات اهلی منتقل شود. عفونت ناشی از ویروس می تواند منجر به آنسفالیت و التهاب بافت‌های فعال مغز شود.

hend

اقدامات پیشگیرانه هند درمورد این ویروس خطرناک

وزارت بهداشت هند اعلام کرده که اقدامات پیشگیرانه را در مناطق آسیب دیده آغاز کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر غربالگری شده اند و به تمام بیمارستان های منطقه و روستا دستور داده شده که نمونه هایی از موارد مشکوک را برای آزمایش های بیشتر به آزمایشگاه مرکزی ارسال کنند.

مقام های بهداشتی هند افزایش احتمالی موارد ابتلا را در روزهای آینده پیش بینی می کنند.

این اولین مورد شیوع ویروس چندیپور در هند نیست و در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ نیز در بخش‌هایی از مرکز هند، از جمله مهاراشترا ، گجرات و آندرا پرادش این ویروس شیوع پیدا کرد که باعث مرگ بیش از ۳۰۰ کودک شد.

علائم ویروس چندی پور

علائم معمولی عبارتند از شروع سریع تب، استفراغ، تغییر وضعیت روانی، تشنج، اسهال، مشکلات عصبی و علائم مننژیت. این ویروس بیشتر کودکان زیر ۱۵ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیشتر در مناطق روستایی دیده می‌شود.

درمان ویروس چندی پور

در حال حاضر، هیچ درمان ضد ویروسی یا واکسن خاصی برای ویروس چاندی‌پور موجود نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد