شناسه خبر: ۶۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

مضرات وی پی ان برای گوشی | مصرف زیاد باتری با وی پی ان | فیلتر شکن و باتری گوشی

وی پی ان چقدر باتری گوشی رو میخوره؟ | مضرات VPN بر باتری گوشی موبایل

وی پی ان برای دور زدن محدودیت ها مورد استفاده قرار می گیرد اما مضرات آن برای باتری گوشی قابل انکار نیست.

فیلتر شکن و باتری گوشی

پر بازدید

ترینی‌ها :

وی‌پی‌ان‌ها درسته که امنیت و حریم خصوصی رو بالا می‌برن و محدودیت هارو دور میزنن،اما مصرف باتری رو هم حدود 10% بیشتر می‌کنن. چرا؟ چون ترافیک اینترنت رو از یه مسیر دیگه عبور می‌دن که به پردازش بیشتر نیاز داره.

استفاده از فیلترشکن‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند عمر باتری را به شدت کاهش دهد. زمانی که یک فیلترشکن روشن است، تمام ترافیک اینترنتی گوشی هوشمند شما را از طریق سرورهای فیلترشکن عبور می‌کند که نیاز به پردازش بیشتری دارد و باتری را سریع‌تر خالی می‌کند.

چرا فیلترشکن‌ها مصرف باتری را افزایش می‌دهند؟

فیلترشکن‌ها ابزارهایی هستند که برای دسترسی به سایت‌ها و خدمات مسدود شده در برخی مناطق جهان استفاده می‌شوند. اما وقتی شما فیلترشکن را روشن می‌کنید، تمام ترافیک اینترنتی گوشی هوشمند شما به طور اجباری از طریق سرورهای فیلترشکن عبور می‌کند. این امر به افزایش نیاز به پردازش داده‌ها توسط گوشی منجر می‌شود که به طبیعت این پردازش اضافی، باتری گوشی شما را سریع‌تر خالی می‌کند.

این‌گونه می‌توان بیان کرد که به طور متوسط، مصرف باتری گوشی هوشمند شما حدوداً 3 تا 4 برابر افزایش می‌یابد که باعث کاهش محدودیت زمانی استفاده از گوشی می‌شود.

این مشکل به خصوص برای افرادی که نیاز به یک گوشی هوشمند با عمر مفید طولانی دارند، بسیار اهمیت دارد. گوشی‌هایی که باید چند سال و به‌زور میانگین 4 تا 5 سال کارکرد داشته باشند، در واقعیت به علت خرابی زودرس باتری، عمر کوتاه‌تری دارند. این موضوع باعث تلف کردن منابع طبیعی برای تولید باتری‌ها می‌شود و همچنین به تولید زباله‌های الکترونیکی بیشتر منجر می‌شود.

کدام فیلترشکن ها مصرف باتری بیشتری دارند؟

 تست GsmArena، پروتکل‌های رایج رو بررسی کرده :

  • پروتکل V2ray مصرف بیشتری داره.
  •  نورد وی پی ان، روشن بودن اون 2 تا 17 درصد مصرف باتری رو بیشتر می‌کنه.

 

مدل گوشی هم روی مصرف باتری با وی‌پی‌ان تاثیر می‌ذاره.

مصرف بیشتر باتری یکی از مضرات فیلترینگ بی مورد هست.

مقایسه مصرف باتری گوشی با vpn در ۴ گوشی پرکاربرد

مقایسه مصرف باتری با و بدون vpn

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد